Har dere hatt behov for barnevakt enda?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Har ikke hatt barnevakt enda, lengste jeg har vært vekke fra Lillemor er nok en times tid når jeg leverte storebror i bhg en morgen. Innimellom er hun igjen med pappaen og så drar jeg alene i butikken, ellers er hun med på alt :-) blir nok enklere etterhvert når hun blir større og jeg evt vil begynne å tilby flaske. Føler det er vanskelig når hun fullammes :p

Ikke enda, men har ingen i umiddelbar nærhet som er aktuelle barnevakter heller. Men tenker mannen og jeg tar oss en liten date når vi er hjemme hos mamma i sommer, så fremt suksessraten til flaska har økt - er ikke alltid den er så populær enda.
Spørs om jeg "tør" når det kommer til stykket da, lille er veldig avhengig av puppen. Smukk har ikke vært en suksess hittil, Trøst-smukken ser ut til å kanskje fungere da. Ville føltes tryggere å være borte fra henne hvis jeg vet at hun kan finne ro og trøst fra smukken også, og ikke bare puppen.

Vi har ikke hatt barnevakt, kjenner jeg gruer meg for å levere fra meg tvillinger og en treåring... Det kan nok være vel mye for de som ikke er vant til det... Men når tvillingene begynner med litt fast føde om noen måneder ser jeg for meg at det blir enklere å t en tur ut bare jeg og mannen, det gleder vi oss til :) Og neste sommer skal vi definitivt på helgetur bare oss to, da er ungene nesten 1,5 og 4,5 år. Vi er bare innforstått med at det blir en periode nå fremover uten dating utenfor huset :P Vi er flinke til å t vare på kveldene her hjemme da, når eldste sover og guttene hviler. God mat og film sammen er en slager :)

Hadde barnevakt når han var 6 uker gammel. Var da på 6ukerskontroll hos legen, noe som drøyyyde ut pga forsinkelser der! Ble 2 lange timer før jeg kom meg hjem.. Noen tårer i bilen pga savn da ja :p

Vi hadde faktisk barnevakt i halvannen time når Jane var 3 uker når jeg tenker meg om også, jeg og far var på leirduebanen og skøyt en serie :D
Regner med at du er flink på dette området - kan man bruke hørselvern på våre små? Storesøster var med på en håndballkamp når hun var 5-6mnd med hørselvernet på, men er litt usikker på våre 2-3mnd gamle babyer.

Har ikke prøvd det enda, men det burde jo gå fint det, hvis hørselvernet passer og babyen ikke blir plaget ved å ha det på. Evt så har jeg lest om ørepropper til så små, men ikke testa ut selv.

Vi blir å bruke hørselvern når vi skal på jakt til høsten og lille skal bli med i bæresele. Den av oss som bærer kan riktignok ikke skyte noe, men hvis det skulle bli mulighet for at bikkja tar stand så har jo den som bærer litt tid på å gå litt unna i tillegg til hørselvern. ☺

Har ikke prøvd det enda, men det burde jo gå fint det, hvis hørselvernet passer og babyen ikke blir plaget ved å ha det på. Evt så har jeg lest om ørepropper til så små, men ikke testa ut selv.

Vi blir å bruke hørselvern når vi skal på jakt til høsten og lille skal bli med i bæresele. Den av oss som bærer kan riktignok ikke skyte noe, men hvis det skulle bli mulighet for at bikkja tar stand så har jo den som bærer litt tid på å gå litt unna i tillegg til hørselvern. ☺
Pleier dere å ha alle barna med på jakt? Funker det greit? 4åringen vår spør hele tiden om hun får lov å være med, så det blir nok første turen hennes til høsten og lillemor må jo bare bli med - spennende altså :)

Jeg skyter jo ikke dyr, så da blir jeg å plukke molter/tyttebær/sopp med ungene mens mannen og bikkjene er på fuglejakt. Gleder meg så...

Pleier dere å ha alle barna med på jakt? Funker det greit? 4åringen vår spør hele tiden om hun får lov å være med, så det blir nok første turen hennes til høsten og lillemor må jo bare bli med - spennende altså :)

Jeg skyter jo ikke dyr, så da blir jeg å plukke molter/tyttebær/sopp med ungene mens mannen og bikkjene er på fuglejakt. Gleder meg så...
Har ungene med på 2-3 jaktturer som regel, ellers fisker vi mye når de er med. Vi har jaktterreng blant annet i et stort område rundt hytta pluss masse vann rett ved så det er veldig lettvint å ha de med. Flinke og tålmodige barn! Vi hadde de faktisk med til rypeterrenget også i fjor høst, veldig krevende tur opp på høyfjellet men så kjekt for de når man kommer seg opp ☺

Back
Topp