Har dere fått skattemeldingen enda?

Nei. Jeg liker ikke å ikke vite! Jeg logget meg alltid inn etter midnatt da alle fikk skattemeldingen samtidig, og da sjekket jeg både for meg og mannen. Jeg må vite, for jeg er alltid så redd for at vi skal få skattesmell.
 
Mye mer redd for smell i 2020.

Jeg sjekket ikke skattekortet mitt i januar og oppdaget nå i mars at det står at jeg har foreldrefradrag for 3 barn (eller. Halvparten av 3 da, likt delt med mannen)

Eldste fyller 12 i sommer så i 2020 får vi bare for 2. Derved måtte jeg endre skattekortet og da fikk jeg for første gang i mitt voksne liv prosentkort. Alltid hatt tabell. Og alltid fått igjen +/- 5000. Trygt og godt.
 
Hverken samboer eller jeg har fått, men faren min har. Han fikk baksmell. Håper det betyr at de er ivrigst med å sende ut til de som må betale inn penger til staten :hilarious:
 
Jeg fikk skattemeldingen i dag og det var en positiv overraskelse! Har for å være ærlig aldri helt oversikt over hvilken vei det kommer til å tippe :p Samboer venter på sin ennå.
 
Her har verken samboer eller jeg fått den. Har ikke vært store endringer verken på inntekt eller utgifter så regner med at det blir omtrent det samme igjen som sist
 
Mye mer redd for smell i 2020.

Jeg sjekket ikke skattekortet mitt i januar og oppdaget nå i mars at det står at jeg har foreldrefradrag for 3 barn (eller. Halvparten av 3 da, likt delt med mannen)

Eldste fyller 12 i sommer så i 2020 får vi bare for 2. Derved måtte jeg endre skattekortet og da fikk jeg for første gang i mitt voksne liv prosentkort. Alltid hatt tabell. Og alltid fått igjen +/- 5000. Trygt og godt.

hmm. Får man ikke kun foreldrefradrag for det man betaler av barnehageutgifter da? Jeg er veldig dårlig på dette, er så mange fradrag og jeg er ikke god på å passe på sånt.
 
hmm. Får man ikke kun foreldrefradrag for det man betaler av barnehageutgifter da? Jeg er veldig dårlig på dette, er så mange fradrag og jeg er ikke god på å passe på sånt.
Alt av utgifter til barnehage, SFO, generell barnepass (om det er betalt via nettbank/banken) kan føres opp for barn under 12 år. Er det omvei til barnehagen kan man til og med be om kjørefradrag.
 
hmm. Får man ikke kun foreldrefradrag for det man betaler av barnehageutgifter da? Jeg er veldig dårlig på dette, er så mange fradrag og jeg er ikke god på å passe på sånt.
De eldre barna teller med :) så la oss si du betaler 3500kr måneden i bhg blir det over 40 tus i året, du får fradrag for 25.000 for bhg barnet og 15.000 pr barn under 12 utover det.
 
hmm. Får man ikke kun foreldrefradrag for det man betaler av barnehageutgifter da? Jeg er veldig dårlig på dette, er så mange fradrag og jeg er ikke god på å passe på sånt.

Joda, men det er en maxsats (og det vi betaler er mer enn den satsen) sats for 1 barn er 25 000, også er det 15 000 til pr unge under 12 år nyttårsaften når året er omme.

En bhg plass koster mer enn 25 000 og vår Sfo plass mer enn 15 000, så at max satsen var for 3 barn tillot at vi fikk trekke fra mer av det vi fakrisk betaler.
 
Ja, både mannen og jeg fikk i går.
 
Back
Topp