Har dere fortalt om spiren?

Atchibah

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Hellu..
Har dere fortalt noen om graviditeten enda, og hvordan tok dem det?

Helt ærlig så gruer jeg meg litt til å fortelle barnefar om svangerskapet, vi har barn fra før - og var enige om at det er veldig fint slik vi har det nå med de barna vi har.
 
Jeg har sagt det til barnefar og en nær venninne og en på jobb.

Det høres tøft ut, men dere har jo vært sammen om å lage dette barnet, det er vel ikke noe du planla uten han? Så da burde han vel ta situasjonen fint? Eller er du redd han skal ønske at du tar abort?
 
Vi har fortalt til nærmeste familie og et par venner. Jeg har også fortalt det til sjefen på jobb. Folk er glade på våre vegne :love017
 
Jeg har sagt det til barnefar og en nær venninne og en på jobb.

Det høres tøft ut, men dere har jo vært sammen om å lage dette barnet, det er vel ikke noe du planla uten han? Så da burde han vel ta situasjonen fint? Eller er du redd han skal ønske at du tar abort?
Jeg har den mest omsorgsfulle mannen jeg kan forestille meg, og jeg vet han kommer til å ta ansvar på lik linje som meg. Vi har ikke planlagt denne spiren, så frykten for avvisning er der.
 
Jeg har den mest omsorgsfulle mannen jeg kan forestille meg, og jeg vet han kommer til å ta ansvar på lik linje som meg. Vi har ikke planlagt denne spiren, så frykten for avvisning er der.
Må få høre hvordan det gikk når du forteller han det :Heartred
 
Sambo har visst det siden jeg visste det, typ «KOM HIT! ser du to strekeeer her eller er det bare meg igjen??». Fortalte det til en vennine igår, hun skal ha i August og jeg trenger en krykke frem til uke 10. Sier jeg det til Mor eller Søster så kan jeg like gjerne lage et facebook innlegg. Dem skal få vite det etter TUL uke 10 om alt går bra :smiley-ashamed005
 
her var samboer på jobb da jeg fikk positiv test, så sendte melding å ba han ringe asap og fortalte (pluss sendte bilde). Bare oss to som vet men blir vanskelig å holde hemmelig da «alle» vet vi prøver :p Gleder meg sånn til å fortelle!
 
Jeg har den mest omsorgsfulle mannen jeg kan forestille meg, og jeg vet han kommer til å ta ansvar på lik linje som meg. Vi har ikke planlagt denne spiren, så frykten for avvisning er der.
Jeg forstår veldig godt at det er skummelt når det ikke var planlagt. Håper virkelig dette blir en god ting for dere :Heartred
 
Hellu..
Har dere fortalt noen om graviditeten enda, og hvordan tok dem det?

Helt ærlig så gruer jeg meg litt til å fortelle barnefar om svangerskapet, vi har barn fra før - og var enige om at det er veldig fint slik vi har det nå med de barna vi har.
Dette hørtes jo ikke så kjekt ut. Kan ikke forestille meg hvordan du må føle det nå:Heartred
Men jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette går bra for dere:Heartred

Jeg hadde så lyst til å være kreativ med hvordan jeg delte nyheten med Husbonden. Men det hele endte med at jeg ble så emosjonell over den positive testen at jeg begynte å gråte gledestårer på badet, som ikke ville stoppe, så det ble til at jeg bare gikk inn og viste ham strimmelen. Han ble glad og overveldet. Husbonden trenger alltid litt tid på prosessere store nyheter, men nå er han over det stadiet og hår begynt å stryke meg over magen:shy: Tok bare 14 dager og en heidundrende påminnelse om at 'JA, jeg kommer til å være emosjonell en periode':hilarious:

Ellers er det ingen som vet, men jeg må stadig sloss for å ikke si noe til mine foreldre. Har veldig lyst til å vente til vi besøker dem i juli, men det er jo så leeenge til.
På den annen side har jeg bestilt en 'jeg skal bli storebror' t-skjorte til EM så frister å ringe dem på messenger og dele nyheten sånn.
Hmmm, valgets kvaler...:shifty:
 
Sambo har visst det siden jeg visste det, typ «KOM HIT! ser du to strekeeer her eller er det bare meg igjen??». Fortalte det til en vennine igår, hun skal ha i August og jeg trenger en krykke frem til uke 10. Sier jeg det til Mor eller Søster så kan jeg like gjerne lage et facebook innlegg. Dem skal få vite det etter TUL uke 10 om alt går bra :smiley-ashamed005
Slik var det sist for oss også, det er veldig hyggelig. Vi holdte også graviditeten hemmelig veldig lenge, vår lille egne hemmelighet.

Hehe, ja man må også velge med omhu hvem man forteller det til.
 
Jeg har kun fortalt samboeren (og forumet da :D ). Han fortalte det til broren sin her om dagen, de hadde vist hatt en fin myke-menn prat da :Heartblue
 
Kun fortalt til ei venninne og søsteren min :)
 
Kun jeg og samboer som vet :).
Får snart 8 åringen vite det før sommerferien så vet alle på skolen det :p.
Så satser på å klare holde det skjult for henne til toul :)
 
Fortalte det til storesøsken idag, 8 åringen som har masa i flere år på ett til søsken begynte å gråte av glede for h*n hadde egentlig gitt opp håpet om ett til søsken, h*n har masa i mange år allerede :hilarious: 6 åringen var litt mer skeptisk men tok det veldig fint :Heartred 6+4 idag og har sett bankende hjerte på TUL så satser på at det går rette veien :Heartred
 
Kun min nærmeste leder på jobb og en veninne som vet, bortsett fra mannen selvsagt
 
Vil egentlig holde det skjult fram til vi treffer hele svigerfamilien og kan si det face-to-face i sommer, siden det blir deres første barnebarn/tante-/onkelbarn, men har begynt å innse at det muligens er litt optimistisk.. :smiley-ashamed004 Vil være ca. i uke 15 da, hehe. :whacky011 Andre som har greid å skjule det så lenge, som ikke hadde noe særlig mage fra før? (Er min første graviditet.)
 
Vil egentlig holde det skjult fram til vi treffer hele svigerfamilien og kan si det face-to-face i sommer, siden det blir deres første barnebarn/tante-/onkelbarn, men har begynt å innse at det muligens er litt optimistisk.. :smiley-ashamed004 Vil være ca. i uke 15 da, hehe. :whacky011 Andre som har greid å skjule det så lenge, som ikke hadde noe særlig mage fra før? (Er min første graviditet.)
Gjorde det med førstemann, men gikk kun pga vi bodde litt langt unna ;) folk spurte meg fra uke 10 om jeg var gravid :angelic:
 
Back
Topp