Har dere søkt plass?

Mener det er 6000kr i mnd :)
6980 da, inkl barnetrygt. Hoff ,det er lite penger altså... Hadde måtte snu på krona og spist dårlig mat, men sånn er det jo bare :) Man finner jo alltids løsninger som går. Skulle vært jobber der man kunne tatt med barna sine :p

6980 da, inkl barnetrygt. Hoff ,det er lite penger altså... Hadde måtte snu på krona og spist dårlig mat, men sånn er det jo bare :) Man finner jo alltids løsninger som går. Skulle vært jobber der man kunne tatt med barna sine :p
Synes det hadde vært greit med bedriftbarnehager egentlig. Da er det samme reisevei som til jobben og lettvint hente/levering

Ja, det er veldig lite. Jeg skal ha kontantstøtte fram til august 2017, men skal jobbe litt i helgene av og til, når far er hjemme, for å ha litt ekstra :)

Ja, det er veldig lite. Jeg skal ha kontantstøtte fram til august 2017, men skal jobbe litt i helgene av og til, når far er hjemme, for å ha litt ekstra :)
Så man kan det? :) Det er jo fint, da.. få litt ekstra penger.

Dette svaret fikk jeg på mail fra kommunen i dag, så da kommer vi til å søke plass fra oktober :) Håper på plass :)

"Viser til din e-post med forespørsel om opptak fra høsten. Alle søknader som er mottatt innen 1. mars og det er søkt om plass for i august, september og oktober vil behandles i hovedopptaket. Dvs. at du trygt kan søke oppstart i oktober og den vil behandles likt som du hadde søkt oppstart i august.

I fht lovfestet rett er det riktig at dere ikke har den retten – imidlertid blir søknaden behandlet og tildelt plass om det er ledig kapasitet. De siste årene har vi hatt kapasitet til å ta inn barn født i november også – men da vi ikke har oversikt over hvordan søkerantallet blir per i dag kan jeg ikke si noe nærmere om det."

Her blir det barnehagestart i august. Sprer pappapermen utover slik at det blir barnehage tre ganger i uka helt til jul, og 100% fra januar. Skulle gjerne vært hjemme lenger, men vi har ikke mulighet til det :/ så skal nyyyyte mammapermen, går så fort!

Jada :) grunnen til at man får penger er vel fordi barnet ikke er i barnehage. Jeg tenker bare å jobbe 1 helg i mnd eller noe ja :)
Jeg har ikke den muligheten, men det virker lurt for de som kan ja :D

Søkt i dag :/ skummelt :) men krysser fingrene for plass :D
Ja, det er jo litt skummelt.. og vemodig. Men får håpe alle som vil ha får plass :D De har jo godt av BHG også, veldig mye sosialisering etc.

I barnehagen her har det begynt noen 1-åringer i høst og de virket så små. Men de har jo tilsynelatende klart seg veldig bra :)

Ja, det er jo litt skummelt.. og vemodig. Men får håpe alle som vil ha får plass :D De har jo godt av BHG også, veldig mye sosialisering etc.

I barnehagen her har det begynt noen 1-åringer i høst og de virket så små. Men de har jo tilsynelatende klart seg veldig bra :)
Ja det er helt sant :) det er bare godt for dem :)
Jada mellomste begynnte når hun var 9 mnd.. Å hun har jo klart seg veldig bra :D er veldig sosial :D

Last edited:
Back
Topp