Har dere fordommer mot..

svarte nei, fordi jeg storsett er skeptisk( fordommer eller ei..) til alle hunder[8D]

Nei, absolutt ikke.. har hatt pitbull, amstaff og rottis... ingen snillere.. små veskehunder derimot... har ikke vært borti så mange hunder som biter og er "mannevonde"...

haha! Jeg har vært redd for hund en eneste gang. Det var en ilsint chihuahua som sto å flærra mot meg i døråpningen[8D]

ORIGINAL: forvirretmor

Nei,er i såfal rettet til en del av eierene. Er der problemet ligger.

¨haaaaar så lyst på staffe [:D][:D]

teppetissere dermot.. dritthunder [:'(] gjør jo ikke annet enn å bjeffe å være hissig å sta! eneste jeg kunne tenkt meg av små hunder er jack russel

ORIGINAL: spirrevippvipp

sign.
Og jeg skjønner ikke lenger hva man skal med en hund som ikke kan være sosial.. sorry!

Hva mener du? Ikke kan være sosial? Min hannhund har aldri en gang knurret eller flekket tenner til noe eller noen som helst.. Heller ikke andre hannhunder.. Så å ta alle under en kam og si "ikke kan være sosial" synes jeg er litt vel drøy.

Snakker kun av erfaring her,  har til gode å møte en som kan gå på tur med andre hunder.. [8|] oppholde seg i samme hus som andre hunder (bortsett
fra de de bor med)
Men ja, det finnes sikkert mange "normale" også.. men ingen jeg har møtt .
Og to av disse eierne er flinke hundeeiere, derfor jeg har fått litt "noia" mot rasen.

Nja, jo, nei.. Vet ikke.. hehe

Blir jo mer redd en stor hund enn en liten hund.
Og det er vel de store "slemme" hundene som har fått ryktet av en grunn.
Uten at jeg har peiling på hund så tror jeg nok mye av feilen på en hund ligger i eierne.

Men det må vel være en grunn til at de spesielle rasene har fått ryktet på seg??

Som sagt, null peiling på hund.
Og jeg stoler ikke på noen dyr uansett om eierne sier de er snill eller ei!

Mye av grunnen er fordi de "ser skumle ut". Denne raser blir kalt nannydog i england og det er av en grun[:)] Staffen er faktisk langt ned på bitetstatistikken og da har de faktisk tatt alle terriere under en iallefall på den jeg så. Så de har lagt sammen alle og enda er den langt nede. Øverst er Golden Retriver faktisk..

Nei!

Men eirene MÅ vite hva de begir seg ut på/skaffer seg! Er oftest der problemet ligger!

Synes dobberman, rotvailer og sjefer er flotte! [:)]

NEI! Har staffordshire bull terrier... Elllllllllllllsker sånne raser.. Verdens nydligste [:)]

Se så shjønn da

[/image]

Hihi... Søte jenta mi[:D]

[/image]

ORIGINAL: HanneHM

Ja, det har jeg.

Fordi jeg kjenner til rasene.

Jeg misliker dem ikke, langt ifra, er tante til en staffe gutt jeg.

Men, de skal ALDRI undervurderes, på noen måte!

det gjelder alle raser da..

ORIGINAL: Anna Anka

Skriver ja, men det handler ikke om fordommer, men fakta og statistikk.

og det er????? [8|]

overhode ikke

Så nydelig!!!! Jeg har to jeg :) En nydelig tispe og en sjarmerende hanne hehe[:)] Bilder er her http://www.mobestaff.com

verdens herligste rase... Fatter ikke at noen kan ha fordommer for å så nill, go og HERLIG rase[:D][:D]

Edit: fine hunder du har foresten[:)]

Jeg er så glad for at jeg har staffer nå som jeg har barn!! Jeg har ingen problemer med å stole på hundene mine rundt guttungen i det hele tatt. Hadde jeg derimot hatt en rase som ikke er like mentalt sterke som staffen, vet jeg ikke om jeg hadde vært like trygg..

Eneste er dte at hannhunden min har en tendens til å stjele og ødelegge smukkene til lillegutt hehe[:)]

Jeg er så glad for at jeg har staffer nå som jeg har barn!! Jeg har ingen problemer med å stole på hundene mine rundt guttungen i det hele tatt. Hadde jeg derimot hatt en rase som ikke er like mentalt sterke som staffen, vet jeg ikke om jeg hadde vært like trygg..

Amen! Er en grunn til at de blir kallt "the nanny dog" [:)]

Overhodet ikke.

Men så er min største drøm å møte på en ulv da. [:-] Uten at det blir et uhyggelig møte riktignok.

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Overhodet ikke.

Men så er min største drøm å møte på en ulv da. [:-] Uten at det blir et uhyggelig møte riktignok.

hehe[:)]

Har ikke noe i mot de store flotte hunderasene ,MEN - det burde jo bli en lov her i landet som tilsvarer den Spanske..
Du må ha godkjennelse fra psykolog for å ha en del hunderaser der,og de er å betrakte som å "Gå med farlig våpen".Altså en regelrett våpenlisens for å ha div. hunderaser.
Mamma fikk sin våpenlisens,og gikk med "Ladet russisk shæferhanne" i en del år...

Så hundene er ikke problemet mitt - men EIERNE!!!! Fikk skikkelig støkken når jeg fikk fullvoksen rottishanne oppi barnevogna hvor min 4 mnt gamle baby lå... Og den skulle DREPE min hanne,som gikk pent i bånd ved siden av vogna.
[&o]Eieren hadde ikke sjans til å stoppe hunden sin,og det var dritskummelt!!
Nå er min lilleboff gammel,og går alltid i bånd - og dere aner ikke hvor mange idioter vi møter ute!! Folk som står å roper - "Han er ikke farlig mot tisper" ,om sin fullvoksne Dobbermann som kommer løs i firsprang mot oss... Vel ,"JEG HAR HANNHUND!!!"
Bikkja har de siste 5-6 mnt blitt småsur på andre store hannhunder,så derfor unngår vi jo alle ukjente hannhunder... Men,vrient når folk ikke har kontroll på de hundene de slipper løs!
Småhunder er ikke noe problem,de kommer ikke gjennom pelsen til gammeln om de aldri så gjerne ville[8D] - dessuten elsker han små hunder,legger seg rett ned og er flat,snill hund.(Han er jo 35 kg,New Foundlender+ Chow Chow)

Back
Topp