Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har hørt at de kan si hva de tror men at de ikke garanterer at det er riktig så tidlig. Hvis de ikke vil si noe så kommer jeg til å bestille meg privat ul ganske kjapt etterpå for jeg er så nysgjerrigEr det vanlig at jordmor sier noe om kjønn på tidlig UL i uke 12 ca? Eller må man stort sett vente til OUL uke 18+?
Jeg fikk ikke vite det på tidlig ordinær ultralyd, det var for tidlig å si noe sa jordmor. Jeg var da 12+5
Å neeeei, da må jeg se å få bestilt meg time på Knøttet så fort som mulig. Orker ikke vente mange uker til på neste ordinære i slutten på juni/begynnelsen på juli.På kalnes så sier de ikke kjønn uansett på tidlig ultralyd. De har ikke lov å gjette engang! Så det er kjipt.
Da har jeg bestilt meg time 25.mai. Da er jeg 14+2. Da burde hun vel ha sjangs til å se noe?På kalnes så sier de ikke kjønn uansett på tidlig ultralyd. De har ikke lov å gjette engang! Så det er kjipt.
Som jeg forstår retningslinjer, så får alle gravide som er over 35 år tilbud om NIPT test og da kan man også få vite kjønn.Da har jeg bestilt meg time 25.mai. Da er jeg 14+2. Da burde hun vel ha sjangs til å se noe?
Sniker. Jordmor spurte om hun skulle si noe hvis hun så. Var 12+4 den dagen! Så ut som samme kjønn på ultralyd 16+0. Spent på oul på mandagEr det vanlig at jordmor sier noe om kjønn på tidlig UL i uke 12 ca? Eller må man stort sett vente til OUL uke 18+?
Får man ikke kun vite kjønn på Nipt test hvis man kjøper privat test fra danmark? Trodde ikke de oppga kjønn i Norge.Som jeg forstår retningslinjer, så får alle gravide som er over 35 år tilbud om NIPT test og da kan man også få vite kjønn.
Du kan få vite på kjønn hvis de ser det på ul, men du får ikke vite kjønnet ut av NIPT testen, ikke den vi får av det offentlige. Men tror du kan få vite kjønnet hvis du tar testen privat og betaler selv? Ellers så er det kun den fra utlandet.Som jeg forstår retningslinjer, så får alle gravide som er over 35 år tilbud om NIPT test og da kan man også få vite kjønn.
Du kan få vite det i Norge også, men da er NIPT tatt dels pga muligheten for arvelig kjønnsbundet sykdom på X-kromosomet. Hvis både gutter og jenter kan rammes, brukes morkakeprøve, fostervannsprøve eller NIPD. I disse tilfellene har man vanligvis fått genetisk veiledning før svangerskapet.Du kan få vite på kjønn hvis de ser det på ul, men du får ikke vite kjønnet ut av NIPT testen, ikke den vi får av det offentlige. Men tror du kan få vite kjønnet hvis du tar testen privat og betaler selv? Ellers så er det kun den fra utlandet.
Jeg også må bestille time til knøttet når jeg er ca 14 uker. Da ser hun mest sansynlig altÅ neeeei, da må jeg se å få bestilt meg time på Knøttet så fort som mulig. Orker ikke vente mange uker til på neste ordinære i slutten på juni/begynnelsen på juli.