Har dere med barnefar til jordmor?

Lilly

Betatt av forumet
Jeg skal til jordmor på torsdag og tenkte å ta med samboeren til timen. Han har fri fra jobb den dagen og siden det er vårt første barn er det nok en del informasjon som begge kan ha nytte av. Dro dere til jordmor alene eller hadde dere med noen? Hva gjorde dere den første timen hos jordmor?

Her er barnefar med til jordmor :D Han ønsker det selv, og jordmoren satt veldig stor pris på det.
Første gangen skrev hun meg inn i systemet, ettersom jeg er førstegangs. Var bare masse spørsmål om meg og min helse, og litt om barnefar og hans helse. Så fikk vi noen brosjyrer, litt info om hva som var bra og ikke bra med tanke på mat, drikke osv. Så ble vi satt opp på time til oul :D
Har andre time i morgen hos henne, så litt spent på hva som skjer da :) :)

Han er ikke med her, blir nok kun med på ultralyd...

Vet ikke om jeg har lyst å gå til jordmor, hadde så dårlig opplevelse sist :-/ Men om jeg blir å gå blir han vel bare med for å legitimere seg som barnets far tenker jeg.. Ser ikke noe poeng å ta han med :-)

Han er med, han ønsker det så :-) syns dessuten det er greit slik at han kan komme med spørsmål, og huske ting hvis jeg glemmer å spørre. Tror han syns det er koselig å være med og :)

Nei her har jeg alltid gått alene til jm. Syns det er veldig greit. Godt med den tia hvor det bare er meg og babyen som er i fokus:). Vet ikke om jeg syns det er så mye viktig info til far der. Men der er vi jo forskjellige:) Han er med på ul da.

Her er ikke samboer med til jordmor eller lege, var ikke i første svangerskap heller. Men han er med på OUL da, det er jo veldig kjekt for begge. Samboer var derimot med på et fødselsforbredene svangerskapskurs på sykehuset ca 1 mnd før termin og det hadde vi begge kjempestor nytte av. Han sa i ettertid at han syntes det kurset var veldig nyttig og informativt (vi var da førstegangs) og at han var veldig glad for at han var med på det. Anbefales på det sterkeste!

Hadde med bf til jordmor forrige svangerskap for det var Nr 1. Og det var veldig greit. Da fikk han svar på sine spørsmål og fikk ta mer del i graviditeten. Denne gangen blir han med hvis han har fri.

Jeg tror jeg tar han med når det nærmer seg termin heller. Nå syns jeg det er fint at bare meg og den lille kan være i fokus :) så får jeg pratet ut med jordmor om meg og mine bekymringer osv.
Han har lyst å bli med, men respekterer at jeg vil gå alene så det er greit :)
JM oppfordret meg vel også til å ta ham med jo lenger ut i svangerskapet jeg kom så...
Men UL er han med på, hver gang :)

Med førstemann var min kjære med på alle kontroller untatt en som ikke var planlagt (skulle inn for å få en henvisning til fysio), det var selvsagt den gangen jeg fikk høre hjertelyd for første gang så det var en dum time å gå glipp av.

Med andremann var han med på noen få timer, førstekontroll, alle ul og alt annet som foregikk på sykehuset og en JM time tror jeg.

Denne gangen har han foreløpig ikke vært med, men han blir selvsagt med på oul og alt annet som måtte foregå på sykehuset (han jobber der), kanskje han blir med en tur til JM, men tviler i grunnen, hverken jeg eller han har samme behovet som med førstemann ;)

vet ikke om han er så interessert i å være med til JM.. han synes det var driitkjedelig sist gang fordi «hun snakket så mye»..:p men vi får se hva han ønsker denne gangen :) UL vil han være med på i alle fall :) og når det nermer seg termin kommer jeg til å tvinge han med et par ganger!! :p

Min er med på alt, og det er jeg glad for,siden det er vårt felles barn. Alt jeg forteller JM, forteller jeg til han først uansett.

vet ikke om han er så interessert i å være med til JM.. han synes det var driitkjedelig sist gang fordi «hun snakket så mye»..:p men vi får se hva han ønsker denne gangen :) UL vil han være med på i alle fall :) og når det nermer seg termin kommer jeg til å tvinge han med et par ganger!! :p
Signerer denne ;)

Kun til ultralyd. Sist var han med på fødselsforberedene kurs. Jeg syns ikke det er noe vits i å ha han med til lege eller jordmor, jeg tror ikke han hadde hatt så mange spørsmål heller :-)

Her har han kun vært med på de ul timene på sykehuset :) ellers ser vi ikke vitsen at han tar seg fri fra jobb for å være med, da jeg går ganske ofte til kontroll. Skal være med på oul da :)

Back
Topp