Har dere kontaktet fastlegen eller JM?

Rosetaske

Gammel bruker i ny drakt.
Septembermødre <3
Har dere kontaktet fastlegen eller JM ang at dere er gravide?

Hvis ikke, når planlegger dere å gjøre det?
 
Sist gang jeg var gravid, så prøvde jeg å kontakte fastlegen rundt uke 8, men ble bare avvist og fikk time da jeg var nærmere 13 uker på vei. Og da var det nesten for sent å bestille time til ordinær Ul, siden det var så lange ventelister. :/

Denne gang har jeg en bedre fastlege i det minste, som er mer fokusert på familie og småbarn. Så selv om det er en mann og ikke en kvinne, så tror jeg at jeg får et bedre forhold til legen denne gang.
 
Jeg tenkte å ringe min i morgen, men det er fordi jeg hadde et trøblete svangerskap sist og mistet i uke 12 i mai så har blitt lovet tett oppfølging :)
 
tenkte jeg skulle så snart som mulig, Har flyttet så må ordne ny fastlege og finne ut hvor jm befinner seg hen ;) Sånn at kontrollene kommer igang.. :) ikke får jeg veid meg heller for har ikke badevekt.. Å blir jeg syk som de 2 forrige gangene, er det greit å følge litt med... forrige gang mista jeg 7kg på 1uke... og synes det er greit med en kontroll rundt uke 8 :)
 
Tenkte å ringe i morgen. Har så ekstremt vondt i hodet + svimmel + flere ganger jeg nesten besvimer. Tenkte bare å ta noen blodprøver for å se om jeg mangler noe. Hadde ekstrem jernmangel sist.
Men vet legen min ikke vil ha folk inn så tidlig, men prøver likevel
Fungerer dårlig om dagen
 
Jeg var på legekontoret på mandag og fikk time hos fastlege den 14.januar, er da 7+2. Skulle bli satt opp på jm-time etter det. Har hatt en MA før og en prematurfødsel tidligere så det blir oppfølging tett denne gangen
 
Jeg har ikke tenkt noe særlig på det, annet enn at jeg tenkte å vente en god stund til.
JM time blir ikke før i uke 13, så det er god tid enda.
Jeg kommer fra en liten plass, så ventetid på OUL er ikke noe å bekymre seg for, for min del
Venter sikkert til mellom uke 8 - 10, tenker jeg.
 
Hei hei, ny her jeg med termin 9. september :) Bestilte time hos fastlegen per nett og fikk time førstkommende tirsdag (altså 5 + 3). Veldig tidlig, men opplyste at det var snakk om svangerskapskkontroll og hvor langt jeg var på vei. Har hatt kontakt med legen nylig ang. evt. graviditet og tidligere helseproblemer, så tenker kanskje hun vil ha meg inn tidlig pga dette. Første svangerskap.
 
Får meg nok time når jeg er rundt 10 uker... Før er ikke vits i.. Håper å kunne bare gå til jordmor denne gangen. Siden legene her er helt på jordet :p
 
Tenkte jeg skulle ta kontakt med jordmor i morgen. Må si jeg gru/gleder meg fordi jeg er så spent :)
 
Jeg skal faktisk til legen i morgen for å måle hcg, siden jeg mistet sist (er bare 5+5).
 
Har termin 1.sept. Fant ut jeg var gravid 24des. Ringte fastlegen 30des og fikk komme inn til test og samtale umiddelbart. Ble tatt godt i mot av legen min og lovet tett oppfølging. Ny time 16 Jan :)
 
Har ikke ringt ennå.. kommer nok til å bestille en time til uke 8. Er i uke 5 nå. Håper jeg kan få en tidlig ul. Siden jeg mista sist gang.
 
Har ikke tenkt på det enda egentlig, ringer sikkert rundt uke 10 eller noe, regner med jeg må vente litt på time så:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har bestilt time til fastlege i uke 11+5. Etter det blir det vel å holde kontakt med jordmor.
 
Har ringt og bestilt men ho meinte det var for tidlig! Men pga bekkenet sa eg at eg måtte:) er uke 8 då:) var i uke 6 med nr 2
 
Ikke bestillt time, men må få gjort det til uka da jeg allerede sliter med symfyseløsning som jeg også slet med sist.... :(
 
Skal ringe legen min på mandag :) har jo hatt 2 SA siden juni så hun ville holde et øye med meg så fort jeg ble gravid igjen ;) har blødd litt idag men håper lille spire klorer seg fast :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Tenkte jeg skulle vente noen uker til, men sånn som bekkenet holder på nå, må jeg kanskje bestille time litt kjappere..
 
tror ikke jeg ringer å bestiller før uke 10 eller no. får ikke time før uke 12 uansett :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp