Har dere juleservise?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hvilket? Vis meg bilder!

Vi lurer på å ønske oss et nytt, ettersom det vi har ble sluttsolgt før vi hadde så mye som vi ønsket, vi har bare å dekke til middag til 8. Vi har minst 12 til middag en dag. Vi løste det i fjor ved at de fire ungene fikk frokost/kaffi fat.

Vi har festive memories fra villeroy&boch, men har ikke helt klart å velge ett til.
 
Jeg har fra Firkløveren. Mamma begynte å samle når jeg var ung.
Syns kaffeserviset er ekstra pent med ulike motiver på alle koppene.ImageUploadedByBV Forum1411984639.992653.jpg
 
De har noen fine der ja. Men de er dyre, og ikke så lett å ønske seg fra mange, siden det baserer seg på å samle månedlig eller noe sånn?
 
vi bruker vårt mye.

Vi har kaffi/frokost som vi altså bruker til frokost alle adventshelgene og hele juleferien, og middag som vi bruker til middag de samme dagene. Men frokost til 12, middag bare til 8, noe som begrenser det hele, og vi kunne tenkt oss et nytt i alle fall middagsservise.
 
Vi har noe fra Porsgrund som vi bruker til frokost og grøt. Har ellers et eget kaffeservice som vi har fått. Skal se om jeg finner et bilde:)
 
Vi har disney servise fra firkløveren:) Ulike disneyfigurer på fatene å sånn:)
Utrolig fint synes jeg:)Vis vedlegget 80701

Åh, det var fint!
Men er det ikke dyrt? Lang tid å samle inn?

Vi feirer ikke jul hjemme, er som regel hos mine foreldre eller hos svigers, så juleservice har ikke vært nødvendig ennå. Vi har litt frokostservice fra Nille, da. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe, jo det er dyrt! Men har heldigvis en mann som også elsker dette service:) startet på det i 2005. Fikk litt etter litt de to første årene:)
 
Åh, det var fint!
Men er det ikke dyrt? Lang tid å samle inn?

Vi feirer ikke jul hjemme, er som regel hos mine foreldre eller hos svigers, så juleservice har ikke vært nødvendig ennå. Vi har litt frokostservice fra Nille, da. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Det er fint ja og dyrt

Vi bruker juleservise fra 1. søndag i advent vi da, hver lørdag og søndag i adventsstiden, og hver dag fra lille julaften til 1. nyttårsdag.
 
Hehe, jo det er dyrt! Men har heldigvis en mann som også elsker dette service:) startet på det i 2005. Fikk litt etter litt de to første årene:)

Hvordan gjør dere det?

Det er jo sånn "abbonement" der du får tilsendt en kuvert i mnd, kan man sette det på pause "avbestille 10 mnd i året" slik man kan med bokklubber, og f.eks bare få et par i året?

Tenker jeg f.eks om mamma eller min bror, eller begge, opprettet et slikt abb, for å gi oss en kuvert eller to i julegave hvert år, men ikke ønsket å kjøpe inn hele settet i løpet av et år, liksom....

Ja, også er det jo de andre delene da, serveringsdelene. DE er dyre de...
 
mannen min har arvet et finservis som vi bruker til jul
 
Har veldig lysst på Åsas jul fra firkløveren, men det er jo så dyrt!!! Må bare vinne i lotto først...
 
Vi har disney servise fra firkløveren:) Ulike disneyfigurer på fatene å sånn:)
Utrolig fint synes jeg:)Vis vedlegget 80701
Denne har vi også :D bare elsker det!!!! Har hele basic delen ,men har veldig lyst å bestille glass og sånn til også.. Ååååååå bare synes det servicet er nydelig... :D
 
Denne har vi også :D bare elsker det!!!! Har hele basic delen ,men har veldig lyst å bestille glass og sånn til også.. Ååååååå bare synes det servicet er nydelig... :D
Ja, har også lyst til å bestille mer. Har alle fatene,kopper og endel skåler og sausnebb. Men har utrolig lyst på hele samlingen!
Men dyrt da:/
 
Ja, har også lyst til å bestille mer. Har alle fatene,kopper og endel skåler og sausnebb. Men har utrolig lyst på hele samlingen!
Men dyrt da:/
Ja er vel noe sånt vi også har.... men ja. Der var de pengene da!!!!
 
Back
Topp