Har dere søkt om permisjon enda?

sistemannpåvei

Betatt av forumet
Sist søkte jeg med en gang jeg kom til uke 26. Nå nærmer jeg meg 30 uker og har fremdeles ikke søkt... :pHvordan er det med dere?

Søkte rett før uke 27 og burde fått svar, men ringte de i går i fall det var noe feil da det ikke stod noe nytt på nav.no siden november og da fikk jeg beskjed om at de ville purre det videre for jeg burde fått tilbakemelding nå. :p

Jeg søkte nå i uke 32 og fikk beskjed om at jeg var seint ute, så ikke avvent for lenge [emoji5]️

Jeg søkte denne uka, er 31+2
Vi søkte først for to uker siden men det hverken arbeidsgiver eller jeg var klar over er at hvis penge utbetales direkte fra nav så får man kun utbetalt feriepenger for 3 uker i 2019 :eek:
Vi søkte derfor på nytt slik at pengene blir utbetalt av arbeidsgiver. På den måten får jeg da 5 uker med feriepenger :)
Andre som ikke har visst om dette?

Søkte i uke 29 fått innvilget.

Har og søkt. De savnet papirer fra arbeidsgiver. Har snakket med dem og de skulle ettersende. Søkte i uke 29 tror jeg. Er i 32 nå.

Vi søkte først for to uker siden men det hverken arbeidsgiver eller jeg var klar over er at hvis penge utbetales direkte fra nav så får man kun utbetalt feriepenger for 3 uker i 2019 :eek:
Vi søkte derfor på nytt slik at pengene blir utbetalt av arbeidsgiver. På den måten får jeg da 5 uker med feriepenger :)

Smartest at du får alt fra arbeidsgiver ja. Da blir alt som det pleier, som om du skulle vært i jobb. På jobben min går alt av seg selv. De bare betaler ut lønn som vanlig og tar oppgjøret med nav i etterkant.

Mannen jobber privat og hans firma betaler ikke ut. Så han må få pengene fra nav og da ble det og dårlig med feriepenger :/

Har ikkje søkt da eg må få me lønnen for desember i beregningen( mye overtid, jobber som blomsterdekoratør ). Har termin 23.feb

Har ikkje søkt da eg må få me lønnen for desember i beregningen( mye overtid, jobber som blomsterdekoratør ). Har termin 23.feb

Jeg søkte uten å sende lønsinfo, det gjorde arbeidsgiver for meg etter beregningen for november (var det som passet best for min del ifm utbetalt lønn) og da teller behandlingstiden fra du sender inn. :p

Når det er sagt så mener jeg at jeg leste overtid ikke tas med i beregningen... men faktisk ikke sikker.

Når det gjelder feriepenger så tenker jeg at jeg bare setter av litt ekstra og tar litt mindre ferie. Synes det er vanskelig å ta ut all ferie som det er allerede. Hehe.

Jeg startet å jobbe 100 % i juni i år, har vært student inntil da. Når jeg spurte sjefen hvordan det blir med ferie så sa hun at isteden for at jeg får ferie i 2017 så blir jeg ikke trukket feriepenger fordi jeg ikke tar ferie pga permisjonen. Synes dette hørtes så rart ut?

Jeg startet å jobbe 100 % i juni i år, har vært student inntil da. Når jeg spurte sjefen hvordan det blir med ferie så sa hun at isteden for at jeg får ferie i 2017 så blir jeg ikke trukket feriepenger fordi jeg ikke tar ferie pga permisjonen. Synes dette hørtes så rart ut?

Nei, du har krav på 5 uker ferie i 2017. Ta det med din tillitsvalgt!
Du vil få feriepenger av de måndene du jobber i år. Så det blir mindre enn hvis du hadde jobbet hele 2016.
Men ferie har du krav på ifølge arbeidsmiljøloven.

Er i tariff til oss at foreldrepenger går direkte fra nav. Var med i lønnsforhandlingene i år. Ble nesten streik i coop pga dette. Fikk gjennom på sykepenger, men ikke foreldre permisjon :(

Jeg søkte uten å sende lønsinfo, det gjorde arbeidsgiver for meg etter beregningen for november (var det som passet best for min del ifm utbetalt lønn) og da teller behandlingstiden fra du sender inn. :p

Når det er sagt så mener jeg at jeg leste overtid ikke tas med i beregningen... men faktisk ikke sikker.

Når det gjelder feriepenger så tenker jeg at jeg bare setter av litt ekstra og tar litt mindre ferie. Synes det er vanskelig å ta ut all ferie som det er allerede. Hehe.

Overtiden i mitt tilfelle er at eg jobber 100% i steden for 50% og eg har ein jobb som er variabel i hvor mye eg jobber etter tiden på året, så skal be om at dei tar gjennomsnitt fra dei siste 10 mnd. Skal sende søknad i romjula :)

Søkte i uke 26, men venter fortsatt på at den skal bli innvilga. Er straks i uke 32, så her tar det tid. Sendte melding til nav på nett, og de sa at de hadde akt de trengte for å behandle søknaden, men at det var 8 uker saksbehandlingstid her jeg bor, så får svar innen midten av januar. Så glad jeg søkte tidlig, for permen skal starte 26. jan!

ja har søkt... starter perm 19.1... fått godkjent fra jobben... og er jobben som betaler ut pengene mine... så det hersens navbrevet med "mangler" (les inntektsopplysningene) skal jeg bare brenne... :p

Back
Topp