Har dere navn klar til den lille?

Kpn

Første møte med forumet
Hei:) vi venter en liten jente i januar og er ganske så blank på navn. Vil så gjærne ha noen alternativer klar til hun kommer, men av erfaring blir jeg like blank igjen når man får se babyen.
Har dere navn/alternativer klar?

Vi tror vi har det klart.
Det viktigste du må gjøre for å bestemme deg er hva slags type navn du liker.
Legg merke til om du er en som ikke liker navn med R i seg eller om du er en som typisk liker navn som begynner på L eller slutter på E. Vil du ha et kort navn eller et langt navn? Vil du ha dobbeltnavn? Skal det stå litt i stil til noen andre barn dere har? Passer det med etternavnet?
Innenfor hvilken kategori? Et norrønt navn, et religiøst navn? Et topp 10 navn? Et navn som ikke er topp 10, men som er enkelt og greit som de aller fleste har hørt om? Skal barnet få slippe å måtte stave navnet sitt resten av livet? Mulighet for å si det på flere språk?

Ikke klart. Mannen vil vente med å diskutere navn før vi har henne utenfor magen :)

Har navn klart. Veldig på vokaler kombinert med styrken av bokstaven R. Var stort sett de navnene som gikk igjen på listen også :)

Vi har noen alternativer klare, men blir ikke bestemt noe før hun er ute. Må se hva som "passer" henne :) Også er vi veldig uenige om nav... har vel bare to alternativer som begge liker... Navnet blir nok en utfordring denne gangen også :p

Her er et evt guttenavn klart men jentenavn står mellom tre stykker som er VELDIG forskjellige men slutter på A alle tre :-)

Neida...
Venter på at mannen skal skrive liste, men han er såååååå treig!!!
Jeg har jo hatt min liste klar i månedsvis...
vil begynne å diskutere.
Vi kommer nok til å ha et par el noen alternativer, så får vi se hva som passer når hun kommer... Om det ikke plutselig er en gutt da...hehe.. JM var usikker...

Tror vi endelig har bestemt oss, men holder det hemmelig til hun er ute, tilfelle det ikke passer.. :p

Har to navneforslag klare. Vi ønsker å vente for å se hva som passer henne. For oss var et enkelt navn som passer våre navn og etternavn viktig.

Har noen favoritter, men bestemmer oss når hun er kommet:) Må se henne først, om navnet passer henne:)

Her står det mellom to navn han liker, og jeg liker det ene bedre enn det andre, så det er vel egentlig bestemt:-) blir et navn på tre bokstaver, siden etternavnet er ganske langt :-)

Ingenting klart her. Ikke blir vi enige heller. Og vi venter til lillemann er født. Alle 3 har fått navnene sine etter at de har kommet ut. :)

Vi hadde bestemt ett navn som vi følte var rett når vi så han på UL, vi fortalte navnet til foreldrene våre og de aksepterte det veldig fint. Men etter at tida gikk slutttet vi ubevisst å kalle han med navn og gikk tilbake til "babyen". Vi tok dette opp og fant ut at vi begge ikke var tilfreds med navnet allikevel. Så vi vurderer enda, men kommer til å vente til fødsel med å bestemme. Med nr 1 fant vi navnet på UL også, men der følte vi oss like sikre som per dags dato på navnet.

Neida...
Venter på at mannen skal skrive liste, men han er såååååå treig!!!
Jeg har jo hatt min liste klar i månedsvis...
vil begynne å diskutere.
Vi kommer nok til å ha et par el noen alternativer, så får vi se hva som passer når hun kommer... Om det ikke plutselig er en gutt da...hehe.. JM var usikker...
haha du også? Her var også mannen kjempe treig med lista si, følte jeg maste og maste, men når lista hans endelig var klar så ble det heftig diskusjoner. Han har nemlig vært uenig med mitt førstevalg siden jeg visste om at det ble en jente, for er ett navn jeg har likt i åresvis. Derfor skulle vel ikke jeg gi meg så lett heller, men vi ble enige også tok det litt tid og jeg ombestemte meg :P Først igår ser det ut som vi kom til enighet om et navn vi begge kan leve med ;) og det tror jeg faktisk ikke at jeg ombestemmer meg på :P blir fornavn og etternavn, ikke noe mellomnavn. Enkelt og greit :) Masse lykke til!!! ps: har et guttenavn klart, just in case, men så tydelig både jordmor, kommende mormor og jeg at det var en jente, men skal aldri si aldri... ;)

Har ikke peiling på hva han skal hete. Mannen er nok mer stresset enn meg på navn, men jeg har slått meg til ro med at det er ok å møte han før vi bestemmer navnet.
Med storesøster hadde vi navnet klart tidlig, så det er ganske stor kontrast til situasjonen vi er i denne gangen.

Jeg har et par navn! Vet ikke kjønnet enda, så må jo finne både jente og guttenavn:)

Ea Olivie
Vår Lykke
Vår Ea

Aaron
<3

Vår tass skal heita Alfred. Er fint å kunna bruka namnet hans på han allerede :-) Ikkje berre snakka om ein "anonym" baby eller "han" heile tida :-)

Back
Topp