Har dere lest dette??

Fy søren!!!! Ja, jeg vet at en sak har to sider, men stemmer det som denne jenta sier, er det helt hårreisende!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja! Jeg kan ikke fatte og begripe.. Synes det er en vel drøy historie, om dette er 100% sant. Helt forferdelig i alle fall, uansett. Jeg har også vært vitne til noe lignende da barnevernet peste ned nakken til ene venninna mi.. Hun vant hun og, etter 2 år med pes fra de. Jeg har ellers ingenting i mot barnevernet, da de ofte vil hjelpe, men ble rett og slett sjokkert av den saken med venninna mi. Ble ikke bedre etter å ha lest det her :p
 
Sysn slike historier er veldig skremmende! Men vet at en sak har to sider og man aldri kan være 100% sikker på hva som faktisk har skjedd om det ikke var du selv som opplevde det. Hadde ei god venninne året sønnen min ble født, som fødte to mnd etter meg. Hun fikk to/tre dager sammen med dattra si før barnevernet rev henne vekk. Om få dager fyller jenta to år, og har heldigvis bodd hos sin egen pappa det siste året eller litt lengre, men mammaen får ikke ha henne. Hun får mer samvær slik det er nå enn hun gjorde da jenta var hos fremmede. Pappaen ofret militærkarrieren sin for å ta til seg datteren sin, når det ble avgjort at han kunne ha henne :)

Venninna mi har hatt flere rettssaker for å få ha datteren sin selv, men tapt alt så langt. Til meg sa hun at de tok henne på grunn av hennes ADHD, men det stemmer ikke for meg, og jeg er sikker på det er noe mer til historien.
 
Mange triste sjebner, ingen tvil om det, men siden barnevernet ikke kan fortelle sin side av saken blir jo sånne fremstillinger veldig ensidige. Ting er sjelden så sort/hvitt.
 
Enig! en sak har alltid to sider, men ble veldig med meg av historien... Hormonell, knis :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uff, ja. Tanken på å bli skilt fra barnet rett etter fødselen er helt grusom :(
 
For meg så virker det som om i de sakene barnevernet trengs, så hjelper de ikke i det hele tatt og i de sakene hvor det ikke er grunn til bekymring så presser de seg på å lager et problem. Har ei venninne som spurte om hun kunne få avlastning en helg i mnd (hun var alene med datteren og veldig ung), i barneverns papirene står det at venninna mi sa at hun ikke ville ha datteren sin. Så nå får hun se datteren sin 7 dager i året. Fælt... og ufattelig vondt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg satt med tårer i øynene da jeg leste dette! Jeg var under barnevernet da jeg ble gravid som 16 åring, de sa til meg at jeg ikke kom til å bli noe god mor og at de kom til å ta fra meg ungen hvis jeg ikke tok abort!.. Jeg gråt i flere dager og var veldig stressa, tror det kan være grunnen til at jeg mista den gangen.. Jeg var veldig ung men var sammen med barnefarn og mange i familien støttet meg og sa at de kom til å hjelpe meg med alt jeg trengte hjelp til.. Jeg jobba i barnehage på småbarns avdeling og det var mange små i familien på den tiden som jeg brukte å sitte barnevakt for, så verken jeg eller familien min skjønte ikke hvorfor barnevernet mente at jeg kom til å bli ei dårlig mor... Blir så sint når barnevernet eller uansett hvem det er sier til ei gravid jente at hun ikke kommer til å bli ei god mor, hva vet de om det egentlig?!.. Så utrolig trist at hun mistet de 3 første mnd med gutten sin, er jo 3 utrolig viktige mnd!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp