Har dere fortalt nyheten? eller velger dere å vente?

MartineElida

Andre møte med forumet
har dere fortalt familie og venner at dere venter en til?
eller når er rette tidspunktet og fortelle det? :)

fortalte det samme dag jeg testet positivt! =)

Skreik det ut til alle de nærmeste :)

synes det er utrolig tøfft gjort :) med førstemann sa jeg ingen ting før det begynte og synes ca uke 20 :P  prøvde og ringe søsteren min ista og fortelle men trakk meg :)

Mamma og pappa, søstra mi, søstra til sambo og noen venninner vet det.. Det er stort sett disse som vet at vi har prøvd, så det var veldig naturlig å si det 

Nærmeste familie og to venninner vet det. Resten prøver jeg å vente med så lenge som mulig, får se hvor lenge jeg klarer å holde meg ;)

Ikke fortalt det til noen andre en BF. Og slik blir det en stund framover. Blir nok fortalt av kommende storesøster/ene med tiden. Blir nok body på hun minste og på de 2 eldste blir det nok en t-skjorte som står: Pokker, pappa klarte det igjen. Blir storesøster...

lykkeligsmurf skrev:
Ikke fortalt det til noen andre en BF. Og slik blir det en stund framover. Blir nok fortalt av kommende storesøster/ene med tiden. Blir nok body på hun minste og på de 2 eldste blir det nok en t-skjorte som står: Pokker, pappa klarte det igjen. Blir storesøster...

hehe absolutt en artig måte og fortelle det på :) kanskje jeg kan gjøre det sammen :) budskapet går gjennom de elste barna  

Vi skal vente en mnd til tenker jeg! Mest fordi vi er litt usikre på om vi skal flytte eller bli værende her vi er nå. Samboeren min er ferdig utdannet snart og har egentlig jobb på vestlandet, men han vil selvsagt ha ny stilling ev i firmaet. Og jeg har ikke jobb heller (har utdannelse da), men har søkt studieplass (videreutdanning) så da får jeg ev bare knipe igjen til jeg har fått tatt eksamen i beg av desember Hvis vi flytter så satser jeg på jobbing før permisjonen igjen.

Så vi skal fortelle når vi vet noe mer! :-)

Har akkurat fortalt det til nærmeste familie (med en tskjorte på storebror med teksten: jeg skal bli storebror), min beste venninne og sjefen! :-) Godt å få det ut ;-) Men tror heller ikke jeg kunne gått så mye lenger uten å fortelle det heller, for her har magen begynt som smått å komme!!!

lykkeligsmurf skrev:

HEHEHEHE, UTROLIG kult!! Hvor får man tak i en slik t-skjorte?? Her vet de fleste det, jeg er ei dame som ikke greier å holde på hemmelighet;) Ikke en SLIK hemmelighet ihvertfall ;) Så de fleste får vel vite det i løpet av uken etter påske, etter jeg har vært hos legen..

Snartmamma2 skrev:

lykkeligsmurf skrev:

HEHEHEHE, UTROLIG kult!! Hvor får man tak i en slik t-skjorte?? Her vet de fleste det, jeg er ei dame som ikke greier å holde på hemmelighet;) Ikke en SLIK hemmelighet ihvertfall ;) Så de fleste får vel vite det i løpet av uken etter påske, etter jeg har vært hos legen..

Lager på lillemille.dk. :) 

Vi har fortalt det til våre foreldre, sjefen min og min beste venninne,
fant ut vi ville fortelle det til dem såpass tidlig, i tilfelle vi er uheldige igjen.

Resten får vente til den magiske 12. uken :)

Vi hadde egentli tenkt å vente til uke 12 med å fortelle det til noen, men er 9 uker på vei nå å har fortalt det til kommende besteforeldre, tanter og onkler. Men resten får vell vite det etter uke 12;-)

Familiene vet, og noen felles venner.. Måtte si det, da jeg er mye inn og ut av sykehuset og trenger hjelp med barnevakt til datra mi på 1 år :)

fortalte det i dag, på facebook.. hehe og det er svært få som tror på meg gitt!! hehe

Jeg har fortalt det til mamma og pappa, men skal prøve å vente med å fortelle det til flere til jeg er 12 uker :-) Kan være vanskelig hvis mange vet det og det skjer noe med den lille i magen. 

Den nærmeste familien, og de nærmeste vennene vet det allerede. Jeg har vært gjennom et prøverørsforsøk, og det er mange som har fulgt med oss de tre årene vi har prøvd å få barn, så jeg har vært veldig åpen om sprøyter og full rulle på facebook. Hvorfor facebook? Jo, fordi jeg ikke gidder å ringe 30 stykk for å oppdatere om hver minste lille ting. Pluss at jeg hater at barnløshet skal hysjes og ties - det er ikke noe galt i å ta i mot hjelp for å få barn. For meg er det viktig å være åpen om alt dette...

Her sprekker nok boblen på tirsdag, da skal vi på kontroll etter prøverørsforsøket. Er alt som det skal, blir det ultralydbilde og oppdatering på facebook. Selv om det er tidlig, så får det bare være... Det er det som er riktig for oss :)

her vet et par av mine nærmeste venninner det, svigers, foreldrene mine og søstrene mine har også fått vite det. :)

Her fortalte vi det 3 dager etter vi fant det ut, så alle rundt oss vet det. Vi tenker slik: Bedre å dele gleden med alle andre rundt oss, enn å holde den for oss selv. Er sååå koselig å få så mange positive tilbakemeldinger rundt graviditeten! 

Back
Topp