Har dere fått vite kjønn?

Jeg visste ikke helt at det ikke var praksis i Norge. Men der hvor jeg kommer fra får man vite kjønn når man tar NIPT.
Får desverre ikke det i Norge om ikke det er spesielle grunner for det!!

Får man ikke kun vite kjønn på Nipt test hvis man kjøper privat test fra danmark? Trodde ikke de oppga kjønn i Norge.
Panorama fra Danmark får man vel vite kjønn, men i Norge er det ikke lov, grunnet man allerede kan få hvite kjønn ved 7 uker, og man da kan ta abort om det ikke er «riktig» kjønn!! Var det ikke det som vag grunnen da de startet opp med at alle kunne bestille dette??

Jeg også må bestille time til knøttet når jeg er ca 14 uker. Da ser hun mest sansynlig alt ;)
Ja jeg forta meg inn på nettsiden å bestilte med en gang før det blir fullbooka og lang ventetid. Håper hun kan se noe 14+2 så ikke det blir helt bortkasta.

Ja jeg forta meg inn på nettsiden å bestilte med en gang før det blir fullbooka og lang ventetid. Håper hun kan se noe 14+2 så ikke det blir helt bortkasta.
Sist jeg var gravid så bestilte jeg der 13+ noe å da så hun det;)

Regner med å få vite kjønn 30.mai på privat TUL. Er da 13+4 :D fikk vite sist da jeg var 12+5 samme sted. Da var det en liten gutt:Heartblue

Last edited:
Har ikke fått vite det. De ville ikke si noe på otul men jeg syns tydelig det så ut som jente utifra det jeg kunne se i forhold til nubteorien. Har bestilt privat ul den 25.mai så da får vi vite det :excited001 Kunne fått time raskere men må få det til å passe med mannens jobbturnus så da ble det noen dager å vente for jeg vil at han skal være med :Heartred

Var der i går 12+4 og da da legen at det var for tidlig å se. Så de ville ikke prøve å gjette heller. Litt skuffet over det men skal klare å vente noen uker til.

På otul 12+1 sa jordmor at hun trodde det var jente :happy:

Som jeg forstår retningslinjer, så får alle gravide som er over 35 år tilbud om NIPT test og da kan man også få vite kjønn.
Mener du at man kan be om å få vite kjønn av den blodprøven?

Nevermind, var litt rask og hadde ikke sett de andre svarene her. Men virker som både og…

Mener du at man kan be om å få vite kjønn av den blodprøven?

Nevermind, var litt rask og hadde ikke sett de andre svarene her. Men virker som både og…
Det er mulig, men visst ikke lovlig i Norge.
Det visste jeg ikke og beklager for at jeg delte noe informasjon som ikke stemte.

Var på toul 12+6. Partner mener jm droppa hint om at det ble en gutt. Jeg oppfatta det ikke sånn, og i følge nub theory er det tydelig ei jente. Så vi venter i spenning, og uenighet, frem til oul

Back
Topp