Har dere fordommer mot..

ORIGINAL: spirrevippvipp

Nå er det vel slik at de fleste pitbullene og amstaffene som herjet rundt i Norge før lovregelen trådde i kraft ikke var utstillingshunder. Hunder man møter på utstillinger som er trent opp til å gå pent i ringen kan ikke sammenlignes med rasen generellt på hjemmefronten.

Lurer på om du har vært på utstilling noen gange jeg. Det hundene er ikke bare inne i ringe, men står også oppå hverandre utenfor å venter. Har du en hun som er agressiv, skal jeg love deg at det syns i en så stressende å trang setting. Poenget mitt var at amstaffen og pitbullen er ikke født "kamphunder" men fantastisk fine hunder med så sterk psyke at det skal en del til før det går galt. Derimot andre raser som er mer redd, som f.eks. shæfer er skumlere. Det er derfor jeg påpekte at de hadde munnkurv og ikke amstaffene og staffene.. Ble litt rotete skrevet, men.. :P

Kjenner du egentlig rasen pitbull og amstaff?

Jeg så endel vold fra disse hundene i jobben min.. både mot mennesker og mot andre hunder.. og kan ikke akkurat si at det alltid var eieren det var noe galt med for å si det sånn..

Selvfølgelig var mange pitbuller og amstaff også i helt feil hender.. men ikke alltid!

Har ikke fordommer mot hundene (er i grunn litt redd alle store hunder).. men jeg tror det er en spesiell type mennesker som skaffer seg slike hunder

Nå ble jeg nysgjerrig[:)] Hvilken type mennesker?[:)]

Kjenner du egentlig rasen pitbull og amstaff?

Jeg så endel vold fra disse hundene i jobben min.. både mot mennesker og mot andre hunder.. og kan ikke akkurat si at det alltid var eieren det var noe galt med for å si det sånn..

Selvfølgelig var mange pitbuller og amstaff også i helt feil hender.. men ikke alltid!

Men bare disse hundnene?

Ja, det har eg. Men det er generelt mot dyr da. Men spesielt disse "kamphundene" Rasen er avlet fram til å være instinktdrevne og til bruk under kamp, enten som sport eller i reele forsvarsituasjoner... Eg stoler ikkje på slike dyr, de kan være nokså snille, men eg snur aldri ryggen til dem om de er i et rom med barn.

ORIGINAL: merete_80

Nei. Er i tilfelle noen av eierne jeg har fordommer mot.

må signere den...

Den eneste, eneste grunnen for at jeg valgte staffordshire bull terrier er gemyttet deres. Og at de er mer agressive enn andre hunder er tull. Staffen er en utrolig smart og forståelsesfull rase. Man finner alltid individer som ikke er helt snille i alle hunderaser. Jeg tror bare man blåser det MYE mer opp når det er en "muskelhund" fordi de "er kamphunder". Noe som bare er tull. De vanlige staffene nå til dags har helt andre kvaliteter enn de som ble brukt i kamp for mange herrans år siden. De ser ikke en gang like ut mange av de.

Vi med staff har arrangert mange turer sammen hvor det ofte går 20-30 staffer i samme lag. Om de er så vannvittig farlige og usosiale, så lurer jeg fælt på hvorfor det går bra da...

Har ikke fordommer mot hundene (er i grunn litt redd alle store hunder).. men jeg tror det er en spesiell type mennesker som skaffer seg slike hunder

Tidligere i denne tråden var det noen som skrev at "småkriminelle" ofte har denne type hund. Når jeg tenker meg om, så er det ofte slike hunder en ser at narkomane, gjengmedlemmer og andre tvilsomme individer har. Ikke alltid, men en ser dem sjelden med små veskehunder[:)]

Nå var det ikke det jeg ville fram til da, med en spesiell type mennesker så mener jeg mennesker som liker å ha kontroll, er dominerende, viljesterke og pågående. Jeg tror personligheten til mennesket har mye å si for valg av hund. En som er mer forsiktig, engstelig, nervøs av seg tror jeg for eksempel ville ha valgt en liten hund.[:)]

hadde vel det...svogeren min har en muskuløs hund.. så jeg var litt skeptisk iforhold til barna, men han er verdens snilleste når det gjelder menneskevalper [:D] så han og dattra mi er bestevenner [:D]

ORIGINAL: SofieHenriette

Tidligere i denne tråden var det noen som skrev at "småkriminelle" ofte har denne type hund. Når jeg tenker meg om, så er det ofte slike hunder en ser at narkomane, gjengmedlemmer og andre tvilsomme individer har. Ikke alltid, men en ser dem sjelden med små veskehunder[:)]

Nå var det ikke det jeg ville fram til da, med en spesiell type mennesker så mener jeg mennesker som liker å ha kontroll, er dominerende, viljesterke og pågående. Jeg tror personligheten til mennesket har mye å si for valg av hund. En som er mer forsiktig, engstelig, nervøs av seg tror jeg for eksempel ville ha valgt en liten hund.[:)]

Snakk om å være trangsynt ja!!

Tidligere i denne tråden var det noen som skrev at "småkriminelle" ofte har denne type hund. Når jeg tenker meg om, så er det ofte slike hunder en ser at narkomane, gjengmedlemmer og andre tvilsomme individer har. Ikke alltid, men en ser dem sjelden med små veskehunder

Nå var det ikke det jeg ville fram til da, med en spesiell type mennesker så mener jeg mennesker som liker å ha kontroll, er dominerende, viljesterke og pågående. Jeg tror personligheten til mennesket har mye å si for valg av hund. En som er mer forsiktig, engstelig, nervøs av seg tror jeg for eksempel ville ha valgt en liten hund.

Bare sånn at det er sagt (til alle): Det er veldig mange familier som har denne rasen. Også single og par som er snille og ålreite mennesker.. Om det er mange kriminelle som har denne rasen vet jeg ikke. Ikke skjønner jeg hvorfor de skulle hatt det. for om det er for beskyttelse en staffen ubrukelig. Da kan jeg tenke meg ut rimelig mange raser som hadde passet bedre til det..

Med at det er dominerdende, kontrollerende mennesker som har disse tar du fullstendig feil. Jeg kjenner mange som har staff og mange passer ikke inn i den beskrivelsen din.. Det der kaller jeg fordommer for eieren av slike raser... Trangsynt og uvitende spør du meg...

Back
Topp