Har dere mye igjen å handle?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Langt om lenge har jeg endelig gått gjennom alt babyutstyret på boden, og det meste er nå vasket (vaskemaskinen har gått i ett i går kveld og i hele dag). Veldig greit å ha det unnagjort, for jeg har tydeligvis glemt mye av det jeg har gitt bort. Vi hadde overraskende mye kluter og smekker, veldig veldig mye. Kommer jo aldri til å få bruk for alt det! Strømpebukser derimot hadde vi ikke en eneste igjen av, og bodyer var det også dårlig med. Jeg har en mistanke om at det ble liggende mye babyklær igjen etter oss på diverse sykehus rundt om i landet etter forrige barn.

Handlelisten min over det som mangler i i hvert fall slik foreløpig:
- Madrass til sprinkelsenga
- Regntrekk til vogna
- Myggnetting til vogna
- Strømpebukser
- Noen bodyer
- Noen nattdrakter
- Noen få par sokker
- Bleier
- Ammeinnlegg
- Brystvortekrem
- Babyolje

Når dette er i hus skal babyen bare komme! :)

Huff... har null oversikt. Ska begynne denne uken. Planleggingdag i bhg på mandag eg er gressenke for tiden, så får ikke begynt før mandag kveld eller tirsdag. Godt eg begynner på ferien på mandag :D
Vet iallfall at vi må ha nye gulpeduker.

Regntrekk til vogna mangler jeg...Så har jeg lyst å kjøpe noe nytt sengetøy :) Hvis det skulle vise seg at det var feil på UL,,så må jeg handle litt mer klær.. Har nesten bare jenteklær.. Har lett etter noe nøytralt,,,har ikke lykkes.
Har fått bleier,kremer,såper,oljer og ammeinnlegg på babyshower..så det slapp jeg å handle :)

Men..har mye å forberede enda da... vaske klær,vogn og seng

Mangle litt son bade/vaske ting.. men har ok med kler. Vogn e klar, bilsrol e klar, vippestol e klar. Seng står ennå på loftet, men har ein vugge om han sko komme før sengen:)

Mangler gulpekluter, sinksalve, våtservietter, hentestuss, litt smått av tøy, og ikke minst VOGN!!!! Heldigvis skal jeg kjøpe vogn på onsdag, og det er nok greit å få gjort for da er jeg 37+5!

Merker at jeg ønsker meg tørketrommel, for har så mye å vaske, men ikke nok tørkestativ! :p

Dette mangler vi:

- Bleier
- Stelleprodukter
- Ammeinnlegg
- Ammebh
- Myggnetting
- Regntrekk til vogn
- Noen sokker
- Smokker
- Gulpekluter
- Nattpysj

Ønsker meg:
- Badestol
- Termometer

Det er heldigvis ikke så store utgifter igjen, da vi har fordelt det litt utover.
Og stelleprodukter får man jo også noen prøver på i disse gratis pakkene. :-)

Mangler omtrent det samme som deg pluss stellebord og ammebh!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Lekegrind, vippestol, noen få bodyer og pysj og så venter vi på vognen, den er bestilt men ikke kommet :) har ikke så mye igjen :)

Mangler;

Trappegrind
Amme-bher
Ammeinnlegg
Flaske
Smokk
Gulpekluter
Tripp-trapp (har newborn seat)
Badebalje (Har badekar men er vel ikke noe særlig å bruke det i starten?)
Sinksalve/ Bethanten eller hva den heter som jeg foretrekker
Voksipose til høst og vinter

Ellers er det vel all ryddingen av barnerommet som står igjen til mannen da... Helsike å det ser ut :(
Babyen skal jo sove med oss den første tiden men er jo alright å kunne fått malt rommet hans og satt inn skap FØR han kom da... Ære være treige, late og opptatte menn...

Litt toalett saker :-) Er 35+3 i dag og har en fra før da....

Har ikke så mye igjen nå, mangler base til bilstolen samt laken til vogn og babysenga.

Tror ikke jeg mangler noe.. ikke noe som vi må ha før han kommer i hvert fall.
Har gitt vekk alt av babyleker av en eller annen grunn, så må kjøpe litt sånt etter hvert..

Vi mangler litt store og litt små ting, men over helga kommer heldigvis lønna inn, så da kan vi kjøpe litt igjen. Må ha
Noen pysjer, sokker, strømpebukser, bodyer og ei jakke i 50/56
Smokker, flasker, Nan, babyolje, Inotyol og bleier
Tripp Trapp-stol med new born sete
Bæresele
Regntrekk til vogna
Gulpekluter og smekker
Litt flere sengesett
Toalettsaker til alle mann
Og så skal vi handle litt håndklær og kluter til huset sånn generelt

Og så få vasket alt som ligger klart til vasking på vaskerommet. Og så mangler vi å få igjen trekket til bilstolen. Fikk igjen setet på torsdag, men de skulle vaske trekket først. Så mangler bare å få igjen det. Ellers begynner det å bli litt klart ellers i hvert fall. Og så mangler jeg å klippe meg og farge håret. :)

Vet ikke hva vi trenger en gang... har store mangler på alt, men vi har nå de store tingene som seng, vogn, bilsete... men tilhørende tilbehør mangler vi nok...vet jo ikke hva en trenger... trenger jo dyne og sånn, men hvilken er en annen sak...
Har noen bodyer, men trenger flere. Så trenger jo gutten vanlige klær...
Kluter og diverse må han sikkert ha :p

Fant en oversikt fra bam blad.... er dette en grei liste å følge?
Noe man ikke trenger? Av det man trenger - hvor mye er nødvendig?

Trenger litt flerne gulpe kluter og vaske kluter. Skal ta det mår vi skal tilbake på ny vekstkontroll om 2 uker.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tror jeg har det meste vi trenger + litt til :p
Men det jeg tar i hodet her nå at jeg trenger er:
strømpebukser
babyolje
klorevotter (slike små til helt i starten, både jeg og snuppene mine klorte oss. Jeg og minstesnuppa har fremdeles et arr på kinnet som vokser i takt med oss :p )
et par ammebher til, har bare en foreløpig
bleier

Eg mangle
- seng (bestilt då)
- voksipose (kjøper nærmere vinteren)
- brystpumpe..

Tror d e alt :P

Fant en oversikt fra bam blad.... er dette en grei liste å følge?
Noe man ikke trenger? Av det man trenger - hvor mye er nødvendig?

Ofte trenger man mindre enn man har en tendens til å tro, i hvert fall hvis man bor slik til at man kan dra på butikk (eller sende mannen) også etter fødselen. Med eldste var det endel ting vi rett og slett aldri fikk bruk for, og noen av klærne rakk vi knapt å bruke før de var for små.

Back
Topp