Har dere søkt plass?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Her har det (heldigvis) kommer nye regler så barn født september og oktober har også rett på barnehageplass i år. Min snuppe er født 6 dager "for sent" i forhold til å ha rett på plass i år, men siden kommunen har endret reglene fra at alle barn må starte i august til at de kan starte i oktober så søkte jeg i går på plass. Oppstart blir da 6 dager før hennes 1 - års dag, jeg føler det er innafor aldersmessig.

Men hun har ikke krav på plass i år og det er trangt om plassene her! Noen som vet om det har noe å si at hun har et søsken i samme bhg vi har søkt om plass i?

Håpe dere får plass:) Her er jeg frem og tilbake med meg selv hver eneste dag om når jeg/vi ønsker hun skal begynne. Mannen sier i hovedsak at jeg kan bestemme. Hm.
Ja, det skal ha noe å si mener jeg. Er jo søskenprioritering.

Ikke søkt her enda, må vel kanskje få ut fingern...

Det er søskenprioritering er det ikke?
Her håper jeg vel egentlig på plass fra januar 2016.. Den nye regelen om at barn i oktober og november får rett til barnehageplass visste jeg skulle opp til vurdering, men ikke fått med meg at det er vedtatt! Eller gjelder det ikke alle kommuner?

Vi får plass der jeg jobber :) hun starter 4 dager før 1 årsdagen :)

OKEI, ser nå at det gjelder alle kommuner. Så bra da! Men vi får et kabal problem for det, har planlagt alt ift at jeg må gå ulønnet. Må han bruke plassen fra oktober (mnd han fyller 1 år) for å ha plassen?

OKEI, ser nå at det gjelder alle kommuner. Så bra da! Men vi får et kabal problem for det, har planlagt alt ift at jeg må gå ulønnet. Må han bruke plassen fra oktober (mnd han fyller 1 år) for å ha plassen?

Det spørs på barnehagen :) vi må ikke, men må betale for å holde av plassen :)

Syns det er dumt jeg at det har blitt lovpålagt plass for september og oktoberbarn i år jeg! Han er født 9 dager for sent, men er søskenprioritering selvsagt. Men lovpålagt pga alder kommer før søsken, så alle september og oktoberbarn hoppet foran oss i køen om dere skjønner hva jeg mener :p

Vi har enda ikke funnet ut helt når vi ønsker oppstart. Men er jo heller ikke alle bhg hvor man kan velge oppstart men må ta plassen fra august.
Og ikke har vi " rett" på plass i år heller:/

Alder før søskenprioritering, ja.

Vi har søkt plass, mest for å være i køen hvis noen flytter I løpet av vinteren. Vi er veldig forberedt på å jobbe redusert mye av 2017.

men hvis vi søker fra oktober, kommer vi bak alle de som søker fra august da? siden de helst vil fylle opp plassene med en gang noen slutter? (mange som slutter til sommeren pga overgang til skole f.eks)

men hvis vi søker fra oktober, kommer vi bak alle de som søker fra august da? siden de helst vil fylle opp plassene med en gang noen slutter? (mange som slutter til sommeren pga overgang til skole f.eks)
Nei, slik jeg forstod det så har ikke oppstart noe å si, så lenge det er innen fristen :)

Da håper jeg det stemmer! :)
Jeg og :p

Men en positiv ting er at jeg tror jeg er den eneste, nesten i allefall, som har fått unge her i disse trakter i 2015. Det var virkelig ikke et babyboomår her altså :p Så håper det øker sjansen for få søkere og mange nok plasser.

Mitt barn, født 2013, er jo en av de som slutter i småbarnsavdelingen til sommeren (litt vemodig når jeg tenker på det :sorry:) og da blir det 4-5 plasser ledige. Så spørs det hvor mange som søker da :)

Tvi tvi..

Jeg og :p

Men en positiv ting er at jeg tror jeg er den eneste, nesten i allefall, som har fått unge her i disse trakter i 2015. Det var virkelig ikke et babyboomår her altså :p Så håper det øker sjansen for få søkere og mange nok plasser.

Mitt barn, født 2013, er jo en av de som slutter i småbarnsavdelingen til sommeren (litt vemodig når jeg tenker på det :sorry:) og da blir det 4-5 plasser ledige. Så spørs det hvor mange som søker da :)

Tvi tvi..

Ja dere må ha lykke til :) her er det STOR pågang og jeg vet virkelig ikke hva vi gjør om vi ikke får plass! Men må vel prøve å få en dagmamma da.. :)

Ja dere må ha lykke til :) her er det STOR pågang og jeg vet virkelig ikke hva vi gjør om vi ikke får plass! Men må vel prøve å få en dagmamma da.. :)
Hvis vi ikke får plass blir jeg nok gående hjemme med.. Hva heter det.. kontantstøtte.:)

Så her krysses det fingre og tær for få september og oktoberbarn! Oppstart når vi vil, men må betale fra august.

Hvis vi ikke får plass blir jeg nok gående hjemme med.. Hva heter det.. kontantstøtte.:)

Å ja det er sant :) Det er jo en mulighet! Husker du hva man får i mnd? og det er fra måneden etter barnet har fylt ett år? er det ikke.. Mener jeg sjekket ut det en gang

Å ja det er sant :) Det er jo en mulighet! Husker du hva man får i mnd? og det er fra måneden etter barnet har fylt ett år? er det ikke.. Mener jeg sjekket ut det en gang
Vet ikke hvor mye det er pr mnd, men tror det er f.o.m 13.mnd ja :)

Back
Topp