Har dere hatt behov for barnevakt enda?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
I hvilken anledning var det og synes du det var rart/vondt å være borte fra barnet?

Hadde barnevakt når ho va 5 uker. Mens hun sov. Jeg og kjæresten var ute å feire min bursdag. Var bare borte 1 time. Gikk greit. Men veldig rart .

Farmor passet henne mens jeg var hos tannlegen. Var vel fem uker tror jeg. Var helt svett i henda, og det var ikke pga av tannlegen :D

Hun hadde klynket litt når jeg dro, men sov resten. Var vel borte en time.

Er litt mer avslappa denne gangen gitt! Var hos frisøren og var vekke i nesten 4 timer! Da passet mormora og bonusbestefaren lillebror og søstera

Gikk helt greit. Var ikke verre enn at de kunne ta dem i bilen og komme bort til frisøren om han ikke ville sove. Fikk en gooood flaske med mm rett etter jeg gikk og han sov til rett før jeg kom hjem.

Har også latt ham være alene med pappaen en stund (hente i bhg 30 min, evt har vi også handla, da går det mer enn en time)

Litt rart, men bare godt med litt pause. Kjenner jeg trenger det denne gangen.

Har ikke hatt barnevakt, men barnefar har hatt han mens jeg har vært i stallen. Var veldig nervøs men det gikk helt fint, var borte ca 2 timer og hadde pumpa meg men han sov nesten helt til jeg kom hjem igjen:) Liker ikke å være borte fra han siden han bare er 1 månde gammel, men var veldig godt å ri igjen! :)

Ikke barnevakt , da jeg ikke kaller det for barnevakt når mannen er hjemme med barna han er like mye forelder som jeg ;)
bare at jeg har noen fordeler som fks pupp da :p men jeg og største på 4år var på marcus og martinius konsert noe han hadde gledet seg til lenge ( var vekke 2 timer og han var 6 uker) var godt med litt kvalitets tid <3 men ellers har jeg ikke noe behov for barnevakt til minsten enda nei :)

Nei,han er hjemme med pappaen innimellom sånn at jeg kan få litt alenetid sammen med de andre barna eller bare meg selv:)

Min bestevenninne satt barnevakt ca. 8 timer når han var 5 uker. Vi var i et bryllup, men det var bare 5 min. å kjøre. Han fikk mm på flaske og alt gikk kjempebra:) Var litt rart å være borte fra han så lenge, men vi fikk flere bilder og oppdateringer, så vi visste han hadde det bra, og han sov mesteparten av tiden (når han ikke spiste :-P ).

Nei.

Jeg har som regel barnevakt litt hver dag når jeg er i stallen og rir. Har hestene hjemme og bor på gård. Så det er bare mellom måltidene.
Men jeg har også ridd på stevne, og da hadde jeg med mm på flaske i tilfelle jeg ikke klarte å time det med mating mellom klassene. Så den ene dagen fikk han et måltid på flaske.
Nå reiser vi til Danmark på stevne der jeg skal ha med begge hestene, og mamma blir med som barnevakt. Blir nok muligens noe flaskemating der også.
Jeg slapper heldigvis godt av når andre passer han. Er heldig og har mange gode, trygge personer rundt meg som hjelper til. :)

Ikke hatt behov enda! Krever litt mer koordinering for å ha barnevakt når jeg også må ha til 5- og 2-åringen! ;)
Og alene med pappa'n teller ikke for meg - for det er i min mening ikke barnevakt! ;) Og han har vært alene med barna flere ganger, stort sett mellom amming (men har alltid en flaske med fersk melk i kjøleskapet hvis behovet melder seg)! :p

Her har nær familie vært trillepiker for lillemor ved noen anledninger. De går ikke langt, og kommer tilbake før hun skal ha påfyll :)

Også har vi vært innlagt på sykehus med storebroren, og da var barnas tante med. Hun passet lillemor, og kom med henne til hun skulle spise. Da var hun 4 uker. Det gjorde vondt i mammahjertet, for det ble alt for lite tid med lillemor og jeg. Men storebroren trengte begge f foreldrene sine, så da var det den beste løsningen.

Nei hun er to mnd i dag så har ikke sett behovet enda :p. Men hub har blitt passet i en halvtimes tid fordi vi tok oss en tur på butikken alene liksom :) også har jo pappaen hatt henne litt nær jeg har ridd. Men blir nok ikke noe overnatting hos besteforeldre enda, føler liksom hun er litt liten enda hehe

Nei, bare for og dusje mens pappaen var på jobb i 3 uker. Også har pappaen hatt henne med på butikken, men det er ikke barnevakt da hun er like mye hans som min ;) føler meg ikke klar for at andre skal ha henne da hun ikke tar flaske eller tutt og har kolikk.

Besteforeldrene og oldeforeldre har passet på henne i 2-3 timer på trilleturer og sånn. Fra og med 5 uker ca:) Har gått veldig fint!

Vesla er 9 uker på søndag. Fullammer, men jobber med å få henne til å ta flaske også så vi kan kombinere. Vil ha fleksibilitet og la faren slippe like mye til. Vi skal også
dele permisjonen i 2. ☺️

I natt har frøkna sovet hos bestemora for første gang da vi var i bryllup!
Jeg ammet før og etter kirka, så hadde jeg pumpet som hun fikk på flaske. Mamma kom opp på hotellet med henne kl 2130, da fikk hun mat i 2 omganger, slik at hun kunne få spise og kose seg, med håp om at hun skulle sove hele natta, hun sovnet på vei hjem i bilen, og sov til,vi kom hjem og vekte henne 10.45 i dag!! Så utrolig deilig at det gikk så bra :D
Ingen sak å ha barnevakt, når det kun var 20 min unna. Litt vin fikk jeg meg og :)

Ikke barnevakt, men han var hjemme første gang med pappaen alene i 6 timer når han var 3 uker. Da var jeg og ei veninne ute å spiste og shoppet litt.

Ellers går familien noen timer tur nå og sa sånn jeg eller vi får litt alenetid :)

Hos oss var han hjemme med mannen min to netter mens jeg lå innlagt på sykehus, da 2,5 uker gammel. Gikk veldig fint og han fikk NAN på kopp. Jeg fullammer, men NAN er ikke ukjent for ham da han gikk ned 10% av fødselsvekten og måtte ha tilskudd på sykehuset. I senere tid har bestemor og bestefar vært barnevakt mens vi var i bryllup. Da sov han stort sett og fikk NAN på flaske. Mannen kommer til å passe han noe på ettermiddagene nå i høst, men da er planen at jeg pumper meg. :-)

Da vi flyttet i månedskiftet juni / juni var mannen i den nye byen og jeg der vi bodde , for å få unna utvask og slikt var jeg avhengig av å ha hjelp med de tre ungene.

Søsteren min har vært barnevakt når samboer og jeg skulle velge/kjøpe oss kjøkken på IKEA! Til helgen er det bryllup og da skal igjen søster stille opp :-)

Back
Topp