Har dere kaffemaskin?

Lene!

Glad i forumet
Vesla sover og jeg koooser meg på nettet[:D].

Så da lurer jeg på; Har dere kaffemaskin? Evt. hvilken, er dere fornøyd og hvorfor er dere fornøyd?

Jeg har Nespresso Cilitz (svart). Synes den er råstilig ([:D])! Liker de fleste kaffesortene kjempegodt, men kunne ønske det fantes flere kaffetyper som var beregnet til Lungo-størrelse (stor størrelse).
Ellers synes jeg den bråker litt mye[:@]. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med den[:D]

Nespresso Latissima, og eeelsker den! Sitter med en dobbel latte nå, nyter lørdagsformiddagen mens frøkna sover [:D]

Har den vi også. Og er enig med deg at jeg kunne tenkt meg flere lungovarianter, men pleier som regel å ta lungo selv om det er en espressokapsel, og det funker fint det [:)]
Og ja, den er litt bråkete. Nesten så jeg ikke tør å lage meg kaffe om jeg har sliti for å få mini til å sove i frykt for at han skal våkne  [:D]

Jeg drikker ikke kaffe, men mannen min gjør, så vi har en dolce gusto. Fordi vi drikker lite kaffe, er den veldig grei når vi har besøk. Den ser stilig ut og er enkel å bruke! Mannen min er fornøyd med de forskjellige kaffesmakene, og jeg er fornøyd med kakaoen. Vi kan også lage is-te!

Næh.. Drikker ikke kaffi[8D]
kjøpte en sånn dolcho gusto eller hvordan det skrives til samboeren min, men han ville ikke ha den[8D]

ORIGINAL: *lilletrille

Jeg drikker ikke kaffe, men mannen min gjør, så vi har en dolce gusto. Fordi vi drikker lite kaffe, er den veldig grei når vi har besøk. Den ser stilig ut og er enkel å bruke! Mannen min er fornøyd med de forskjellige kaffesmakene, og jeg er fornøyd med kakaoen. Vi kan også lage is-te!

Jeg har også denne og er i å for seg førnøyd men irriterer meg over det at den ikke stopper av seg selv. At jeg må stå å følge med gjør at jeg trakter vanlig kaffe om jeg har besøk. For da er det jo så mange andre ting å følge med på og uuups så renner det over og blir mye gris :P

ORIGINAL: Seagirl123

ORIGINAL: *lilletrille

Jeg har også denne og er i å for seg førnøyd men irriterer meg over det at den ikke stopper av seg selv. At jeg må stå å følge med gjør at jeg trakter vanlig kaffe om jeg har besøk. For da er det jo så mange andre ting å følge med på og uuups så renner det over og blir mye gris :P

guri så teit da....[8|]

Vi har kaffemaskin, men ikke Con Gusto (svigers har den, smaker godt[:)]) Vi har en Krupps, som maler og lager kaffe eller espresso, og har melkesteamer. Veldig fornøyd[:)]

Ja, jeg har kaffemaskin, men husker ikke hva den heter i farta....

*for lat til å labbe til kjøkkenet...... NEEEEEIIIIIII DA......*

Vi har også Nespresso Cilitz. veldig fornyd med den, jeg pleier også å ta lungo selv om det er en espressokapsel, ikke noe problem [:)]
Men ja den bråker veldig, men er veldig lett og bruke og kjempe enkel og vaske [8D]

Vi har en Nespresso Latissima Premium.
Blir mest lungo. Også latte i helgene. Gidder ikke å dra frem melka på hverdagene.

ORIGINAL: leeloo83

Har den vi også. Og er enig med deg at jeg kunne tenkt meg flere lungovarianter, men pleier som regel å ta lungo selv om det er en espressokapsel, og det funker fint det [:)]
Og ja, den er litt bråkete. Nesten så jeg ikke tør å lage meg kaffe om jeg har sliti for å få mini til å sove i frykt for at han skal våkne  [:D]

Jeg styrer alltid med å få småen til å sove på dagtid, så kaffelaging i "fripausene" mine er uaktuelt! [:D]

Ingen kaffemaskin her i hus - kun moccamaster og bialetti espressokoker og bialetti melkeskummer [:D][:D][:D] Gir herlig cappuchino, latte, mocca [8D]

nespresso cube

kjempe greie..stappe bare oppi sånn kapsel så trykke du på enten stor eller liten kopp..noen ganger må du trykke to ganger hvis en har en stor kaffekopp..men veldig grei..du må bestille på nettet for å få kapslene men det gjør ikke noe du får de sendt hjem..de har fått ny smak - vanilje, hasselnøtt og mandel kaffe også i tillegg til vanlige andre typer espresso kaffe...de har og dekaffe...og den varmer opp espresso koppene på siden..

jeg drikker ikke kaffe..men mannen gjør..og det gjorde han ikke så mye før...mitt i blinken når en ikke drikker mye kaffe..

ORIGINAL: sicret

nespresso cube

kjempe greie..stappe bare oppi sånn kapsel så trykke du på enten stor eller liten kopp..noen ganger må du trykke to ganger hvis en har en stor kaffekopp..men veldig grei..du må bestille på nettet for å få kapslene men det gjør ikke noe du får de sendt hjem..de har fått ny smak - vanilje, hasselnøtt og mandel kaffe også i tillegg til vanlige andre typer espresso kaffe...de har og dekaffe...og den varmer opp espresso koppene på siden..

jeg drikker ikke kaffe..men mannen gjør..og det gjorde han ikke så mye før...mitt i blinken når en ikke drikker mye kaffe..

Denne har vi også.. Kaffemaskina er min beste venn på morgenen og det blir stort sett en grønn lungo, men skulle ønske meg litt flere lungo-varianter, men det går å ta en espressokapsel i stor kopp også.. Blir like godt :)
Vi er veldig fornøyd med den iallefall..

SENSEO® Viva Café Premium har vi [:)]

Er veldig fornøyd med den, den gir veldig god kaffe å det er et hav av kaffeputer og velge mellom[:)]

jeg har denne http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kaffe-espresso/TK52001/siemens-espresso-15-bar

og er kjempe fornøyd! liker at det er bønner i steden for kapsler! [:D]

JEg har også den dolce gusto . Det med at man må stoppe den er en vanesak, men litt irriterende i begynnelsen, når man ikke er så "dreven" på riktig mengde. MEn etterhvert kommer det! Vi valgte den fordi her slipper jeg å steeme melka, pga at den har melkekapsler. Det gjør livet litt mer lettvint når man vil ha f.eks latte eller cappuchino. Dessuten får man kjøpt kaffen på Rema o.l. Da er det lett å ta med seg når man handler istedet for å bestille på nettet. Veldig fornøyd egentlig! :)

ORIGINAL: sicret

nespresso cube

Kult! De må prøves ut. Passer bra at vi snart må bestille nye kapsler [:D] 

Back
Topp