Har dere hatt første helsekontroll?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Det har riktignok vært jul, men mini blir 4 uker om ett par dager og jeg har ikke hørt noe fra helsestasjon. Ser fra kortet til storebror at han hadde kontroll både i uke 2 og 4.
Når hadde dere første?

Vi skal på vår første kontroll i morgen :) Hørtes litt lenge ut med 4 uker. Er du sikker på at helsestasjonen har fått beskjed på at du har født? Her hos oss er det "dessverre" ganske vanlig at fødeavdelinga gløymer å gi beskjed. Jeg sendte melding til helsesøster selv denne gangen :p

Her er det alt for mye, føler det er litt heksejakt... Var på vektkontroll to og fire dager etter hjemreise, til tross for at alt var normalt og vi ikke hadde noen problemer. Hadde egentlig hjemmebesøk på fredag, under to uker etter hun ble født - som ble flyttet nå til onsdag..

Det er litt ekstremt og stresser meg litt, hun legger på seg som hun skal og det er liksom ikke noe som tilsier at vi skal ha så tett oppfølging :/

Vi har hatt ett hjemmebesøk, samt at vi har vært på helsestasjonen en gang. Skal dit igjen den 20. januar. Lillebror er 4 uker nå.
Har dessuten en god venninne som er helsesøster som jeg kan spørre om det er noe. Hun skal også være fadder på lillegull... Så her er vi godt hjulpet... samt at det er min fjerde...;)

Hun er 11 dager og har ikke hørt fra helsesøster. Men er jo oppi jula da,,,
Vært på 2 veiinger på sykehuset pga hun gikk ned en del i vekt i begynnelsen

Her får vi beskjed på sykehuset om å selv ringe helsestasjonen så fort vi kom hjem.
Jeg hadde første kontroll en uke etter fødsel med begge mine. Skal ha gruppetime når hun er 5 uker og legetime når hun er rundt 7-8 uker.
Jeg kjører innom på åpne dager i mellomtiden for veiing.

Vi fikk beskjed fra jordmor at det var lurt å ringe helsestasjonen selv og si ifra at man hadde født fordi det kunne ta lang tid før de fikk beskjed om fødsel. Vi ringte da vi kom hjem fra sykehuset og helsesøster var på hjemmebesøk da prinsen var 13 dager. På dag 14 ringte jordmor og spurte hvordan det gikk (hun holder til på en annen helsestasjon i kommunen enn den vi tilhører), først da hadde hun gått melding om at vi hadde født. Skal tilbake den 22.januar på 6 ukers kontroll (lege skal se på ham og han skal få vaksine). Vi har også vært innom helsestasjonen utenom dette for å låne vekta ;)

Mikkel er 5 dager i dag og vi skal på helsestasjonen på torsdag. Var i tillegg på vekstkontroll på sykehuset i dag siden han gikk ned mye etter fødsel. I tillegg til det skal vi få hjemmebesøk av helsesøster neste uke :) de ringte meg i dag for å avtale alt, første virkedag etter hjemreise :)

Her ringte helsestasjon meg på dag 8 og sa at de skulle veies innen dag 10 så vi var på veiekomtroll og samtale på dag 9 (lille julaften). Så er det barseltreff på fredag med veiing (frivillig) og 6 ukers kontroll 27/1. (hun er født 14/12). God oppfølging hvertfall :)

Har ikke veid siden hjemreise fra sykehuset for snart 2 uker siden. Men får hjemmebesøk av jordmor denne uken tror jeg. :) Vi veide han hjemme for å forsikre oss om at han legger på seg. :)

Ikke hørt noe fra helsestasjonen jeg. Men han er bare 10 dager og kom i romjula. Så får vel beskjed Ettervært om de vil ha oss på hs eller hjemmebesøk :) er mer opptatt av når jeg kan få registert navnet hans jeg ?

Ikke hørt noe fra helsestasjonen jeg. Men han er bare 10 dager og kom i romjula. Så får vel beskjed Ettervært om de vil ha oss på hs eller hjemmebesøk :) er mer opptatt av når jeg kan få registert navnet hans jeg ?
Plutselig får du melding fra Altinn om at du kan gå inn og registrere det ;) Kommer nok snart!

Første med ha var 1 uke etter fødsel men gikk og sa ifra selv. Neste ved 12 uker. Også veier jeg hjemme selv på kjøkkenvekten sånn jeg ser vekten går opp;)

Har hatt hjemmebesøk. Og etter eget ønske har jeg vært å veid henne oftere for å følge med vekta:)

Hadde hjemmebesøk i går, da var han 14 dager. Neste gang blir 6ukers kontrollen, men kunne komme innom helsestasjonen for veiing hvis vi ønsket det.

Fikk tlf fra helsesøster i går, skal på helsestasjonen i morgen :) da er tutta 13 dager. Blir vel veiing og samtale. Har bare veid henne 2 dager etter fødsel så blir spennende å se hvordan vekta er nå :)

Hadde helsesøster på hjemmebesøk når han var 2 uker, men jeg stakk innom hs og veide han når han var 1 uke. Neste nå blir 6 ukers kontroll.

Vi hadde hjemmebesøk en liyen uke ettet fødsel. Barselgruppe når han var 3 uker og nå 6 ukers kontroll når han var 8 uker pga julen;) ring ned du. 6 ukerskontrollen er jo hvertfall noe du skal. Da skal legen undersøke og det er jo bare 2 uker til;)

Back
Topp