Har dere pakket fødebaggen enda?

Venter nummer 4 nå, og jeg bryr meg mindre og mindre om den berømte fødebagen for hvert svangerskap.. :hilarious: Med førstemann brukte jeg ukesvis på å planlegge, handle inn og pakke fødebagen - nå kommer jeg nok til å finne frem et par sett med babyklær, et par klesskift til meg selv, toalettmappa mi, mobillader og et par slippers kvelden før planlagt keisersnitt...:hilarious:

Ikke begynt å tenke på den enda nei ☺️ Syns forrige gang at det var mye snakk om den bagen i termingruppen, mens jeg la bare noen ting oppi to bager dagen før jeg ble satt i gang og var ferdig med det. Var på forhånd innstilt på å dra tidlig hjem fra sykehuset og håper jeg kan gjøre det denne gangen også. Det aller meste man trenger har de på sykehuset. Jeg er en som pakker mye til vanlig når jeg skal ting, men her tenker jeg less is more for min del. Forrige gang var jeg så oppslukt i det lille vesenet mitt, vi hadde hud mot hud kontakt på brystet og trengte ingenting. Hadde med litt snacks til fødselen som kom godt med som lunsj på barsel før jeg dro hjem.

Som førstegangsgravid koooser jeg meg med alle forberedelser, inkludert fødebagen :) Her er min relativt korte pakkeliste:

- Slippers/flipflops
- Toalettsaker
- Snacks
- Stor drikkeflaske
- BB hugme
- Mobillader
- Pysj til baby
- Klær til hjemreise (meg og baby)

Edit: Og viktige papirer så klart

Last edited:
Nei. Brur meg fint lite om den fødebagen. Blir ett par klesskift til meg å kiden, toalettveske og slippers, omtrent det ordner seg! Planer om å være kortest mulig på sykehuset

Synes fødebagen er så koselig å pakke. Er en del av ventetiden for meg. Og jeg liker å ha tilgjengelig det jeg måtte trenge selv på sykehuset. Om jeg ikke får bruk for alt, så spiller ikke det noen rolle. Listen er skrevet og jeg har en hylle der jeg nå legger frem litt og litt etter hvert som jeg har det i hendene. Tipper baggen er klar om en ukes tid. Har kjøpt meg noen nye romslige og behagelige klær, så de skal være med også. Og skal ha en egen boks i kjøleskapet med snacks som ligger klar til å hives i baggen. Er litt sånne små gjøremål og gleder som hjelper på ventetid og de vondtene jeg har.

Jeg har ikke begynt å pakke enda, men begynner nok om noen uker (er bare 30 uker på vei). Erfaringene fra sist er at vi ikke trenger så mye klær til baby, da vi nesten ikke hadde på noe klær på han på barsel :laughing002 Angående klær til meg selv skal jeg bare ta med klær med åpning foran denne gangen, da vi lå mye med baby på brystet og t-skjorter var upraktisk for hud-mot-hud. Skal også ta med mat til mannen, da han ikke likte maten på sykehuset og nesten bare spiste kjeks i tre dager... Det første (ikke overraskende) til dårlig mage og ekstremt irritert mann. Så denne gangen skal jeg ta med noen pakker med sånn turmat du bare tilbereder med vann :hilarious: Ellers var det viktigste for meg slippers, toalettsaker, hårstrikk, lader til telefon, headset/ørepropper (slet med å sove om natten og ville ikke vekke mannen og baby) og leppomade.

Back
Topp