Har dere søkt om permisjon enda?

Hvor kan man se hvor lang behandlingstid det er? Jeg søkte i uke 27 og er nå i uke 32, men har ikke fått noe svar.. Står fortsatt "under behandling" på NAV sine sider.. :-/

Du kan sjekke opp behandlingstiden for ditt fylke inne på nav sin side som heter foreldrepenger. Eller chatte med foreldrepenger (en flittig brukt tjeneste for meg)
 
Selv om de oppgir et estimat for behandlingstid, så har ihvertfall jeg opplevd å få svar flere uker før den angitte tiden, med begge mine tidligere søknader. Så om det står 10-12 uker, så er det ikke dermed sagt at det til å ta så lang tid, men det kan ta så lang tid :)

Og hvis du får penger utbetalt direkte fra arbeidsgiver, så vil du få det som normalt og så må arbeidsgiver/lønningskontoret selv ordne opp med NAV i etterkant. Hvis du derimot skal få pengene utbetalt av NAV, så kan man jo spare litt hver måned på forhånd hvis man er redd for at det plutselig skal bli stopp i inntekten rundt tidspunktet for fødsel :)
 
Søkte denne uka og har termin 26.februar. 8uker max behandlingstid. Får foreldrepengene fra NAV og ikke arb.giver.
Får jo uansett både lønn fra NAV og feriepenger fra arbgiver i juni, så det er bare å sette feriepengene på sparekonto til neste år.

Dere som får lønn direkte fra arbgiver og i tillegg feriepenger av disse, er heldige! Dette er noe arbeidsgiver gjør for å være snill, de taper faktisk penger på det. Dette vet jeg fordi jeg jobber med dette til daglig :)
 
Fikk brev fra nav om at jeg måtte sende inn bekreftelse fra lege eller jordmor på svangerskap. Men den la jeg til som vedlegg på elektronisk søknad.
Ringte inn og hun som svarte fant den med engang og alt stemte ut fra det hun kunne se. Kan vist gå litt hett for seg der og. Uff håper de har fått med seg de 4+1 uker ferie jeg har lagt med og. Og dokumentasjon på det. Blir jo litt usikker.
 
Fikk brev fra nav om at jeg måtte sende inn bekreftelse fra lege eller jordmor på svangerskap. Men den la jeg til som vedlegg på elektronisk søknad.
Ringte inn og hun som svarte fant den med engang og alt stemte ut fra det hun kunne se. Kan vist gå litt hett for seg der og. Uff håper de har fått med seg de 4+1 uker ferie jeg har lagt med og. Og dokumentasjon på det. Blir jo litt usikker.

Ja, jeg ble etterspurt inntektsopplysningene etter at de har bekreftet på nettsiden at den er mottatt fra arbeidsgiver så litt rot har dem innimellom. Mye "vi sender på automatikk" holdning og. :p
Jeg ringer heller en gang for mye enn en gang for lite til NAV jeg, mye rare erfaringer fra saksbehandlinger tidligere. Men det løser seg alltid til slutt da. :D

Fikk bekreftet at min var innvilget for et par dager siden da. Godt å slippe å tenke på. :happy:
 
Ja, jeg ble etterspurt inntektsopplysningene etter at de har bekreftet på nettsiden at den er mottatt fra arbeidsgiver så litt rot har dem innimellom. Mye "vi sender på automatikk" holdning og. :p
Jeg ringer heller en gang for mye enn en gang for lite til NAV jeg, mye rare erfaringer fra saksbehandlinger tidligere. Men det løser seg alltid til slutt da. :D

Fikk bekreftet at min var innvilget for et par dager siden da. Godt å slippe å tenke på. :happy:
Ja jeg tenker at det er godt med alt som er i orden.
 
Back
Topp