Har dere pengegrense på gaver?

Nei.
Synes dette greiene noen driver med er tull. Gaver er jo ikke gaver lengre når man selv skal bestemme hva man skal få og til hvilken verdi.

Her tenker vi ikke på sum men kjøper gjerne på salg om det er mulig :p

Her handles det Gucci og Burberry og sånne merker.

Der er helt innafor å kjøpe det man har råd til.

Men for de som handler over evne er det ikke bare bare å velge å vrake.

Kvalitet og brukervennlige klær har ikke alltid stive priser. Norge er veldig overpriset på mye.

Ingen avtale. Jeg har alltid kjøpt etter lyst/evne til mine. Har jo selvsagt noe "ca" å gå etter. Ca 500 på mine tantebarn, 500-1000 på broderen og konen, mannen kjøper jeg hvor mye jeg vil til - blir noe han har bruk for. Pappa rundt 5-6-7 hundre og mamma mer enn jeg forteller mannen min om ;-p (eneste jeg digger å shoppe til, så der blir det litt av hvert).

Jeg syns det er fryktelig slitsomt sånn som de gjør det i svigerfamilien min. De bruker fast sum. Enkelte av dem er helt ekstreme. Der kan du få småpenger i tillegg til gaven om summen ble ulik de andre sin. Og foreldre kjøper ikke til hverandre om der er barn å kjøpe til i stedet.

Men jeg nekter hvert år å belite meg på siste. Har alltid en gave til svigersøster og mannen. ikkr store greiene, men alltid noe som blir satt pris på (ekstra god kaffe, sjokolade eller noe godt til glassene etc).

Jeg og søsteren min spleiser ofte på gaver og vi pleier å gi for noenlunde samme pris til de samme personene hvert år. Veldig ofte er vi tidlig ute, så vi finner ting de ønsker seg/trenger på salg. Da går vi som regel ut fra summen vi betaler, ikke ord.prisen :)

Nei, har litt veiledende priser i hodet, men kjøper ut i fra økonomi og ønsker :)

Vi har skrevt ned alle gaver og kort gitt og sendt de siste 15 årene, så vi aldri gir for mye eller for lite. Og alltid kan gjøre rede for takk som må gies.

Uten den boken hadde jeg vært i ørska mange ganger.

Vi har skrevt ned alle gaver og kort gitt og sendt de siste 15 årene, så vi aldri gir for mye eller for lite. Og alltid kan gjøre rede for takk som må gies.

Uten den boken hadde jeg vært i ørska mange ganger.
Imponerende å ha en sånn bok for å holde oversikt! Skulle gjort det jeg og, men blir aldri noe av...

Nei, har ikke avtalt noen grense med noen. Føler at vi ikke trenger det, vi vet sånn ca. hva den andre ligger på så

Nei har ingen slike avtaler nei.

Mamma kom med spm nå, jeg svarte vagt på hva vi bruker og sier at dette må være opp til den enkeltes lommebok.

Vi behandler søsken og foreldre likt, men min side er en bror gift og godt etablert. Og gifte foreldre. Hans side er skilte foreldre med ulik økonomi og søsken som er hhv studenter og barneskolebarn.

Last edited:
Både og, da økonomien vår er trang om dagen pga renovering. Så om eg veit at nokon kjøper julegåve til mine barn, kan eg seie at det behøver dei ikkje/ikkje bruk så mykje, for me har dessverre ikkje økonomi til å kjøpe julegåver til andre bortsett frå barn og besteforeldre.

Nei. Kjøper etter hva de ønsker seg/trenger.

Prøver å holde meg til samme beløp til søsken og liknende. Ellers er jeg ikke så nøye, lager mye selv, det blir fort dyrt med garn og liknende :P

Back
Topp