Har dere planlagt middager for kommende uke?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Har dere planlagt middager for kommende uke?

Del gjerne tips :-)

Det er jeg ikke flink til å planlegge i det hele tatt, men denne uken er det kun jeg og guttungen som er hjemme på kveldene. Vi skal nok bruke det som er i kjøleskapet, så det blir lungemos og pizza. Da har vi to middager i boks. Har også pølser så kanskje enkel pølsemiddag.

Nei i grunn ikke. Eneste jeg vet er at onsdag er det grilling på skolen , torsdag er det høstsuppe der jeg jobber.
I morgen har leg i grunn lyst på fisk, mulig det blir laks.
Er i grunn igjen bare tirsdag og fredag da siden jeg og poden drar lørdag

Veldig dårlig på planlegging av middager, går fra dag til dag......

Om noen har lyst på et tips til en god "helgerett" så lagde jeg dette i går og vi synes det var veldig godt:
Stekte lammekjøttdeig sammen med løk og masse hvitløk :-) Hadde over en boks med hakka tomat med chili og krydret med rosemarin og provence.

Hadde i ildfast form og hadde over potetmos og ost på toppen :-) Serverte med salat til. Enkelt og veldig godt :-)

For to uker siden planla vi middager frem til uke 42 :)
Og vi har faktisk fulgt menyen hver dag ;) ser ut til at det KAN skjære seg med fiskegrateng på imorgen da jeg har glemt å kjøpe hovedingrediensen ;) men får se hva jeg får ordnet i morgen, om ikke bytter vi bare om fra en dag der vi har innhold i fryseren! :)
Såå praktisk å gjøre det på denne måten, både vi og barna er forberedt på hva som venter etter skole og jobb og det er faktisk blitt mindre "sutter" fra barna når de vet en stund i forveien ;)

Har ingredienser til pizza og blomkålsuppe, og mannen vil ha pannekaker imorgen, så har middagen klar for tre dager :p

Føler meg totalt ubrukelig på middagsfronten her inne :D

Skreiv nett lista på tavla. :)
Wok
Fiskekaker
Kjøttkaker
Kjøttdeig og spaghetti
Karbonade
Gryterett
Løvbiff

Selv skal jeg på kurs hele neste uke og skal dermed spise ute hver kveld.

Men sambo har planlagt middager for seg og barna, de skal ha
-Fiskekaker med makaroni og grønnsaker.
-Pannekaker.
-fiskeburger med potetbåter.
-fiskegrateng.
-gryterett med ris, salat og brød

Pleier lage meny på søndager, men tror rett og slett ikke jeg gidder i dag:P Blir nok i morgen.
En del er uanset spikret...
I morgen blir det stekt sei m/ kokte poteter, kokte gulrøtter, stekt løk og smeltet smør.
Tirs: Rester av lasagne i frysen.
Ons: Middag på Ikea.

Lørdag som alltid taco;)

Vi har skrevet middagsliste uke for uke i nesten 3 år nå. Syntes det er veldig kjekt og planlegge ordentlig så slipper man impulskjøp på unødvendige og for mye usunn mat.

Denne uken blir det bla a

Brennende kjærlighet
Fiskepinner av torsk
Vegetarnachos
Ovnsbakt ørret med spinatfyll

Torsdag lager mannen bursdagsmiddag til meg :-) Fredag skal jeg ut på middag med venninner, så da får resten av gjengen slå seg løs.

Mandag: Middag med jobben
Tirsdag: Laksewok
Onsdag: Grøt
Torsdag: Fiskegrateng
Fredag: Kyllingfilet
Lørdag: Hamburger
Søndag: foreløpig åpen, antakelig rester

Storebror skal på avlastning neste helg, så da var det ikke vanskelig å sette middagen :)
Mandag- fersk suppe, fiskeboller til storebror
Tirsdag-kylling wok
Onsdag- pasta med hjemmelaget tomatsaus
Torsdag- fisk
Fredag- fårikål
Lørdag- hjemmelaget sushi

Vanligvis har vi ukesmenyen klar, men ikke denne gangen. En dag skal vi ha biff og soppstuiing, det er eneste planen foreløbig.

Tenker ofte at vi skal begynne å planlegge, men kommer aldri i gang. Ender med at gubben svinger innom på butikken på vei hjem og bestemmer dagens middag der og da...

Fårikål
Omelett
Sei m/løk
Kyllingsalat
Fajitas
Pizza
Chilli con carne

Ja :)
Ikke noe fast rekkefølge.

Omelett
Fiskeboller
Sodd