Har dere pakket fødebaggen?

Jeg har to fine ull-luer.... skal en av de brukes når barnet er gørrete og nyfødt? Eller har de luer på sykehuset?
 
Har begynt å pakke, men er ikke i mål.
 
Jeg har to fine ull-luer.... skal en av de brukes når barnet er gørrete og nyfødt? Eller har de luer på sykehuset?

Det er greit å ha med ei ekstra om du tenker at du skal ha på rett etter fødsel og vil ha ei rein. Det hender dei blir litt gørrete, men du kan tørke av hovudet først. Dei hadde ikkje når eg fødte, men du må ikkje ha heller.
 
Holder det med to bodyer om man har tenkt å være på sykehuset i 3-4 dager? Synes jeg hører at folk sier de skifter klær 2-4 ganger om dagen..

Har de ammeinnlegg på sykehuset eller bør man pakke med det? :)
 
Holder det med to bodyer om man har tenkt å være på sykehuset i 3-4 dager? Synes jeg hører at folk sier de skifter klær 2-4 ganger om dagen..

Har de ammeinnlegg på sykehuset eller bør man pakke med det? :)

Vi har stort sett brukt sykehusbodyene på sykehuset, også hentesett på hjemturen. Noen vil kun bruke egne klær og da trengs det vel flere skift vil jeg tro. Så det er smak og behag [emoji846]

Husker ikke om de har ammeinnlegg men tror det? [emoji848] Jeg tar bare med noen fra de gratispakkene tenker jeg, melka mi kommer vanligvis ikke før dag 3 så rekker ikke å bruke så mye ammeinnlegg på sykehuset uansett [emoji5]
 
Nå er bagen pakka. Godt poeng angående ammeinnlegg, trenger kanskje ikke å ta med en hel boks på sykehuset. :D Den deilige svære morgenkåpa mi tar opp nok plass.
 
Jeg føler jeg har god tid, men mannen har spurt to ganger den siste uken om jeg ikke skal begynne å gjøre den klar.. :joyful: Så helga skal brukes til å vaske litt babytøy, og forberede fødebaggen :)

Her har også samboeren spurt om det den siste uka! :p
Men sist så starter veene forsiktig rundt kl 12.00 på mandag og frøkna var ikke født før i 16-tiden dagen etter... så føler jeg har et hav av tid selv når veene har begynt! :p
Sist så surret jeg rundt i den veldig lekre skjorta man får der og lille klarte seg helt fint med et sett klær..
Så vet ikke helt hva jeg skal pakke i den baggen..
Tannbørste + et skift til oss begge.. burde ta 3 minutter! :D:joyful:
 
Her har også samboeren spurt om det den siste uka! :p
Men sist så starter veene forsiktig rundt kl 12.00 på mandag og frøkna var ikke født før i 16-tiden dagen etter... så føler jeg har et hav av tid selv når veene har begynt! :p
Sist så surret jeg rundt i den veldig lekre skjorta man får der og lille klarte seg helt fint med et sett klær..
Så vet ikke helt hva jeg skal pakke i den baggen..
Tannbørste + et skift til oss begge.. burde ta 3 minutter! :D:joyful:

Har helt sikkert pakket alt for mye, men livredd for at det blir en langdratt fødsel. Både mamma og søstrene mine har gått over, og måtte bli satt i gang, så jeg er veldig forberedt på det. Igangsettelser fører jo ofte til mer langvarige sykehusbesøk, så føler jeg må ha minimum 3 skift :hilarious: også kan jeg ikke fordra verken joggebukser, tights eller haremdbukser så er veldig spent på hva jeg ender opp med når fødselen er i gang :hilarious:haha det er så mye å tenke på!
 
Jeg har to fine ull-luer.... skal en av de brukes når barnet er gørrete og nyfødt? Eller har de luer på sykehuset?
Ville tatt med.
Sykehuset finner noe med en gang, men greit å få på noe annet etter hvert. Er bare den første som utsettes for blod
 
Holder det med to bodyer om man har tenkt å være på sykehuset i 3-4 dager? Synes jeg hører at folk sier de skifter klær 2-4 ganger om dagen..

Har de ammeinnlegg på sykehuset eller bør man pakke med det? :)
Ammeinnlegg må du ordne selv

Varierer hvor mange skift som er nødvendig ift gulp og lekkasjer
 
Nei, har ikke tenkt så mye på det engang [emoji23]
 
Nå har jeg begynt så smått å pakke. Ingen hast enda å få den ferdig, men greit å pakke litt etter hvert som man kommer på ting som hadde vært greit å ha med.
 
Back
Topp