Har dere pakket fødebaggen enda?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Har dere evt en plan for når dere tenkte å gjøre det?
Selv tenker jeg å gjøre det om en mnd tid, så får vi se om jeg holder meg til tanken eller ikke.
 
Tenke å starte 3-4 uke før termin:,)
 
Jeg begynte nå i påsken å pakke fødebag. Har bestilt to ammebh og skal kjøpe meg en ny joggis og putte oppi. Ellers er det meste i boks unntatt snacks
 
Blir sikkert i siste liten denne gangen også :hilarious:
Pakka (en alt for stor bag med alt for mye greier) dagen før termindato sist når jeg begynte å mistenke at riene var på gang. Det tar jo strengt tatt ikke så lang tid, så stresser ikke med det. Under fødselen gav jeg blanke i den bagen, og etter fødselen foretrakk jeg sykehusklærne til både meg og baby. Var ikke før avreisedag at jeg egentlig hadde bruk for det jeg hadde pakka, forutenom mobillader og toalettmappe:confused005
 
Pakket i uke 27, den kom godt med når jeg uke28-29 var innlagt 3dager på observasjon med premature rier. Mangler kun litt snacks i den men det pakker jeg ikke riktig enda. Men var godt å ha toalettsaker å skifte klær og mobillader ferdig pakket.
 
Har kjøpt en bag som jeg pakker litt her og der. Koser meg med fødebag-filmer på youtube og noterer meg ting jeg må kjøpe eller pakke. Så legger jeg det i bagen litt og litt :) Er førstegangs, men prøver å holde meg til kun det nødvendige.
 
Tenkte at jeg skulle begynne snart å lage en liste over hva jeg skal ha med. Men er så vanskelig å bestemme seg for hva slags klær jeg skal ha med til meg selv, tenker da mest på dagen man skal reise hjem. Noen tips? Joggebukse, romslig skjørt eller ammekjole i juni…komfort er høyest på lista;) kanskje jeg er så opphengt i babyen at jeg går ut døra med sykehus-skjorta på også.
 
Har pakka litt siste undervegs, og no er den så godt som klar. Manglar snacks.
Veit at eg fødar om nokre veker, så veldig greitt at den er klar.
Alt til baby er vaska, ordna, og klart også. Godt med alt som er gjort når kroppen er utsulta og utslitt :dead:
 
Har pakka litt siste undervegs, og no er den så godt som klar. Manglar snacks.
Veit at eg fødar om nokre veker, så veldig greitt at den er klar.
Alt til baby er vaska, ordna, og klart også. Godt med alt som er gjort når kroppen er utsulta og utslitt :dead:
Skal du settes i gang tidlig?
 
Har begynt å skrive en liste, men vanskelig å vite hva slags klær som er nødvendig. Tidlig juni kan både bære 25 grader og knallsol, eller 10 grader og regn. Så må sikkert ha med noen alternativer. Mannen kan alltids kjøre hjem og hente ting om det blir krise, eller om vi blir lenger på barsel. Men digg å kunne bare være i bobla og ikke måtte ut og gjøre ærend :)
 
Tenker å starte smått med pakking etter påske nå. Har skrevet en liste med hva jeg skal pakke, så er bare å putte det i en bag ☺️
 
Sist var jeg meget opptatt av den bagen. Brukte masse tid på å fundere på hva som skulle være i, og pakket den i gooood tid! Relativt uvant meg, som hater å pakke! Men jeg tror knapt jeg åpnet den på sykehuset. Så får se hvordan jeg løser det i år. Men hadde veldig glede i forberedelsen sist da, uansett hvordan det ble på sykehuset
 
Har bare pakket en liten krisebag, pakker en ordentlig en ca en mnd før termin. Bor 5 min med bil fra sykehuset, så det går nok fint
 
Tenker å begynne på en liste til uka og få pakket de tingene jeg uansett ikke bruker til daglig + småtterier til baby :) så blir vel resten helt mot slutten tenker jeg
 
Sist var jeg meget opptatt av den bagen. Brukte masse tid på å fundere på hva som skulle være i, og pakket den i gooood tid! Relativt uvant meg, som hater å pakke! Men jeg tror knapt jeg åpnet den på sykehuset. Så får se hvordan jeg løser det i år. Men hadde veldig glede i forberedelsen sist da, uansett hvordan det ble på sykehuset
Samme her, brukte kosesokkene som mamma kjøpte til meg og tok med dagen derpå :laughing002 de sokkene skal jeg ha med nå og. Det jeg vil ha med meg er et horn med ost og skinke, for den skiva jeg fikk mens jeg føda var grusom! :wacky:
 
Back
Topp