Har dere kontaktet fastlegen eller JM?

Tenker å vente noen uker til (er 6 uker i dag) før jeg ringer legen. Ville helst bare gått til jordmor da jeg ikke er særlig glad i fastlegen min, men i kommunen her jeg bor er det lagt opp til at man tar annenhver kontroll hos lege og jordmor, så da blir det vel sånn.
 
Jeg ringte torsdag for å bestille, og fikk time på mandag den 6. Er da 6 uker på vei :) hun skal bestille tidlig UL og ta fatt på når&hvor kontrollene skal vere. Tror det blir mye JM-kontroller :)
 
Når er det vanlig å begynne å gå til jordmor?
 
Eg skal til legen imrg sån at henvisning til tidlig UL blir sendt fortast mulig=) Får tett oppfølging pga to MA før denne graviditeten!
 
Veldig usikker når jeg skal kontakte fastlege. Skal på tidlig ultralyd pgr av ivf i uke 7,så kansje få en time rett etterpå. Meeen så hadde jeg høy blodprosent sist da de endte i ma så kansje jeg burde stukket innom for en blodprøve tidligere..gruble
 
Veldig usikker når jeg skal kontakte fastlege. Skal på tidlig ultralyd pgr av ivf i uke 7,så kansje få en time rett etterpå. Meeen så hadde jeg høy blodprosent sist da de endte i ma så kansje jeg burde stukket innom for en blodprøve tidligere..gruble

Høy blodprosent, kan det ha noe å si? (burde kanskje vite dette allerede...)

Jeg tenkte også å få meg time litt etter tidlig UL.
 
Høy blodprosent, kan det ha hatt noe å si?
Jeg tenkte også å få meg time litt etter tidlig UL.
Blodet er jo tykkere jo høyere blodprosentprosent man har. For tykt blod kan redusere blodstømmen til fosteret som jeg har forstått. Men vet ikke hvor høyt prosent som må til for at en bør gå på blodfortynnende. Viktig å drikke mye hvis en er i faresonen. Så her drikker jeg som en helt..og har klippekort på do.:p
 
Blodet er jo tykkere jo høyere blodprosentprosent man har. For tykt blod kan redusere blodstømmen til fosteret som jeg har forstått. Men vet ikke hvor høyt prosent som må til for at en bør gå på blodfortynnende. Viktig å drikke mye hvis en er i faresonen. Så her drikker jeg som en helt..og har klippekort på do.:p


Ah, takk for oppklaringen! Har jo lest at man skal drikke mye, men ikke tenkt så mye på hvorfor..

Har selv "naturlig" lav blodprosent" og stort sett alltid fokus på å få i meg jernholdig mat =)
 
jeg har ikke tenkt på lege enda.. drøyer i hvert fall til uke 8.. men jeg er allerede innom manuellterapaut som fulgte meg ift bekkenløsning/låsningene jeg hadde for to år siden.. så hun får jeg snakke med denne uka når jeg skal innom uansett... :)
 
Da har jeg bestilt :) første svangerskapskontroll blir 27.januar da er jeg 8+6 i følge babyverden :)
 
Venter iallfall til etter uke 8, kanskje etter uke 10. Sist fikk jeg ikke før i uke 14 så..
 
Skal til lege på mandag, både pga usikker hvor langt jeg er på vei, og i forhold til jobb. Første svangerskapskontroll blir i uke 12 :)
 
Back
Topp