Har dere gått opp "mye"?

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Det lurer jeg på :)

Her har jeg stått "rolig" på vekta i over 4 uker nå. Varierer mellom 80 og 81 kg da, men likevel...Synes det er litt lite. Forventer i grunn opp 0,5- 1 kg uka fremover nå :P

Gikk opp 3kg de første ukene, så roet det seg og gikk jevnt oppover. De siste to ukene (er 35+3)har farten økt igjen og har vel gått opp 2-2,5kg.
Til sammen har det vel blitt 13kg nå. Er egentlig fornøyd med vektøkningen, bare det ikke blir så altfor mye nå på slutten...

Fra uke 25 til 35 har jeg gått opp 1,7 kg. Står ganske rolig nå. Så tror ikke det blir noe mer. Er i uke 35+4, totalt 7 kg.

Var hos jordmor for 1,5 uke siden å da hadde jeg gått opp 18kg .. Men har forsåvidt stått rolig de siste ukene for siste kiloene er bare vann sa jordmor .. Så ikke gått opp no siden uke 31-32:)

Ok... :P

Er vel innenfor "normalen" her også. :) JM hadde vel sagt noe om det ikke er normalt tenker jeg :)

Ok... :P

Er vel innenfor "normalen" her også. :) JM hadde vel sagt noe om det ikke er normalt tenker jeg :)
Tror man får beskjed av jordmor om det er noe bekymringsverdig ja! Er det noen som ikke har sperrer for å snakke om vekta di så er det jordmor! :p er så mange forferdelige frekke der ute atte hjelp hehe ..

Sniker fra februar :) Jeg er 33 uker og har ligget på 64kg siden uke 25, men babyen vokser som bare det så det gjorde ikke noe sa jm :)

Er 33 uker, og har gått opp 12,5 kg. Hadde er mål om 10 kg, men det skjønte jeg ganske fort at kom til å ryke;) andre målsetting var å holde meg innafor det jeg veide før termin sist, og der har jeg bare 1,8 kg å gå på nå, selv om utgangspunktet var ganske likt. Spørs om det holder...

Last edited:
La på meg 17 kg fra uke 16-35. Har ikke lagt på meg mer etter da :D min jordmor er ikke noe bekymret iallefall :)

Har lagt på meg 2kg av de 6kg jeg gikk ned i sommer... Men ikke klart å legge på meg noe siden midten av september...:/

Eg gjekk opp masse i begynnelsen! No har da heldigvis roa seg ner litt.. :-P totalt opp 12 kg ca, og 8 av dei va på før andre trimester starta... :-P har ikkje fått nåke pes frå nåken heldigvis! :) men legen sa i begynnelsen at eg burde passa meg litt for vekt og sånt sio bmi'en min va på kanten te ikkje å ver so fin... :-P

Fra uke 30 til 36 gikk jeg opp 0, så da blei jeg litt stressa. Nå har jeg gått opp i overkant av en kilo igjen. Må bygge ammereserver så jeg har litt å gå på. Til sammen har jeg foreløpig gått opp 10-11 kilo. I uke 37 nå. Sist gikk jeg opp 16, og tenkte på ingen måte at det var for mye etter fødsel, så jeg har litt igjen...;)

Veide meg idag uke 36+0 og har totalt gått opp 0,7 kg i dette svangerskapet. Har faktisk gått ned 0,5 kg siden uke 31. Magen er mindre også...merkelig

De forrige svamgerskapene gikk jeg opp 0,5-1,5 kg hver uke på slutten:S

Har totalt lagt på meg 2kg i hele svangerskapet, men hadde litt å gå på før jeg ble gravid så er fornøyd :) lillegutt vokser og trives og er 10% over gjennomsnitt på vekst så da er alt greit.

34+5 nå og gått opp cirka 10 kg. Mesteparten av den vekta kom mellom uke 20 og 28 ca, har gått veldig sakte oppover de siste ukene. Magen har blitt mye større, men virker som det minker litt på resten av kroppen i stedet :p Jenta vokser jevnt, litt under snittet blir hun nok mener jordmora, men hun har små foreldre så det er akkurat som forventa.

+17 kg så langt.... og enda 18 dager og julekos igjen.... blir nok godt over 20+ .... litt vel mye, men har sykt mye vann i kroppen nå så håper rundt 5 av disse kg er vann :)

Back
Topp