Har dere felles økonomi?

FrøkenFryken

Gift med forumet
Hvorfor, hvorfor ikke?

Vi har felles, og jeg klarer ikke å skjønne hvorfor folk som har barn sammen og deler hus/leilighet ikke har det... Skjønner liksom ikke helt den at folk i enkelte slike tilfeller låner penger av hverandre og slikt [8|]

Jepp... rimelig felles[:)]
Jeg styrer alt, og han får lommepenger[8D][;)]

Ja. Har hatt det siden vi ble sammen omtrent.

ORIGINAL: funny_bunny

Ja og fordi det er det eneste som høres fornuftig ut[8D] vi slo sammen økonomien etter 1 års forhold og slik har det vært siden

vi har en konto hvor alt av regninger, felles forbruk og vår sønn blir betalt med. har setter vi inn samme beløp hver måned.. vi eier bolig og bil i lag.
synes det er helt greit jeg :)

Har felles økonomi.
Jeg har ofret min utdannelse for at han skal kunne ta seg helt ut i sin jobb.
Har egentlig aldri vært det store samtaletemaet heller...Gikk seg naturlig til :)

ORIGINAL: FrøkenFryken

Han har ikke visakort en gang[8|] Han vil ikke ha det... låner mitt om det er noe[;)]
Han er en økonomisk vims, så han kan ikke ha ansvar for store summer[;)]
Han har valgt det selv altå.... så ikke noe jeg har tvunget igjennom[;)]
Men mange som flirer av oss når vi sier det... men det er det som funker best for oss[:D]

Ja, selvfølgelig! Vi betaler litt hips om haps. Han 200 jeg 700. Neste gang betaler han 1000 og jeg hundre. Det går opp i opp, og vi tenker lite på det igrunnen. Jeg er veldig glad for at vi ikke har sånn økonomi der jeg, eller han for den saksskyld må skylde hverandre penger.

[:D][:D][:D] samme som hær[:D]
jeg styrer over pengene og betaler regninger og setter penger til sparing så har vi ca 500 kr hver i mnd vi kan bruke på det vi vil

Jepp, felles og vel så det, sånn har det vært siden vi ble sammen. Konfererer med hverandre hvis vi skal bruke større summer på ting som ikke er avklart på forhånd eller er klart nødvendig (mye som kan snikes inn i den siste kategorien[8D]) og er helt likestilte :) Tjener omtrent det samme men det har gått litt i bølgedaler hele veien.

Har ikkje felles økonomi nei [:)]
Av den enkle grunnen at han tjener 3 dobbelt mer en meg [:)]

Men har en ganske grei ordning
Han tar seg av huslån, tv, internett, halve felles billånet vårt og diverse!

Mens eg tar meg av småregningene mine, bhg, mat og klær og halvparten av det felles billånet vårt
[:)]

Men vi låner aldri penger av hverandre, viss han trenger litt ekstra penger en mnd så får han av meg og samme omvendt [:)]

Back
Topp