Har dere søkt barnehage?

Har søkt og ønsker plass fra midt i april 16. Håper å få plass fra da så man slipper ulønnet permisjon.

Søkte den dagen hun fikk personnummer (må det her vi bor for å komme seg raskest mulig inn i køen). Har søkt fra januar, men kommer ikke til å bruke plassen før tidligst april om vi får. Mest sannsynlig får vi ikke plass før august.

Har søkt for en god del mnd siden. Håper hun kan begynne i mars, men må nok regne med å betale for plassen fra desember.

Vi søkte 2 dager etter at hun kom ;) har plass I fra 1.oktober, men begynner ikke før i slutte av februar :)

Søkte for en 3 uker siden med ønske om oppstart 14.03.
Fikk svar om plass for en uke siden

Søkte for en stund siden, og håper på plass fra mars. Satser på at vi får plass pga søskenprioritering, men mulig vi må betale fra januar.

Søkte i sommer, med ønske om plass fra 1. febr. Får svar i løpet av desember. Skulle gjerne vært hjemme med henne myyye lenger, men har ikke råd:-(

Søkte i mars i år for oppstart 1. Mars neste år. Ikke svar

Hm, jeg skjønte det sånn at man ikke havner "lenger fremme" i køen jo før man søker. Ser ut til at vi må ha snuppa vår i barnehagen fra januar, da vi ikke har andre muligheter. :( Gruer meg noe forferdelig... Trøstende ord/tips mottas med takk ;)

Ikke søkt, usikker på når hun skal begynne :)men her jeg bor er det ikke problem å få plass

Vi har ikke søkt :)
Har permisjon ut april tror jeg, og tenkte frøkna kan få vare hos mormoren og bestefaren sin frem til august da. Stefaren min er pensjonist og mamma jobber slik at frøkna kan være med på jobb de dagene hun er der også har hun mye hjemmekontor :) hun arrangerer også aktiviteter for barn så tenker det kan bli mye moro for frøkna hos de :)
Vi skal flytte fra Nordland til Vestfold etter jul en gang, derfor blir det litt vanskelig å søke barnehage. Vi vet ikke når vi flytter enda og hvordan arbeidsdagene våres ser ut så tenker det er beste løsning :)

Søkte når vi fikk personnummeret. Fikk plass fra 1. september, starter medio februar.

Søkt for lenge siden og står på venteliste i 5 barnehager. Ønsker oppstart 01.04 men ser ut som vi må vente til august.. Ringte de for å undersøke sannsynligheten for plass, da det er stor forskjell om det er 1 eller 20 på venteliste, men det kunne hun ikke si noe om nei. Vi måtte bare vente og se. enkelt å planlegge er det hvertfall ikke. :-(

Må man ringe for svar?

Med førstemann så fikk vi ikke plass, men tok en ringe runde til alle bhg og spurte og fikk til slutt plass! Vi viste det var flere barnehager som hadde 1 dagers og 2 dagers plasser, men di ville ikke ha oppstart av nye barn så nærme slutten ab bhg året (mars), noe som er helt tåpelig!

Hm, jeg skjønte det sånn at man ikke havner "lenger fremme" i køen jo før man søker. Ser ut til at vi må ha snuppa vår i barnehagen fra januar, da vi ikke har andre muligheter. :( Gruer meg noe forferdelig... Trøstende ord/tips mottas med takk ;)
Opptakssystemet varierer fra kommune til kommune. Her er det søknadato som gjelder. Men det er også mangel på plasser i deler av byen, så de trenger en køordning. Kunne så klart vært fødselsdato, men da ville jo tilflyttere passert mange som har ventet lenge..

Søkte når vi fikk personnummeret. Fikk plass fra 1. september, starter medio februar.
Fikk dere plass fra september nå? Må være bra barnehagedekning der dere bor :)
Må dere betale for alle månedene dere ikke bruker plassen?

Back
Topp