Har dere planer for barnetrygden?

maiblomst

Gift med forumet
Skal dere spare barnetrygden?
Eller skal pengene gå med til de daglige kostnadene som bleier, klær og mat?

Vi skal sette pengene inn på egen konto til Kristoffer, som han skal få til enten konfirmasjon eller 20 årsdagen (alt etter hvor ansvarlig han er he he).

Barnetrygden her, går nok med i det store sluket[:)]
Setter over litt penger til ungene når vi har litt ekstra igjen[;)]

Går nok rett i sluket her, ja.. Har ikke permisjons-penger jeg, så NOE må en jo ha å leve av.
(Vi lever greit på lønna til mannen, men skal det bli noe mulighet for å legge til side så vi kan flytte når barna vokser til, så må vi nok bruke barnetrygda til de daglige innkjøpene[8|])

Her går også barnetrygden til daglige behov.. er dyrt med barn.. [:)] de har Fox & Pia kontoer, så vi får spart noe til dem der. Men det er også sånn vi bruker av hvis de plutselig trenger noe veldig dyrt og viktig.. og vi ikke har penger til det, og det hender jo... [8D]

Heine-Tobias har fått barnetrygden og 200,- fra oss hver hver måned,
så da kan vi ikke gjøre noen forskjell...?!?
Tenkte å 'låse' beløpet det ender med til slutt til bolig eller utdannelse.
Får nok ikke pengene til fri bruk...

ORIGINAL: maiblomst

Skal dere spare barnetrygden?
Eller skal pengene gå med til de daglige kostnadene som bleier, klær og mat?

Vi skal sette pengene inn på egen konto til Kristoffer, som han skal få til enten konfirmasjon eller 20 årsdagen (alt etter hvor ansvarlig han er he he).

Vi tenkte at pengene skulle gå til utdanning eller bolig når den tid kommer[;)]
Dessuten har vi opprettet en sparekonto til konfirmasjonen allerede nå. Alt er jo så dyrt!![;)]

Har tenkt å prøve å spare trygda, men siden vi begge er stundeter enda så kan det hende vi må bruke litt av den allikevel... var lurt å sette inn et visst beløp hver mnd uansett da!! Litt penger er bedre enn ingen penger spart!![:)]

Vi skal begynne å spare barnetrygden etter at jeg er ferdig med permisjonen (etter 1 år). Før den tid skal pengene gå med til daglige utgifter [:)]

ORIGINAL: Amamma

Barnetrygden her, går nok med i det store sluket[:)]
Setter over litt penger til ungene når vi har litt ekstra igjen[;)]

signerer denne[:D]

vi sparer alle pengene til dem, så vi har noe til senere, som 1 års bilde, tanreguleringer og skoleturer eller div[;)]

ORIGINAL: Trine82

vi skal opprette en konto til han som vi setter inn 200kr i mnd eller noe på. barnetrygden må vi nok ha til de andre utgiftene.

vi skal gjøre det samme. Og spare resten til litt lengre permisjonstid. Hvilken dato kommer barnetrygden. jeg fødte 30.mai, når kan jeg forvente å få? må jeg søke?

ORIGINAL: lillea

ORIGINAL: Catrine2

ORIGINAL: Trine82

vi skal opprette en konto til han som vi setter inn 200kr i mnd eller noe på. barnetrygden må vi nok ha til de andre utgiftene.

vi skal gjøre det samme. Og spare resten til litt lengre permisjonstid. Hvilken dato kommer barnetrygden. jeg fødte 30.mai, når kan jeg forvente å få? må jeg søke?

Kommer vell siste dag i mnd.. ikke den mnd en har født. Trenger ikke å søke:)

hehe.. flaks at jeg rakk å få han ut i mai da. Flink gutt!![:D]

Kommer til å sette av deler av barnetrygden på egen konto til jenta, men ikkje heile. Treng dei pengane ja!

Vi kommer til å opprette konto og sette av 400 kr i måneden (noe i fond). Gjør det til storebror også. Resten går med til daglige utgifter.

Back
Topp