Har dere husket...?

Jeg tar folat og tran, men tran tar jeg mest pga. D vitaminene. Får ikke vært nok under solen. Men er det ikke dumt å ta tran OG multivitaminer? Blir ikke det for høy dose av noen vitaminer?
Det viktigste er vel å sjekke at du ikke får i deg dobbel dose av a-vitamin! Det er vel det eneste som ikke er bra å få for mye av, såvidt jeg har hørt.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det viktigste er vel å sjekke at du ik
Jeg tar folat og tran, men tran tar jeg mest pga. D vitaminene. Får ikke vært nok under solen. Men er det ikke dumt å ta tran OG multivitaminer? Blir ikke det for høy dose av noen vitaminer?

ke får i deg dobbel dose av a-vitamin! Det er vel det eneste som ikke er bra å få for mye av, såvidt jeg har hørt.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det gjør ingenting å ta tran i tilegg til multivitaminer fordi kroppen klarer ikke ta opp alle vitaminene fra multivitaminene så det blir skilt ut i urin :)

Jeg tar "gravid" kosttilskudd :)

Ja, det er jo ikke bare "litt" avslørende å plukke med seg en pakke med store bokstaver "GRAVID" :p
Ikke veldig diskret nei!Som når jeg skulle kjøpe digital gravidtest, og det ble kø foran kassa.Prøvde å holde godt rundt testen men d står jo clearblue på alle sidene av pakningen så jeg var endel stressa for om det plutselig skulle komme noen kjente hehe :)

Siden jeg spurte på biblioteket regner jeg med at det går fint. ..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Folat har jeg tatt noen måneder allerede og fortsetter med det, men andre vitaminer og mineraler tar jeg litt sånn innimellom. Satser på sunn og variert kost. Og tran tok jeg forrige svangerskap inntil jeg ble uvel i uke 6-9 og etter det måtte jeg gå over til piller for jeg taklet ikke den direkte transmaken fra flaske, så nå tar jeg tranpiller litt innimellom, men prøver også å spise litt fisk og bruke makrell i tomat på skiva og sånt. Kunne tenke meg å prøve chiafrø da! :happy119

Tar kun folat jeg , forgie gang når jeg var gravid med guttungen så tok jeg di der Gravid tablettene.. helt til jordmoren sa at det var helt undødvendig? ikke vet jeg ;) så har egentlig levd etter det utsagne fra ho den ganga .. men er det lurt å ta andre vitaminer å ??

Tar folat hver dag :)

Tar folat, D-vitamin, C-vitamin, magnesium og omega 3.

Det er forresten vitamin A i tran, så om man tar tran så må man passe på at man ikke tar noe annet vitamin A-holdig samtidig, for da blir det for mye (sånn som for eksempel tran og sanasol).

Edit: Vitamin A er fettløselig, så det skilles ikke ut på samme måte som de vannløselige og er dermed mye skumlere å ta for mye av.

Last edited:
Back
Topp