Har dere mange matbokser?

Nei. Har vel 2 stk tenker jeg. Bare eldste som bruker på skolen. Minsta får alt i bhg. - Heldigvis :p

Jeg har to, pluss en salatboks.
Mini fikk Rosenborg-matboks av oldemoren sin i bursdagsgave.

Kan ikke se for meg at de klarer å rasjonere maten til alle måltidene. Da blir nok all maten spist litt av og neste måltid blir lite appetittelig
Tja, aldri vært noe problem her.
Vi hjelper iallefall til sånn at ungene ikke spiser litt av alt.
Og hvor stor sekk må man da ha for å få det med seg? ;-)
Og tenk på hvor mye plass bhg har til å oppbevare så mange matbokser for ditt barn.
Vi har ikke plass til at ett barn kan ha med tre matbokser med seg. Da blir det ikke plass til så mange andre. Og hvor stort kjøleskap må bhg ha hvis alle skal ha med tre matbokser hver dag? Nå er det nok ikke alle som vil ha med tre bokser, men når noen ser at noen gjør det vil kanskje flere begynne også.

På en småbarnsavd vil det da blir 27! Matbokser, for ikke å snakke om storbarnsavdeling med 20 barn! Det er 60 matbokser! Sier seg selv at det blir et svare styr å vite hvilken boks som er til hvilket måltid. Jeg hadde blitt oppgitt og faktisk litt stressa hvis jeg måtte stått og kikket gjennom 27 matbokser for å finne ut hvilken boks de skal har til lunsj ;-)

Kan du ikke snakke med bhg da, og høre hvordan de har tenkt å ordne det?
Hvordan gjøres det der du jobber???

Minsta gikk forresten ett år hvor vi måtte ha med mat. Hadde alt i en isboks jeg da :p Holdt godt for en hel dag det hvertfall :) Høres stress ut med en haug matbokser

Har tre matbokser, et barn som daglig skal ha med matpakke til frokost i bhg. Da tenker jeg bokser som er kjøpt spesifikt til å bruke i bhg/skole som matbokser
Har en del andre plastbokser i rett str også, men som jeg kategoriserer som oppbevaring :P Medregnet dem er vi oppunder ti.

Har tre matbokser, et barn som daglig skal ha med matpakke til frokost i bhg. Da tenker jeg bokser som er kjøpt spesifikt til å bruke i bhg/skole som matbokser
Har en del andre plastbokser i rett str også, men som jeg kategoriserer som oppbevaring :P Medregnet dem er vi oppunder ti.

Ja de plastboksene kommer i tillegg :o uff :p

Haha. Har mange jeg også, men det er for å lettere kunne variere maten litt. 9 stk til 1 barn her. Kunne sikkert klart meg med et par tre mindre, men har jo kjøpt opp gjennom årene etter forskjellig interesse (kaptein sabeltann osv)

Tja, aldri vært noe problem her.
Vi hjelper iallefall til sånn at ungene ikke spiser litt av alt.
Og hvor stor sekk må man da ha for å få det med seg? ;-)
Og tenk på hvor mye plass bhg har til å oppbevare så mange matbokser for ditt barn.
Vi har ikke plass til at ett barn kan ha med tre matbokser med seg. Da blir det ikke plass til så mange andre. Og hvor stort kjøleskap må bhg ha hvis alle skal ha med tre matbokser hver dag? Nå er det nok ikke alle som vil ha med tre bokser, men når noen ser at noen gjør det vil kanskje flere begynne også.

På en småbarnsavd vil det da blir 27! Matbokser, for ikke å snakke om storbarnsavdeling med 20 barn! Det er 60 matbokser! Sier seg selv at det blir et svare styr å vite hvilken boks som er til hvilket måltid. Jeg hadde blitt oppgitt og faktisk litt stressa hvis jeg måtte stått og kikket gjennom 27 matbokser for å finne ut hvilken boks de skal har til lunsj ;-)

Kan du ikke snakke med bhg da, og høre hvordan de har tenkt å ordne det?
Hvordan gjøres det der du jobber???
Men om de skal ha bare en matboks med så må den være himla stor? De spiser mye... Akkurat frokostboksen kan jeg jo ta rett med hjem da. Men en matboka og en fruktboks må vi hvertfall ha... Hos er det bare frokost de må ha med. Selv ser jeg for meg at hver avdeling må ha to kasser hver på kjøla, en til lunsj og en til 14. Får høre med de hvordan de vil ha det :)

Men om de skal ha bare en matboks med så må den være himla stor? De spiser mye... Akkurat frokostboksen kan jeg jo ta rett med hjem da. Men en matboka og en fruktboks må vi hvertfall ha... Hos er det bare frokost de må ha med. Selv ser jeg for meg at hver avdeling må ha to kasser hver på kjøla, en til lunsj og en til 14. Får høre med de hvordan de vil ha det :)
Jeg bruker bare vanlige matbokser til mine..

Når de spiser frokost der så har frøkna med fire skiver og storebror fem. Men mulig det er mine som er småspist ;-)

Ikke får de med så mye annet utenom skiver heller.
Men frøkna har en sånn metallboks med håndtak som hun bruker av og til hvis hun får med noe annet.

Og her har de med en frukt hver dag som legges i felles kurv og deles opp til fruktmåltidet, så trenger ikke egen boks til det heller.

Men hvis de har kjølerom så er det jo mer plass enn et kjøleskap ;-)

Avdelingen der mine går har bare et lite kjøleskap hver, og der er det fullt når 20 barn har en matboks hver :-P

Vi har en god del, slett ikke alle brukes, lillesøster har f.eks tre, gaver, og trenger ingen. Bhg har full pensjon, vi har aldri med mat. De har fine motiver, tilhørende drikkeflaske og et lite lokk til å legge inni for å få to etasjer.
Storebror har vel minst fire av samme sort, dårlig egnet lukking og plass til for lite, så han har er par fra bama som han bruker. De andre brukte vi i den første bhg han gikk, der måtte han ha med frokost, vi hadde to skiver oppe og now frukt under. Nå går han på skole og har med tre måltid, så da har vi tatt i bruk større.

Vi har nok minst fem til, jeg bruker jo en. Ja, også sånne små til å ha småting i i tillegg

Back
Topp