Har dere hatt første helsekontroll?

4 uker var lenge! Jeg ville tatt kontakt. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med helsestasjonen hvis jeg ikke hørte noe, men de ringte to dager etter fødselen, så her var de effektive:-) Sikkert lite å gjøre i romjula. Jeg var eneste fødende på sykehuset den dagen, og vei ikke om noen andre i kommuna som har født i det siste heller. Blir nok ei skranten barselgruppe:-P

Ellers: Jeg reiste hjem samme dagen som jeg fødte, så måtte inn igjen på barsel to dager etterpå for å sjekke hørsel og ta følling. Da sjekka de vekt også, og ho hadde bare gått ned 150g. I dag - 9 dager etter fødsel, kommer helsesøster på hjemmebesøk. Spennende:-) Blir overraska hvis ikke vesla har tatt igjen fødselsvekta - ho har skikkelig matvett:-)

Har vært på veiing på helsestasjonen, når han var ei uke, og helsesøster på hjemmebesøk når han var 3 uker. Også skal vi på 6 ukers kontroll neste uke :)

Må man ha hjemmebesøk? Hva er hensikten med det?:)

Må man ha hjemmebesøk? Hva er hensikten med det?:)
Er bare ett tilbud. Noen syns kanskje det er greit å slippe og dra ut etter så kort tid, og at det er bedre å få besøk i SINE omgivelser.
Jeg takket nei til det forrige gang.

Jeg ble oppringt fra helsestasjon 3 dager etter fødsel, mens vi fortsatt lå på sykehuset. Fikk hjemmebesøk da han var en uke gammel, og neste nå er ikke før 6-ukers kontrollen. Men har fått beskjed om at jeg bare må stikke innom helsestasjonen hvis jeg lurer på noe, så vil de prøve å hjelpe hvis de har tid :)

Hadde hjemmebesøk da hun var 8 dager :) helsesøstra ringte selv. Før det var vi på en veiing på sykehuset, 2 dager eter vi kom hjm. Dette for at hun kun var 2235 ved fødsel. Så var det 6 ukers kontroll idag og neste er 3 mnd. Synes ikke det er mye.

Back
Topp