Har dere planlagt foreldrepermisjon?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Jeg skal ta 100%, mamma- og felleskvote, så ulønnet + ferie frem til barnehagestart. Mannen tar gradert 20% etter det.

Hva med dere? Har dere en plan?
 
Jeg tar 100% + felllesdelen. Tar så ulønnet permisjon til april /barnet er rundt ett år. Så er pappa hjemme til barnehagestart og tilvenning i august. Er planen nå hvertfall. :)
 
Blir nok 80%, der jeg tar fellesperioden, så tar samboer å graderer sin del og jobber 50% fram til bhg start i august om det går opp slik.
 
Har ikke helt bestemt oss, tok 80% sist, og har litt løst til det nå også. Men siden jeg nå jobber som lærer i 78% kan det hende vi velger 100% siden jeg da får over en mnd sommerferie. Om jeg får følge skoleruten. Men har ikke sett så mye på dette enda :)
 
Men jeg skal ha hele fellesperioden i alle fall :)
 
Jeg tror vi må ta 80% denne gangen for å få det til å gå opp. Jeg tar mest sannsynlig hele fellesperioden. Hadde de ikke endret permisjonsordningen hadde vi tatt 100%
 
Ser for meg vi tar 100 % denne gangen og. Jeg kommer til å ta hele fellesperioden og ta deler av det gradert da mannen har egen bedrift. Kommer til å bruke mest mulig ferie for å strekke ut permisjonen og ta noe ulønnet fram til bhg start aug 2020. Håper å få jobbet noe kveld og helg for å få minst mulig ulønnet.
 
usikker enda, må sette meg litt mer inn i dette med permisjon

Ja det er ikke bare bare. Er jo endret på siden 1 juli også. 15 uker til mor, 15 uker til far og resten er fellesperiode :)
 
Har ikke peiling på permisjon,og aner heller ikke om det er liv der inne så det har vi absolutt ikke tenkt på
 
Ja det er ikke bare bare. Er jo endret på siden 1 juli også. 15 uker til mor, 15 uker til far og resten er fellesperiode :)

såpass! hehe, vi får sette oss ned når vi vet dette går bra og finne ut av det:D
 
Har jo vært gravid mer enn ikke gravid siden 1. januar i år så rukket å tenkt mye på dette. Jeg tar 100% og fellesperioden. Når den er over drar vi 10 uker til Australia sammen over jul og nyttår (jeg avvikler ferie i dette tidsrommet). Når vi kommer hjem derfra tar jeg ulønnet frem til barnehagestart. Far avvikler resten av pappaperm/ferie over sommeren sammen med oss så vi får masse tid sammen før barnehagestart i august. Vi tjener godt så kan ta oss råd til en del ulønnet [emoji4] Gleder meg skikkelig og håper det snart blir noe av [emoji1]
 
Kommer til å ta 80% dekning, jeg skal ha hele fellesperioden + ferie. Og så har vi ikke helt bestemt oss for om jeg skal ta ulønnet permisjon et par med og så han pappaperm, eller om jeg går i redusert stilling og han tar gradert pappaperm. Må se litt på hvor lang tid det er igjen til Bhg. Start når jeg er ferdig med min del av permisjonen
 
Sist hadde jeg 80%, samt var hjemme uten lønn til han ble 23 mnd. Nå får jeg mindre perm da, og regner ikke med å få mer enn et år fri fra jobb ekstra, men ønsker at vi foreldre tilsammen er hjemme med også dette barnet til det blir ca 2 år :) Far skulle ta ut permen med nummer hver fredag dette året når forrige er mellom 2-3, men nå blir det nye møter med NAV/jobb så snart vi kan si det høyt for det må jo fremskyndes.... :p Hadde ikke trodde vi skulle bli gravid så fort denne ganga!
 
Back
Topp