Har dere husregler?

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
?
Hvordan lyder de?[:)]

Husregler??

Hehe, vi har et barn på 6 mnd så kansje litt tidlig for henne å forstå[8D].Men mannen derimot trenger litt husregler,hehe neida[8D] Jeg liker at det er ryddig i huset, kan ikke fordra å se at ting og tang ligger der det ikke hører hjemme.Så her en dag spurte jeg mannen om han kunne være så grei å fjerne en bunke med papirer fra kjøkkenbordet. Jada det skal jeg sa han.Så dagen etter skulle jeg tørke støv av kjøkkenstolene. På den ene kjøkkenstolen som sto skjøvet inntil bordet, lå da bunken med papirer. Da måtte jeg le. Ute av øye ute av sinn liksom[;)] Men når jenta vår blir større, skal hun pent få lov å rydde sitt eget rom og rydde etter seg, henge opp ytterklær, sette skoa på plass osv.[:D]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Husregler??

ja. Vi satt opp noen for en stund siden som ser ut til å fungere ganske greit.
Har hatt en litt heftig diskusjon med eksen hvor han påsto at hjemme hos meg fantes det ingen regler. Viste han dem og forklarte hvordan vi har kommet frem til det og da fikk jeg huden full for at jeg trodde at ungene forsto dem! Noe de faktisk gjør..
Derfor lurer jeg på om det var flere
(er forresten et tips jeg fikk av en som jobber i bup, så det er derfor jeg ville prøve det[;)])

Mamma er sjefen så lenge pappa er enig[8D][:D] Den er mannen selv som har komt med[:D]

Men etter hvert om vesla blir større, så m hun hjelpe til i huset! Kommer til å gi faste oppgaver, som å rydde opp etter seg, før en tar en ny leke. f.eks!

Og så lenge hun er flink til å hjepe til, så er ho mor veldig fleksibel og ikkje vanskelig å be om ting i det hele tatt[:)] Slik har eg hatt det hjemme selv, og liker det slik.

Back
Topp