Har dere et "babybudsjett" ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Har dere et budsjett på hvor mye dere kan bruke på utstyr til den kommende babyen?

Har dere noe fra før dere kan bruke om igjen, kjøper dere brukt/arver eller er alt nytt?

Vi har ingenting fra før :) Men arver lekegrind av tante, også skal vi ha min gamle vugge i stua! Vi har ikke noe budsjett. Kjøper det vi trenger :D

♡ Februar 2015 ♡

Har det aller meste fra de andre to barna. Eneste er at vogna må ha en oppfiksing, den har fått bank. Må nok ha nytt understell.
Så ingen budsjett nei, kjøper det vi har behov for, hvis det er noe vi finner ut vi mangler :)

Hadde ingenting sio da e mitt førsta barn:) Arver litt, å svigerinno mi har sydd vognpose og baby neste til meg:) Kjøper litt og litt, kjøpe da eg/me vil . Har ikkje budsjett :) Har som mål og ha alt klart til desember, å eg trur eg ligge godt an allerede :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Absolutt ikke. Vi har mye fra storesøster å spes om det blir ei jente. Iom at dette er siste mest sannsynlig skal jeg kjøpe alt (hvertfall det som er innenfor fornuft) jeg har lyst på å spes det jeg følte jeg manglet sist

Last edited:
Vi har en del etter forrige, men noe har vi solgt slik at vi kan kjøpe nytt. Koser oss med å planlegge og å kjøpe det vi har lyst på og trenger :) Ingen budsjett her heller.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har ingenting fra før siden dette er første. Arver noe, men spørs kjønn :) Har ikke noe budsjett, kjøper det vi vil ha og det vi tror vi får bruk for :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal få bilstol fra min søster og noe klær. Håper jeg få en gutt da Hehe :pTenkte å kjøpe seng fra IKEA der ser mest billigst og skal kjøpe brukt vogn fra finn.no. Men vi kikker rundt og ser hvor det er billigst å kjøpe når det gjelder teppe,bamse stellebord, ullklær osv...

Nei :) Det eneste vi ikke har er bilstol :) ellers har vi fra storesøster :) blir spennende å se om vi får brukt klærne på nytt også eller om vi må ha annen farge på de :)

Har det meste frå før, men planlegger å kjøpe inn nytt babysete til bilen og ny vogn:) blir sikkert nokre nye klær også ( spesielt visst det blir ei jente... Har to gutter frå før:)

Vi har ingenting.....så vi kjøper det vi trenger...siden vi vet at dette er siste babyen vår så blir d ikke handlet i overflod av "unyttige" ting:)

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Nei, har ikke behov for budsjett, kjøper det jeg trenger :) Har mye fra før av da :)

Vi har det meste etter to andre, så det trengs ikke eget budsjett.

Ingen budsjett, ingenting fra før. Men ettersom vi må flytte så må vi prioritere det først.

Tenkte og bruke ca 10.000 da er ca 5000 til vogn 2000 til bilstol også skal vi kjøpe babycall :-) også de to tusen resten på klær og annet div babyen måtte trenge :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Vi har begynt å sette til side penger hver måned for å finansiere syv måneder med ulønnet permisjon. Kommer til å ha babyen hjemme til barnehagestart i august. Storebror begynte da han var 1 år og 5 mnd, og da syntes jeg at han var nesten stor nok... Satser på at halvannet år er perfekt for nestemann :-) Babyen arver fra storebror, event. også kusine, så ting trenger vi ikke bruke så mye penger på.

Ingen budsjett. Prøver å få tak i det vi kan brukt, men kjøper nytt det vi må :)

-iPhone appen-

Vi har arvet vogn og bilstol m/base for å ha hos foreldrene mine, som bor en flyreise unna. Slik slipper jeg å drasse med meg mer enn nødvendig på flyet når jeg reiser alene med den lille. Ellers har vi ingenting, så alt må jo kjøpes. Har ikke noe budsjett, jeg kjøper utstyr som er tenkt å brukes til nestemann også. Det kommer til å bli dyrt, men har forsøkt å spredt det litt utover svangerskapet. Seng kjøpte vi før vi begynte prøvinga, og svigermor og svigerfar har sagt at de vil betale for vogn. Ammepute kjøpte jeg her om dagen. Så får vi ta resten peu-en-peu :)

22.02.2015 ♡

Back
Topp