Har dere handlet til den lille?

Maria med 2 små

Forumet er livet
Har dere kjøpt vogn, klær,leker , utstyr eller noe annet til novemberskattene? 

Jeg har ikke kjøpt noe...ennå :)
Har veldig lyst til å hente ned litt klær fra loftet som den to andre har brukt, men må prøve å dy meg :) Er redd vente tiden blir lang om jeg skal se de små klærne ligge fremme ;)

Har bestilt vogn i Sverige, arvet vokse seng, fått vogntepper og kjøpt noen klær :) er førstegangs gravid så har ingenting fra før og klør i fingrene etter å få vite kjønn så jeg kan handle inn mer :)

Har såpass mye fra før at jeg satser på jeg slipper å kjøpe de store tingene.. Men klær venter jeg litt til med til jeg vet kjønn :)
Har en stellevæske på ebay jeg skal bestille så fort jeg vet kjønnet også :)

Her er dyner, lekegrind og en bilstol på plass :) Og litt klær da... Gleder meg til å vite kjønn så jeg kan begynne å handle litt farger jeg også ;) Hehe.. 
Satser på å handle de store tinga litt utover for å ikke få en kjempesmell i november :) 

Vi har alt vi trenger i grunn. Må bare kjøpe vogn og bilstol :) Ellers har jeg en lillebror som er 5 år, så vi får jo det meste vi trenger derfra :) Student og gravid - godt å ha litt sponsorer :p hehe. 

Har ikke handlet noe enda. Har mesteparten fra før, men kommer det en jente blir det nok endel handling etter ul :D

Har ikke handlet noe, og vi vet vel ikke helt hvor vi skal begynne, har aldri gjort dette før  

tror kanskje vi venter til etter ordinær ul så vi vet kjønnet, også får vi vel prøve å kjøpe inn litt etterhvert...som SuperStine sier er det greit å fordele det litt utover frem til november..det er ikke akkurat billig med barneutstyr ser jeg.

Mamma har insistert på at hun skal kjøpe vogn til oss da, det er jo kjempetrivelig! Ellers er jeg åpen for å kjøpe litt brukt også, alt trenger ikke være nytt...utenom barnesete til bilen, det skal vi prioritere å bruke litt penger på 

jeg får det meste av svigersøster :) barnevogn, bilsete, vippestol.
sprinkelseng har vi i familien.  jeg skal kjøpe er stellebord. det liker jeg å ha nytt..men har fått det også..men vil ikke ha det :P
mangler jo alt av dyner og trekk, madrasser, klær og alt som følger med, men det tar vi etter hvert :) har jo fortsatt mange mnd igjen å handle på :) venter på salg på princess bland annet :)
tenkte å ta en liten shoppe runde etter ordinær UL, feire litt :)

handle litt i Florida, pga av at der er kjempebillig.. men lite klær for alt er korterma der :P

Her har vi stilt oss i den situasjonen at mye av det vi arvet/fikk til nummer en, ikke er brukanes lenger Så - vi trenger ny vogn, nytt stellebord, ny madrass og ny vippestol. Det eneste vi har rikelig av er klær - til begge kjønn, og bilstol. Og det eneste jeg har kjøpt så langt er: noen ullklær på salg.  Sjekker finn.no hver dag, for å se etter brukte vogner, for jeg syns 7000 kr for vogn til tredje-og sistemann er litt i overkant. Syns det er litt for tidlig å handle den enda, men det blir vel om ikke så alt for lenge. Denne gangen skal vi for første gang vite kjønn, slik at moderen får god tid til og sorterer de mange tonnene med babyklær vi har.

Bublan skrev:
Her har vi stilt oss i den situasjonen at mye av det vi arvet/fikk til nummer en, ikke er brukanes lenger Så - vi trenger ny vogn, nytt stellebord, ny madrass og ny vippestol. Det eneste vi har rikelig av er klær - til begge kjønn, og bilstol. Og det eneste jeg har kjøpt så langt er: noen ullklær på salg.  Sjekker finn.no hver dag, for å se etter brukte vogner, for jeg syns 7000 kr for vogn til tredje-og sistemann er litt i overkant. Syns det er litt for tidlig å handle den enda, men det blir vel om ikke så alt for lenge. Denne gangen skal vi for første gang vite kjønn, slik at moderen får god tid til og sorterer de mange tonnene med babyklær vi har.

Hvor fant du ullklær på salg?? Vi har ikke handlet noe enda, men får kjøpe bilsete av et vennepar. Og vi har bestemt oss for vogn, men den bestilles ikke før i august...

Her har vi fått bilstol (nesten ny) og sprinkelseng av ei venninne.. Vogn skal hentes hos tanten min i sommer..
Skal begynne shoppingen etter ordinær UL :-)
Gleder meg sånn!!

Her har vi det meste, så blir ikke de store innkjøpene denne gangen :)

Litt nye klær kommer jeg til å kjøpe, men venter med det til vi vet hva som lurer seg i magen :)

Flub85 skrev:

Hvor fant du ullklær på salg?? Vi har ikke handlet noe enda, men får kjøpe bilsete av et vennepar. Og vi har bestemt oss for vogn, men den bestilles ikke før i august...

Salg hos en liten lokal butikk tidligere i vår. Jeg var på utkikk etter noe til de andre barna, da jeg kom over heldressene i mindre størrelser

Jeg har ikke kjøpt noe enda, har ikke turt det, men det blir ikke lenge til nå.
Har en avtale med mamma om at vi skal på en liten shoppingrunde i juni:) 
gleder meg masse:)

Nei, ingenting, og kommer ikke til å kjøpe noe særlig heller.
Vi har det meste fra før av.  Eneste vi trenger er nytt bilsete og vippestol.

Ikke vits i å kjøpe noe særlig klær heller, man får alltid så mye;)

Har kjøpt og fått litt klær. Mamma har kjøpt dyne, pute og sengesett. Mormor har gjort det samme til krybben.

Vi har funnet vogn, men ikke bestilt enda. Skal bestille i juli når Emmaljunga slipper 2013 kolleksjonen sin :) Mange i familien "krangler" om å få kjøpe vognen, så vi slipper den kostnaden :)

Vi er så heldige at tanta og onkelen min har en liten pjokk på 6 måneder nå, så vi får mye derfra... Er et par ting jeg vil kjøpe selv, men om to uker er det ul så da blir det nok shopping =D

Vi handlet bilstol for 2 dager siden og fikk hjem vogna i går (brukt, men kjempefin).
Svigers betalte for begge delene :)

Vi har begynt å handle klær og nå klarer vi nesten ikke stoppe! Vi må jo vente å se hva vi får :) men det er så gøy. Det er vår første så vi hadde ingenting fra før. Får seng og endel annet utstyr fra en venn av mannen, så da sparer vi jo litt.

Ellers skal vi kjøpe stellebord, garderobeskap litt senere i sommer.

Gleder meg til å få alt i hus sånn at alt er klart, selv om det er en stund til ennå.

Vi har handla et par plagg til lillegull som vi ikke kunne motstå, men ellers lite foreløbig.
Vi er så heldige at vi får mye av de større tinga av tanta mi, lille snuppa hennes er 2 år nå så ho er glad for å bli kvitt ting. :)
Men vi skal ha en ny/brukt vogn og nytt bilsete da. Det bilsete de brukte hadde ikke isofix, og jeg vil helst ha det med tanke på sikkerheten.
Så vi skal ut å se på bilsete nå i dag.

Back
Topp