Har dere fått tilbake syklus/eggløsning?

Salsera

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Hei damer!

Har så smått begynt å tenke på nummer 2, men har ikke fått eggløsning enda. Ammer fortsatt, både natt og dag, så det kan jo være derfor. Har dere fått tilbake syklus? Hvor lenge etter fødsel?

Dere som har fått tilbake syklus, måtte dere trappe ned eller slutte med amming før den kom tilbake? Hvor lang tid tok det i så fall fra dere sluttet til syklus kom?
 
Så tidlig, ja!‍ Er så forskjellig fra person til person!
Ja, men både søster og svigerinne fikk det tilbake først etter 13 mnd, mye amming frem tik da. Så er nok veldig person-spesifikt.
Men kan prøve å trappe litt ned på amming og se om det har effekt
 
Fått første EL nylig, 20. mars, ammer kun 2/3 ganger dagen, baby er snart 9 måneder :)
 
Ja, men både søster og svigerinne fikk det tilbake først etter 13 mnd, mye amming frem tik da. Så er nok veldig person-spesifikt.
Men kan prøve å trappe litt ned på amming og se om det har effekt
Å, ja, det var mye seinere! Ja, kan prøve å trappe litt ned hvis den ikke kommer tilbake snart!:rolleyes:
 
Last edited:
Fått første EL nylig, 20. mars, ammer kun 2/3 ganger dagen, baby er snart 9 måneder :)
Takk for svar! Kanskje jeg får trappe meg ned til 2-3 ganger, ammer nok mer enn det:p Men går vel litt ned av seg sjøl snart når jeg begynner på jobb.
 
Takk for svar! Kanskje jeg får trappe meg ned til 2-3 ganger, ammer nok mer enn det:p Men går vel litt ned av seg sjøl snart når jeg begynner på jobb.
Bare hyggelig! Har ikke nattammet på en måned og baby vil omtrent bare ha fast føde på dagen, så tror det er lite amming som skal til, å jobbe igjen fører nok til en naturlig nedtrapping ja :) Lykke til med prøving etterhvert :D
 
Bare hyggelig! Har ikke nattammet på en måned og baby vil omtrent bare ha fast føde på dagen, så tror det er lite amming som skal til, å jobbe igjen fører nok til en naturlig nedtrapping ja :) Lykke til med prøving etterhvert :D
Ja, da var det ganske klar sammenheng mellom mindre amming og eggløsning for din del! Interessant med kroppen altså:love2 Spennende å se når syklus er tilbake!
Tusen takk!
 
Jeg fikk mensen i september 2023, men bare spotting etter det. Jeg hadde også lyst å prøve på nr 2 nå, så fikk Provera for å få mensen tilbake og forhåpentligvis restarte. Det funka veldig bra, fikk eggløsning 3 uker etter blødningen på provera, og ble gravid med en gang❤️ Så Provera er noe du kan spør privat gynekolog om, om du ønsker å prøve på nr 2 allerede nå❤️ Jeg ammer enda 3 ganger i døgnet. Men tror det også kan være lurt å slutte å nattamme om du gjør det :)
 
Jeg fikk mensen i september 2023, men bare spotting etter det. Jeg hadde også lyst å prøve på nr 2 nå, så fikk Provera for å få mensen tilbake og forhåpentligvis restarte. Det funka veldig bra, fikk eggløsning 3 uker etter blødningen på provera, og ble gravid med en gang❤️ Så Provera er noe du kan spør privat gynekolog om, om du ønsker å prøve på nr 2 allerede nå❤️ Jeg ammer enda 3 ganger i døgnet. Men tror det også kan være lurt å slutte å nattamme om du gjør det :)
Åh, wow! Gratulerer! Takk for tips! Så fint å høre. Spennende hvordan det blir å amme i en evt graviditet! Og generelt det å være gravid når man har en liten en fra før, masse lykke til med det:Heartred
 
Eg fekk mensen etter 4 mnd sjølv med amming 24/7. Ammar mykje enno, dag og natt. Vi greidde å bli gravide i februar, men mista i veke 7 :( so no ventar eg på å finne syklusen igjen, so får vi berre prøve på nytt. Har ikkje sakna all den spenninga med prøving og so venting!
 
Det var tidlig til å være fullamming!
Men så trist, kondolerer:Heartpink
Håper syklusen kommer seg raskt så dere kan prøve snart igjen! Krysser fingrene! Slitsom prosess med venting og prøving, ja... 1 syklus føles jo som en evighet!
 
Eg fekk mensen etter 4 mnd sjølv med amming 24/7. Ammar mykje enno, dag og natt. Vi greidde å bli gravide i februar, men mista i veke 7 :( so no ventar eg på å finne syklusen igjen, so får vi berre prøve på nytt. Har ikkje sakna all den spenninga med prøving og so venting!
Å, akkurat samme som meg altså. Ikke med mensen, men ble gravid i februar og har mistet. Krysser fingrene for oss.
 
Har ikke fått tilbake enda! Håper på å bli gravid til høsten, vi skal gifte oss 21 september, så perfekt å bli gravid en gang etter det :D spent på når jeg får tilbake
 
Back
Topp