Har dere partner med på UL/legetimer?

Førstegangsgravid24

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har en samboer som jobber til sjøs og vi håper vi får ting til å klaffe slik at han får med seg mest mulig. Han var med på TUL , men vi så da ikke mer enn fostersekken.

På kontrolltimen noen uker etterpå for å se at ting utviklet seg som det skulle så vi ett lite nurk og jeg var 9+4. Denne timen gikk han glipp av, og nå har jeg fått time til OUL men risikoen for at han ikke er hjemme er der.. Jeg har ingen familie her i Nord-Norge så må da gå alene..

Er det veldig viktig hvilke uke man tar OUL i?
Er deres partnere med på alt?

Hei! Jeg har en samboer som jobber til sjøs og vi håper vi får ting til å klaffe slik at han får med seg mest mulig. Han var med på TUL , men vi så da ikke mer enn fostersekken.

På kontrolltimen noen uker etterpå for å se at ting utviklet seg som det skulle så vi ett lite nurk og jeg var 9+4. Denne timen gikk han glipp av, og nå har jeg fått time til OUL men risikoen for at han ikke er hjemme er der.. Jeg har ingen familie her i Nord-Norge så må da gå alene..

Er det veldig viktig hvilke uke man tar OUL i?
Er deres partnere med på alt?

Mannen min jobber offshore, så om han ikke er hjemme ved TUL, så går jeg alene. Evt en venninne. Samme med OUL, han har ingen fast rotasjon, så vanskelig å planlegge.. OUL er vel mellom 16-19 uker? Om jeg ikke husker feil?

Min partner er med på alle ul, men kommer til å gå alene til svangerskapskontrollene. Det er vel et lite slingringsmonn på noen uker på oul, så det er mulig å høre om å få en annen dag om du vet noe annet passer bedre. Skjønner god du vil ha med din samboer på det:)

Var med på omtrent alt første gangen. Så langt har han ikke vært med på noe nå. Skal kanskje vere med på tul. Jeg tenker at han trenger ikke ta fri bare for å bli med. Men får selvsagt om han vil. På ordinær ultralyd blir han med :)

Sist var han med en del ganger til jordmor, samt på ultralydene vi hadde. OUL skulle være i uke 18 sist, men det var midt i påska så ble uke 19 :) Denne gangen vil han også være med på ultralydene, men tror han i mindre grad blir med på kontroller ellers. Vi vet jo litt hva det går i nå.

Min samboer blir med på tul i uke 12 hvor vi gjennomgår alt med babyen. Resten av kontroller og ul’er går jeg nok alene. Han må være med på en kontroll hos jordmor for å skrive under på farskapet bare. Dette har vi gjort før, så føler ikke vi trenger være to på alt.

Mannen min blir med på kontroller dersom han har fri den dagen, men det blir stort sett til at jeg går alene. Når det kommer til OUL håper vi at han kan få byttet vakt så ha i allefall kan bli med på den.

Mannen min var med på TUL, skal være med på JM timene, UL uke 12 og OUL.

Legetimene tar jeg på egen hånd.

Den første TUL var han ikke med på for han var bortreist men de andre skal han være med på. Var veldig vondt for han at han ikke kunne være med på den første. Kontrollene går jeg nok på alene

Han er med på ul, men ikke på vanlige kontroller.

Jeg gikk på OUL alene sist da det viste seg at noe var galt, og da fikk jeg ikke med meg halvparten av informasjonen. Så jeg tenker at det er greit å være 2.

Mannen min var med på TUL, skal være med på JM timene, UL uke 12 og OUL.

Legetimene tar jeg på egen hånd.

Hvor mange timer har dere? :o
Jeg har vært på TUL , skal så på OUL og har fått en time til jordmor i oktober, og ny time hos lege i februar..

Søstra mi gikk til kontroll hver mnd men ho bor på Sørlandet, er det veldig forskjellig hvor ofte man skal inn å sjekkes?

Hvor mange timer har dere? :eek:
Jeg har vært på TUL , skal så på OUL og har fått en time til jordmor i oktober, og ny time hos lege i februar..

Søstra mi gikk til kontroll hver mnd men ho bor på Sørlandet, er det veldig forskjellig hvor ofte man skal inn å sjekkes?

TUL og ul for sjekk av fosteravvik i uke 12 er hos privat gynekolog :) dvs vi ønsker det og betaler selv.

Hvor mange timer har dere? :eek:

Som Elida sier så er det retningslinjer på når man skal ha kontroll.
Hvis det er tettere kontroller skyldes det gjerne forhold/sykdom hos mor/barn eller komplikasjoner ved forrige svangerskap som kan skje i flere svangerskap og derfor skal følges tett opp.
Jeg fikk.eks skal ha kontroll ca hver 4 uke hos jordmor/lege pga preklampsi sist svangerskap.

Han vil gjerne være med på ALT som har med ungen vår å gjøre sier han <3 så han skal visstnok være med, å det er helt greit for min del :)

Sist var han med på ALLE jordmor timene (gikk aldri til lege).
Denne gangen blir det nok bare TUL, OUL og fødselsforbredende samtale med JM. Han synest det er litt surt, men han startet i ny jobb i sommer så vi gjør det slik denne gangen :)

Jeg ser ikke for meg at han blir med på alle kontroller men skal såklart få bli med på det han vil. .
Han var med idag på TUL og ble veldig rørt :D

Back
Topp