Har dere kladd i senga?

Er kladd godkjent med tanke på å sjekke fargen på vannavgang? Har lest at noen av de man får kjøpt på apotek omdannes til gelé osv, men det forandrer ikke fargen, så det fortsatt går an å sjekke?
Det skal ikke endre fargen, nei. Ikke de vi bruker på jobb i alle fall. Men vet ikke om det er mulig å ta prøve for å sjekke at det er fostervann, fra dem da? Men fargen bør være reell.
 
Jeg brukte håndkle i senga og hadde kladd i bilen sist gang. Denne gangen har jeg ikke kommet så langt. Burde vel kanskje gjøre det, men vannet gikk sist ved å bare piple litt, så det ble aldri behov den gangen. Er jo ikke sikkert det samme skjer nå da, så burde kanskje få tak i noen kladder :p
 
Her har jeg hatt vannavgang på to ulike måter: Første gang SPLASH på gulvet og andre gang pipling. Kan iallfall si for mitt tilfelle at verken håndkle eller madrassbeskytter hadde klart å ta unna alt det fra splashet fra en madrass/bilsete :p Så om man er veldig redd for noe, ville jeg gått for kladd eller tisselaken, ikke håndkle/annet som vann renner gjennom:D Det er mengder som kommer ved et splash. Men ser noen skriver at det ev. dekkes av forsikring, kanskje lurt å sjekke om vår forsikring dekker det da, jeg har ikke i sofa, bare seng og klart i bilen :)

Ang. kladd og farge på fostervann, så vil jeg tro det beholder sin farge, men ta uansett på et bind hjemme dersom vannet går :)
 
Mannen sporte i går kveld om vi skulle ordne kladd til sengen nå :hilarious:

Artig at han av alle føler at det er på tide :hilarious:
 
Jeg har et under lakenet. Har ikke plaget meg at det ligger der. Var billig og, betalte vel kun 42kr
 
Nei, jeg har tisselaken. :)
 
Nei vi bruker ikke det. Vi kan vaske trekket til overmadrassen enkelt i maskinen, og siden storebror har tisset seg ut x antall ganger i senga uten at det har gått igjennom så satser jeg på at det går bra om vannet går. Dessuten så er sannsynligheten for at fødselen starter med vannavgang ganske liten, så satser vel på rier som sist gang :p
 
Har ett stort tisselaken under det vanlige lakenet, men det er og med tanke på de tre barna våre, minste har allerede tisset i vår seng to ganger så :p

Blir og gjerne mye søl i ammeperioden og renselsen, så greit å slippe vaske overmadrassen hele tiden:)
hvor kjøpte du det? :)
 
Jeg kjøpte en pakke med kladd i våres på apoteket, da hunden min hadde urinveisinfeksjon og tisset en del inne :p Har tatt vare på resten av pakken, for tenker å legge det i sengen når det nærmer seg.. har også tenkt at jeg må ta med ett i taxien til sykehuset om det skulle være noe "søling" på vei dit:knegg: :joyful:
 
Har kjøpt en pakke med kladd som ikke er så store, men tenkte kasnkje det var greit å ha senere til stellematten og div uhell. Har lagt to stk kladd i sengen under rumpepartiet, men vet egentlig ikke hvor mye det vil hjelpe hvis vannet skulle gå. Synes det er ganske klamt med kladd også så er litt fristet til å bare droppe det :p
 
Nei, har egentlig ikke tenkt så mye på det.. hvis vannet går hjemme så er jo det dekket av forsikringen uansett hvis noe blir ødelagt :p tror det er mer sannsynlig at det går mens jeg likevel er på sykehuset

Dekker forsikringa det? Innboforsikring eller har du egen gravidforsikring?
 
Sniker..
Jeg hadde en 90x90cm kladd i senga. Og det er jeg veldig glad for, siden vannet gikk der. Det var Mye vann. Kladden var full, og det hadde ikke holdt med flere lag håndklær ect. Så vil anbefale kladd egentlig, for å redde senga.
 
Innboforsikring dekker sånt. Vi kan jo ikke noe for hvor eller når vannet går.
Jeg blir jo også sendt til sykehuset to uker før termin.
Flott! Vi har dobbel innbo så vi har ikke egenandel. Passer meg fint, da kan vannet gå hvor det vil for min del :D
 
Jeg har ikke kladd i hverken seng eller bil, og kommer nok ikke til å skaffe meg det nærmere termin heller. De fleste fødsler starter med rier, ikke vannavgang, så jeg tar sjansen uten :)
 
Back
Topp