Har dere fått helt avsmak på noe?

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Vanligvis gleder jeg meg veldig til ribba, men nå kan jeg ikke tenke meg ribbe i det hele tatt.
Håper det går over når ribba bare kommer på bordet. Vet jo at det egentlig er godt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg klarer ikke en gang navnet på pastabakeriet... jeg var aldri plaget med kvalme eller andre vanlige svangerskapssymptomer. Var faktisk helt symptomfri.. men det var en dag rett etter første UL, jeg hadde blødd en del og vi var for å forsikre oss om at det enda var liv der inne i uke 6. Da skulle vi feire et bankende hjerte med noe ekstra godt og reiste til pasta bakeriet i sandnes.. aldri i mitt liv har jeg vært så kvalm som jeg var da.. ikke klarte jeg spise maten og siden det gjør bare navnet med kvalm...

Takler heller ikke peanøttsmør. Da kaster jeg opp uten at jeg er kvalm.

Takler heller ikke lukten av såpe eller manneparfymer, eller parfyme generelt :)

Jeg takler ikke Brelett, det var favorittsmøret (eller margarin er det kanskje :p), men helt fra starten av svangerskapet har jeg bare blitt kvalm av det :p

Jo, og jeg jobber ved en flyplass og flybensin er blitt en stor plage, blir så kvalm av det! Tidligere har jeg ikke tenkt så mye over det.

Jeg blir helt dårlig hver gang jeg pusser tennene. Takler ikke tannkremen i det hele tatt. Men får liksom ikke kommet utenom det heller ;p Hehe

Jeg elsket en viss type skinkepålegg tidligere. Kunne spise en hel pakke som mellommåltid om jeg ville, for det var så godt. Nå fikser jeg ikke smaken at all.

Manne deodoranter lukter forfeeeerdelig, og hvis noen røyker eller drikker ved siden av meg så må jeg gå.

Og pga økt kvalme så brekker jeg meg hver gang jeg pusser tennene -.-

Jeg blir helt dårlig hver gang jeg pusser tennene. Takler ikke tannkremen i det hele tatt. Men får liksom ikke kommet utenom det heller ;p Hehe

Lush (butikken) har tannkrem i tyggetablett-form :)
Da hadde du sluppet den tradisjonelle tannkremen.

Jeg klarer ikke smaken av lett brus lenger.
Og lukten av røyk. Jeg skulle ønske folk ikke måtte stå helt inntil dørene til butikker å røyke.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kjøtt - særlig det som ikke er "rent", med det mener jeg ting som er kvernet o.l. Egg - æsj! Pølser - spyr av tanken!

Lettere å si hva jeg ikke har avsmak på: farris, Loff og appelsiner :p

Nei.. Tvert imot så har jeg fått mye av matlysten tilbake da kvalmen forsvant :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sånn var jeg forrige gang, har heldigvis ikke hatt problemer med det denne gangen! :).. Men var helt forferdelig, jeg prøvde sikkert alle forskjellige tannkremer, andre tannbørster og alt, men vr helt grusomt:p.. Måtte jo pusse, men ikke så gøy når det blir en så ekkel opplevelse:/

Sånn var jeg forrige gang, har heldigvis ikke hatt problemer med det denne gangen! :).. Men var helt forferdelig, jeg prøvde sikkert alle forskjellige tannkremer, andre tannbørster og alt, men vr helt grusomt:p.. Måtte jo pusse, men ikke så gøy når det blir en så ekkel opplevelse:/

Ja, det er akkurat det :p haha, prøvd barnetannkrem og alt, men den er jo like fæl :p

Feit mat, ribbefett, alt sånt! blir en heller lite spennende jul, sånn rent gastronomisk :(
Kan heller ikke klare tanken på chai latte, innmat, blomkål eller rosiner :dontknow

Fått fullstendig avsmak på kaffe! De første mnd klarte jeg ikke sitte ved siden av noen som drakk kaffe :-P Ellers takler jeg ikke lukta av røyk, skinke eller svartpølse :confused: og hvis folk har dynka seg i parfyme må jeg trekke meg pent unna :-P litt/normal bruk går greit, men folk veit å overdrive bruken gitt o.O :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kaffe!!! Det har vært min værste fiende både forrige og dette svangerskap. Mannen har måtte trakte kaffen sin ute på terassen :p nå er je uke 25 og har akkurat begynt å tåle lukta i korte perioder :)
Også har jeg fått stygga på kjøttdeig, og tannkrem + tannpuss er et mareritt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Klarer ikke kaffe, tannkrem, lukten av parfyme og såpe, kylling eller sjokolade! Det å lage middag er alltid en utfordring :p

Fet mat orker jeg ikke tanken på, ellers har jeg berget bra. Bæsjebleier klarer jeg ikke nærme meg da, så det er mannen sin oppgave nå. Også må bleiene heeelt ut i søppelbøtta og badet luftes før jeg klarer å gå inn :p

kaffe ...

men nå begynner det å komme seg litt- klarer drikke en liten kopp kaffe..
er ellers avhengig av morgen kaffeen- så veldig rart å ikke ha den lengre.

Back
Topp