har dere en enkel og go fiskerett å dele ?=)

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Vi må sette fisk på middagsretten oftere i uka, det har jeg bestemt
:D

men en håpløs kok og redd  for å gjøre noe galt med fisken for å så
servere en dårlig middag for samboer og lille på 19mnd :)

det går
jevnt med fiskeboller og fiskegrateng.  det kan jeg :-P

gla for tips og
oppskrifter :D

Mine to på 21 mnd og nesten 4 år er veldig glad i trekt laks med potet, agurk og rømme.. 

Lett og enkelt! 

Ellers kan du pakke laks i foliet og putte masse grønnsaker, en desj smør og en desj rømme og hive det på grillen.. 

4 stk laksefilet
1-2 bokser creme fraiche (alt etter om du vil ha mye eller lite saus)
En boks Tine kremost med urter eller krydder

Legg laks i en ildfast form, rør sammen creme fraiche ig kremost, hell over fisken. Om ønskelig kan du ha på litt ekstra krydder på toppen, (gjerne Santa Maria Seafood & Fish som er på kvern)

Settes i ovnen, 180-200 grader i ca 15 min.

Potet eller ris til, gjerne en salat etter eget ønske

Meget enkelt, men så fantastisk godt!

Dypp seifilet i mel, salt og pepper.. Dette steker du.. 

Når du er ferdig å steke all fisken, lager du en saus på melrestene.. (litt smør, vann og melblandingen).

Ha fisken i form og legg sausen over.. Stek noen løkringer som du har overtoppen.. Stek dette litt i ovnen så det får satt seg..

Serveres med poteter! :D

= Seiebiff! :)

Skjær poteter og gulrøtter i terninger, legg i en ildfast form. Legg laksefileet oppå, og strø over purre som du deler i passe tykke skiver. Salt, pepper og matfløte oppi. Sett i ovnen til potetene er møre.

laks i folie med smør, pesto, sitron, cherrytomater og purre.

Live2Learn skrev:
Mine to på 21 mnd og nesten 4 år er veldig glad i trekt laks med potet, agurk og rømme.. 

Lett og enkelt! 

Ellers kan du pakke laks i foliet og putte masse grønnsaker, en desj smør og en desj rømme og hive det på grillen.. 

eller i ovnen i en time ca, med potetbåter oppi også.. kan ikke bli enklere :) 

Laks med pesto og sitronpeppar, ovnen i ca 180 grader i 15-20 min (kjem annpå størrelsen på stykka).
I mens lager du salat, koker grønnsaker og eventuelt poteter  med ein klatt rømme attåt :)

Frossen spinat som du freser lett, ha det i ildfast form. Laksefileter oppå, tøm over en boks fløte, Evt litt tørket parmesan over. Stek i ovn.. Pasta til.

fiskefilet (med skinnsiden ned) i en ildfast form med olje i. 200 grader i 30 min hvis den er frossen og 10-15 min om den er tint. krydre etter eget valg, jeg pleier å bruke sitronpepper eller å blande hakket chilli, løk, purre og presset hvitløk i en philadelpha smøreost (enten naturell eller med gressløk eller hvitløk) og smør oppå fisken før du setter den i ovnen. du får også ferdigkrydrede fra findus.

enklere blir det ikke, legg form og putt i ovnen og ferdig:)
velg tilbehør til selv, poteter, ris eller pasta og grønnsaker.

Torsk i form

Legg skiver av torskefilet i en ildfast form, ha over gulrotskiver og purreringer, topp med creme fraiche og gratiner i ovnen til fisken er kokt. Server med poteter til. 

Kokt torsk med gulrotstuing, bacon/løk og potet

Laks med stekte grønnsaker og ris

Laks i foliepakker med hvitløk, sjalottløk, gulrot, smør og rømme. Hjemmelaget potetmos til! :)

Stekt torsk i fløytesaus :) NAM 

Seifilet med et beger creme fraiche over (gjerne ha i litt krydder/ sterk sennep i creme fraichen først) stekt i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter. 
Vi pleier å servere med stekt løk og grønnsaker til.

Dette var noen gode ideer!!!

Jeg legger torskefileer i bunn av en ildfast form, hjemmelaget potetmos, og hvit saus med dill og annet godt krydder i et hull i midten. Fantastisk enkelt, OG godt!! Inn i ovnen til fisken er ferdig

Back
Topp