Har dere partner med på UL/legetimer?

Tror ikke han blir med på kontroller, han bestemmer selv men jeg tenker nå at det ikke er nødvendig. Fødselsforberende, for å registrere farskap og ultralyder blir han nok med på. Er vår første, men ser ikke helt poenget med at han skal være med på samtaler som handler om hvordan jeg skal leve :p Har hørt litt diverse om jordmoren her også, så tror jeg vil gå alene til å begynne med hvertfall. Med mindre han har skikkelig lyst, selvfølgelig.
 
Anbefaler dere som kan får det til å ta han med:happy:
 
Far trenger virkelig ikke være med på alt. For det første kan det bli vanskelig å få alle timer til å passe med jobb. For det andre så er det noen samtaler man tar med jordmor som gjør jobben vanskeligere for jordmor om mannen alltid er tilstede. Dette er spørsmål om bla vold, parforhold osv. Jeg jobber med gravide kvinner selv, og opplever at mange oppfører seg annerledes/tar seg sammen når partner alltid er tilstede. Da er det vanskelig for helsepersonell å få fanget opp eventuelle bekymringer og kunne ha den åpne dialogen kvinne til kvinne. Og så man man kunne tenke at det ikke er sikkert at mannen faktisk er så interresert, eller har lyst å vite absolutt alle detaljer. Jeg tenker at dette er noe hvert enkelt par må finne ut av selv.
 
Med førstemann var han med i starten på kontrollene, men vi fant raskt ut at de kunne jeg ta alene. Denne gangen blir han nok bare med på UL, og om det skulle skje noe utenom vanlig kontroll, pga blødning eller noe, da vil han også være med. Denne løsningen passer både han og meg best [emoji4]
 
OUL er litt annerledes. Her tenker jeg det kan være lurt å være to, i tilfelle man får dårlige nyheter. Her anbefales det også av sykehus å ikke ta med barn/søsken av samme grunn.
 
Back
Topp