Har dere fortalt eller når skal dere fortelle familien at dere venter barn?

hormondyret

Flørter med forumet
Kjenner selv at jeg sliter med å ikke kunne fortelle det til mamma enda.
Vi har blitt enige om å vente til jeg har vært på første svangerskapskontroll 26.oktober.
Utålmodig ja

Samtidig gruer jeg meg til å fortelle det til foreldrene til min kjære.
Jeg "skjemmes" på en måte fordi jeg ikke har jobb og no særlig økonomi, og fordi vi kun har vært sammen i 10 mnd.
Men denne graviditeten var ikke planlagt, og jeg håper de vil forstå valget vårt.
Vi gleder oss veldig til å bli foreldre <3
 
Sist fortalte jeg det til mamma og pappa den dagen jeg testet positivt.. hadde ikke sjanse til å holde det hemmelig! ;) Var da rundt 4 uker på vei...
Denne gangen var planen og holde det hemmelig til jeg passerte 12 uker, men på søndag klarte jeg ikke mer! Føltes helt unaturlig å ikke snakke med de om det, så vi fortalte det da, 8 uker på vei :) Nå på søndag (9 uker) skal jeg feire bursdagen min og vurderer STERKT og ha på Daniel "Jeg skal bli storebror" t-skjorta så resten av (nærmeste) slekta får vite det også. Har ikke helt bestemt meg, men det hadde vært morsomt å gjøre det når alle er samlet :)
Hvis du føler for å fortelle det til mamman din, så gjør det da vel!!! Det er jo en supergod nyhet!!! :-)
 

fortalte mamma & pappa det i uke 7, hadde då vært så kvalm og sliten i et par uker, at de forsto egentlig at noe var på gang..:) 

skal fortelle min søster det på mandag..og sikkert svigerforeldre til neste uke..er da 9 uker..resten får vente til uke 12..++ 

 

Her er det mange som vet det, og mange av de har visst det ganske lenge. Planen var å ikke si noe på en del uker iallfall, men den sprakk ;)

Foreldrene og søsknene til mannen vet det (fikk vite det da jeg var ca 5 uker)  :)

Alle på jobben vet det (noen fikk vite det med en gang, mens resten fikk vite det i begynnelsen av denne uka)

Noen få veninner vet det.

Mine foreldre, søsken og besteforeldre får vite det neste helg - da er jeg 12 uker og :)

Etter det er det vel offisielt tror jeg :)

yeey, bare rett over en uke til jeg er 12 uker :)

 
Jeg klarte ikke å holde meg, så jeg sa det til foreldre og søsken allerede i uke 6. Foreldrene mine ble så glade, mor er allerede ferdig med ett hjemmestrikka babyteppe :) Er så koselig å ha noen som gleder seg sammen med deg i begynnelsen og :) Og greit å ha en mor å klage litt til når man ligger og spyr hele dagen. Svigers vet ingenting enda, men vi gleder oss til å fortelle det, særlig siden det blir deres første barnebarn :)
 
Sa til meg selv at jeg skulle vente til uke 12 denne gangen pga mye negativitet sist gang, men jeg har ikke tolmodighet i det hele tatt så det begynte med at folk fant det ut ved at jeg kastet opp når jeg var på besøk hos de og da følte jeg at jeg ikke kunne holde de andre utenfor. Så alle fikk vite det når jeg var 3 uker på vei :P
 
Vi venter til hvertfall uke 12, lurte faktisk litt på om vi skulle vente til ordinær ul også med å fortelle det til noen.. Har hatt tre SA/MA siste året, mistet nå i juli, var 11 uker på vei.. Så nå skal jeg være bombesikker på at dette går bra før vi sier det til noen!

 
Fortalt det til min kusine, mamma og søstra mi, Men kun dem som vet det. 
+ min forlover, men er kun dem som vet det enda,. 

Håper å kunne fortelle det til dem andre så fort vi vet at det går som det skal <3
Gleder oss til å dele det med familien <3 
 
Huff, helt håpløs på å holde hemmelig jeg... Fortalte først søster, så ei venninne, så foreldrene våre.. Jeg er nå ni uker på vei og hele jobben vet om det.... (barnehage, med maange kakledamer..) Men har vært på ul og sett at alt er bra, så føler meg rimelig sikker da. Pluss jeg er av den troen at det er greit at folk rundt en forstår hvorfor en er så slakk og trøtt, og om det ikke skulle gå greit - synes jeg det er greit at folk vet og at en kan få støtte i en slik situasjon.
Men sånn er det jo, at vi alle er forskjellige!
 


HvitSnø skrev:

Her er det mange som vet det, og mange av de har visst det ganske lenge. Planen var å ikke si noe på en del uker iallfall, men den sprakk ;)

Foreldrene og søsknene til mannen vet det (fikk vite det da jeg var ca 5 uker)  :)

Alle på jobben vet det (noen fikk vite det med en gang, mens resten fikk vite det i begynnelsen av denne uka)

Noen få veninner vet det.

Mine foreldre, søsken og besteforeldre får vite det neste helg - da er jeg 12 uker og :)

Etter det er det vel offisielt tror jeg :)

yeey, bare rett over en uke til jeg er 12 uker :)


Heldiggris!!!! :-)
 
Sagt det til alle egentlig jeg når jeg var 10 uker. Ser ikke vitsen i å holde det hemmelig. Spesielt ikke når jeg er dårlig og ikke føler jeg yter 100% på jobb. Mister jeg så er det like greit at folk vet det og, for blir jo sikkert litt deprimert i en periode hvis det skjer.

Dette er barn nr 2, men 1'ern sa jeg det i uke 9.
 
Her er det ingen som vet noe :) sist fikk familien vite det når vi var nesten 4 mnd på vei, jeg ville ikke si noe før da. Vi bor langt unna all familie så svigermor var først da ho kom på besøk. Nå 8 uker er typen veldig gira på og si det til de nærmeste men jeg tør liksom ikke, hva hvis noe går galt... Har halvveis overtalt ham til å vente til jeg kjenner liv der inne...
 
Vi har kun sakt det til mamma, pappa, ene søstra mi å broren min, pluss sjefen min. Men det fordi jeg trenger litt hjelp på veldig dårlige dager
 
Lyst å vente til iallefall godt over 12uker, håper jeg klarer å holde tett. Desverre har magen min blitt stor allerede, så er litt vanskelig å holde dette skjult synes jeg. Går mye i store vide klær ja.
 
Jeg fortalte det først til mamma, et par uker etter til søsken og et par venninner. Håper egentlig jeg klarer å skjule det for resten av verden helt frem til ul, og "offentliggjøre" bildene...;)
 
Her er det foreldrene som vet, og en god del venner.
Mange som vet at jeg har mistet før, og jeg har aldri angret på at de viste det tidlig
førrige gangene, hadde ikke klart meg uten støtten jeg har fått etter det.
Selvfølgelig blir det ikke så en glad nyhet når du sier at du er gravid for 4. gang dette året,
mest medfølelse at de håper at det går bra, at de krysser alt de har og at det er vår tur nå.
Men det er like hjertevarmende for meg! <3
 
Fortalt til mødrene og et søsken hver og et vennepar, men tør ikkje si d til flere før jeg har hatt oppfølgings kontrollen å se om alt utvikler seg som det skal siden di var så usikre på sykehuset, men er uansett mulig det blir et juni barn, for di sa di kunne se så lite at jeg kunne ikkje være merkede 8 uker måtte være rott rundt 6 sa di.. Vi får se
 


Stinajen skrev:
Her er det ingen som vet noe :) sist fikk familien vite det når vi var nesten 4 mnd på vei, jeg ville ikke si noe før da. Vi bor langt unna all familie så svigermor var først da ho kom på besøk. Nå 8 uker er typen veldig gira på og si det til de nærmeste men jeg tør liksom ikke, hva hvis noe går galt... Har halvveis overtalt ham til å vente til jeg kjenner liv der inne...

Hvis det skulle gå galt så skal du ikke se bort i fra at det er godt at mange vet det. Jeg fortalte heldigvis om at jeg var gravid første gang da jeg var rundt ni uker på vei. Jeg mistet da jeg var over tolv uker på vei og da var det mye støtte å få fra venner og familie.
 
Her har jeg sagt det til mamma og noen venninner. Pluss noen på jobben-
Skal ikke si til svigers før jeg er 12 uker. Da jeg mistet sist skulle svigermor ønske hun ikke visste jeg var gravid, så da skal hun slippe å vite det nå. (Før 12 uker)
Men de som vet det er folk jeg ville fortalt det til hvis jeg mistet for da trenger man litt støtte. Godt å ha noen som vet hva man har vært gjennom.
Nå er det 10 dager igjen til 12 uker. GLEDER MEG
 
Back
Topp