Har dere jordmorkontroll?

Smurfine79

Betatt av forumet
Når skal dere til deres første kontroll hos jordmor? Jeg har vært på første legekontroll i dag, tatt alt av blodprøver og leverte urinprøve.
Skal ta glukosebelastning
etter ordinær UL

Bedt om kontroll når jeg er 23 uker :) Derretter blir det nok ganske hyppig pga. traumatisk fødsel sist.
Blir glukosebelastning her også! Kan jeg spørre hvorfor du må ta?

Jeg får tett oppfølging av både lege, jm og sykehus. Tror det blir en måned mellom kontrollene til jm, litt mer hos legen enda, og sykehuset blit hyppigere etter uke 30

Tror det var uke 24 jeg har fått time.

Var i uke 8 å i uke 12 pga overvekt og litt bekymringer.

Skal tilbake til hun i uke 17 ca. Men etter det tror jeg bare jeg skal bli fulgt opp på sykehuset av leger å jordmødre der. Pga sv diabetesen.

Jeg var på første i uke 12. Bare samtale. Så skal jeg på neste en gang etter OUL.

Jeg går hos lege og jordmor, så blir ca 1 kontroll i mnd.. ☺️ Så første jordmordtime skjer i uke 16, ihvertfall sånn det er her jeg bor☺️

Bedt om kontroll når jeg er 23 uker :) Derretter blir det nok ganske hyppig pga. traumatisk fødsel sist.
Blir glukosebelastning her også! Kan jeg spørre hvorfor du må ta?
Må vel ta det fordi jeg tok i forrige svangerskap, og så sa hun at det var flere som fikk det når de var litt eldre og at det var viktig å få rede på det så man blir fulgt opp på riktig måte :)

Jeg var hos jordmor i uke 11, og skal tilbake nå, i uke 14.. :) virker som det er veldig individuelt.. :)

Fikk omsider time til jordmor i Oslo. 2 uker etter OUL så da er jeg ca halvveis. Hva gjør en jordmor egentlig?

Jeg var hos jordmor i dag, 12+6. Hun hadde MYE bedre tid enn legen, og visste absolutt hva hun snakket om :) Viste meg hvordan livmoren er plassert i bekkenet - ikke rart at jeg ikke har fått noe mage ennå! Hun mente den ville begynne å stige fra og med uke 13 (altså i morgen egentlig..). Det viktigste av alt var kanskje at hun lyttet etter hjertelyd - jeg fikk høre verdens fineste lyd! 150 perfekte slag i minuttet :) :) :) Jeg er veldig beroliget av å ha hørt hjertelyden, og alt føles med ett så mye virkeligere. Kommer til å gå dit videre i svangerskapet. Har fått ny time etter ordinær ultralyd.

Jeg gikk til en fantastisk jm forrige gang, og ønsker å bli fulgt opp denne gangen ogå. Likt her med ei over; tettere oppfølgning av jm denne gang da jeg hadde en traumatisk fødsel. Var på time i uke 8, pga ferie blir neste time i uke 20.

Jeg var til jordmor i uke 8, så i uke 13, neste blir i uke 18. Jordmor setter opp time ca en gang i mnd, og tettere mot slutten. Kjempe god oppfølging, med god tid til å lytte på hjertelyden, kjenne på magen og til å prate. Synes det er skikkelig fint å gå til jordmor:)

Går annenhver gang til lege og jordmor. Første kontroll hos jordmor er neste uke, da er jeg 15+3

Back
Topp