Har dere noen påsketradisjoner?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Den gang jeg var liten hadde vi bestandig familiemiddag med påskelam første påskedag.
De første årene etter jeg ble stor kom jeg bestandig til mamma på påskelam da.
De siste årene har jeg tatt over stafettpinnen og nå er det jeg som inviterer.

Njei

Vi hadde pinnekjøtt enten langfredag eller første påskedag, etter min mors mening de to mest hellige helligdagene i påska. Litt avhengig av når min bror evt hadde bursdag og hvilken da det var best skiturvær

Jeg har ikke overtatt den stafettpinnen, men det er vel ikek hvert år vi spiser pinnekjøtt hos mamma og pappa lenger heller.

Vi fikk påskeegg skjærtorsdag da, ikke påskeaften, og måtte lete etter dem på stua (ikke rebus, bare gjemt) det har jeg videreført til mine barn, men det har variert litt hvilken dag de har fått det.

Husker ikke så mye fra da jeg var yngre, men jeg fikk ihvertfall påskeegg og et blad. Det var vanlig at vi malte egg og pyntet med gåsunger som vi hadde plukket ute. :) Etter at jeg ble voksen har jeg og samboeren min blitt invitert på middag. Det er vi i år også :)

Påskeverksted på onsdag denne uka og så påskeeggjakt neste onsdag. Når eg var lita reiste me på hytta ved sjøen. Ikkje andre tradisjoner som eg huska.

Nei. Påskeegg er så langt jeg strekker meg til å påstå at vi har en tradisjon på.

Back
Topp