Har dere drømmehjemmet...?

HopeAndLove

Gift med forumet
jentene i juni13
Bor dere i samme hjem og på samme sted når unga flytter ut? Hva liker du og hva ville du hatt annerledes?

Jeg kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted enn vi gjør. Eneste som kan toppe beliggenheten vi har nå er like borti her (150m i luftlinje) hvor det er kun 4-5 tomter som blir lagt ut (12 der vi er nå) og med mega utsikt! Huset vi har kan jeg fint se for meg at vi kan bo i resten av livet. Men har lyst til å bygge på litt før det evt kommer flere unger ;) de 8 åra jeg har bodd her har vi fått det rom for rom slik vi vil ha det, sjøl om samboeren har bygd det. Men det var ikke med meg :p Uteplassen/hage begynner virkelig å bli opparbeidet. Men vil nok ha et litt annet type hus hvis vi skulle være så gale å bygge når de andre tomtene kommer for salg.. men tror ikke vi er klare for å doble gjelda våres, og vel så det.. ;)
Det er landlig og rolig her, og broren til samboeren med unger i huset over veien. Vi stortrives og kan ikke tenke oss å bo mer sentralt, men vi er avhengig av bil. Både for butikk, jobb og barnehage/skole.

Drømmen er å bygge Raumarheim eller Sagatun fra Boligpartner, så her spares det som bare det:) Vi har ikke funnet drømmetomta heller. Det største ønsket er jo å finne en tomt med utsikt til fjord eller sjø. Vi vet ikke om vi blir boende i distriktet her i det hele tatt. Så tiden vil vise:) Sambo har kontoret sitt i Oslo og er mye på farten, så det mest praktiske hadde vært å bodd nærme byen. Hvis det blir doktorgrad på meg også er det helt klart at vi bør vurdere det.
Jeg er ikke stedsbundet til noe sted egentlig, så for meg er det ikke noe problem å flytte på meg. Litt vanskeligere er det nok for sambo.

Trives forsåvidt i huset her vi bor nå også. Vi har pusset opp hele huset, bygd på stor terrasse og til våren står planering av hagen for tur:) Men drømmen vår er å bygge:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Trives i huset! Men bor 1,2 mil fra sentrum. Ca 6-7 km til skole og butikk. Bor på et boligfelt , men mest eldre her . Par-tre barn på 7-10 år ca. Så innen storebror begynner på skola flytter vi nærmere sentrum . Ønsker han skal ha skolekompiser i nabolaget og gangavstand til skole :) men skulle gjerne ha flyttet huset med meg :)

Drømmen er å bygge Raumarheim eller Sagatun fra Boligpartner, så her spares det som bare det:) Vi har ikke funnet drømmetomta heller. Det største ønsket er jo å finne en tomt med utsikt til fjord eller sjø. Vi vet ikke om vi blir boende i distriktet her i det hele tatt. Så tiden vil vise:) Sambo har kontoret sitt i Oslo og er mye på farten, så det mest praktiske hadde vært å bodd nærme byen. Hvis det blir doktorgrad på meg også er det helt klart at vi bør vurdere det.
Jeg er ikke stedsbundet til noe sted egentlig, så for meg er det ikke noe problem å flytte på meg. Litt vanskeligere er det nok for sambo.

Trives forsåvidt i huset her vi bor nå også. Vi har pusset opp hele huset, bygd på stor terrasse og til våren står planering av hagen for tur:) Men drømmen vår er å bygge:)

Dere får komme hitover ;) kort og fin vei til Oslo ;) hehe

There is a crack in everything ☆
That`s how the light gets in ☆

Huset vårt tror jeg nesten var lagt til oss :)
Da vi lette etter hus, så vi etter noe landlig, med god garasjeplass (samboer har bildilla) og jeg ville ha hobbyrom og muligheten til å gå rett ut i naturen.
Vi fant altså et på landet med fire store garasjer (med verksted) og hobbyrom som var innredet med hyller, arbeidsbord, lager og alt jeg kunne ønske :) Så glad for at jenta vår får vokse opp her :)

Vi kjøpte huset i januar, og vi er meget fornøyd! Kommer til å bo her til ungene skal flytte for seg selv.
Vi har 120 kvm å boltre oss på, 3 soverom, vaskerom, veldig stor stue, og et nydelig kjøkken. Hagen er stor, og vi har to terrasser :)
Det går busser utenfor hvert 10 minutt inn til sentrum, og det tar 10 minutt å kjøre inn til sentrum. Vi bor landlig :)
To barneskoler innen 500 m, og flere barnehager max 10 minutt å gå :)
Når vi blir gamle, flytter vi til sol og varme, starter forhåpentligvis en liten restaurant :)

Vi kjøpte huset i januar, og vi er meget fornøyd! Kommer til å bo her til ungene skal flytte for seg selv.
Vi har 120 kvm å boltre oss på, 3 soverom, vaskerom, veldig stor stue, og et nydelig kjøkken. Hagen er stor, og vi har to terrasser :)
Det går busser utenfor hvert 10 minutt inn til sentrum, og det tar 10 minutt å kjøre inn til sentrum. Vi bor landlig :)
Når vi blir gamle, flytter vi til sol og varme, starter forhåpentligvis en liten restaurant :)
Da skal jeg komme å spise hos deg :) Med eller uten gebiss :D

Vi bor ikke i drømmehuset, men trives godt her vi bor. Planen er å bygge rett i nærheten av her vi allerede bor. Så blir boende her til vi har planer, penger og hus i boks. Det er ikke gangavstand til skole eller butikk, men sånn er det på bygda. Ikke har vi behov for det heller :)

Bor i ett helt nytt rekkehus med nydelig utsikt på et vann med masse jorder rundt, sauer og kyr og ender og svaner hehe. 2 terrasser og 35kvm hage. Veldig greit med stue, spisestue, kjøkken og gjeste wc oppe, 2 soverom, bad, vaskerom og bad nede. Best av alt er nærhet til nydelige turområder, skole, barnehage, to små kjøpesenter og dagligvarer. Ekspressbuss inn til jobb i Stavanger.

Kan fint bo her når vi (forhåpentligvis) får en til, men etterhvert vil vi ha samme type hus men litt større. Har 85kvm nå :)

*Viktoria 1/6/13*

Jeg ser ikke for meg å bo her resten av livet nei.. først og fremst fordi det er så langt unna familien min. Men så bor vi i et hus som er bygd ca 1880, og om vi skal fortsette å bo her er det MYE som må gjøres. Jeg tror det vil bli minst like dyrt å fikse dette huset som å bygge et nytt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, jeg gjør det. Vi har bygget og har et ganske stort hus. I fjor bygde vi garasje som sitter fast i huset og da fikk jeg ekstra stort vaskerom. Nå kan jeg gå rett fra huset og i garsjen, sette meg i bilen og trykke på en knapp og kjøre ut. Veldig greit siden vi bor i ett blåsterholl. Ellers bor vi på en liten høyde og er litt over de andre husene. Vi har stor tomt og det er ganske privat selv om det er masse hus rundt. Nært skole, barnehage, butikk, idrettsaktiviteter, slalombakke og slike ting vi bruker mye. Og det er nært både sambo og min familie.
Neste prosjekt er vinterhage. Det vil vi ha, men blir sikkert mange år til.

Det eneste er at jeg skulle ønske jeg bodde litt mer urbant, men når ungene blir større kan man jo reise litt mere. Får satse på det heller :)

Greit fornøyd med huset vi bor i nå. Fin hage og terrasse rett ut mot et jorde. Desverre er fronten ut mot en trafikkert vei så det kan bli litt støy,men vi er blitt vant til det.
Har ikke kjeller og det savner jeg.
Større plass (spesielt benk og skap) skulle jeg gjerne hatt på kjøkkenet.
Vi har planer om å overta barndomshjemmet mitt etterhvert,og får det i så fall til en relativt billig penge.
Men spørsmålet er om vi har råd til å ha det.. det er en del større enn det vi har nå og høyere strømutgifter.
Men vi skal evt rive peis og heller sette inn peisovn,siden det gir mye bedre varme.
Så skal vi også få sjekket mulighetene for evt etterisolering da det er et eldre hus.
Mener det ble bygget i -80 eller noe sånt.Jeg ville aldri kjøpt et såpass "gammelt" hus ellers,men dette har bestefaren min bygget (byggmester) og foreldrene mine har pusset opp og hatt godt vedlikehold så det er i veldig god stand.
Det huset har alt jeg savner her.
Det er mer skjermet, det har kjellerstue, god lagringsplass på loftet (her er det ikke bruklig loft), stor hage,stort bad, og ikke minst vaskerom. Det savner jeg veldig her.

appen

Jeg kommer og spiser på restauranten deres! :)
Jeg har alltid hatt lyst på et småbruk og ha bed & breakfast når jeg blir pensjonist ;)

appen

Vi kjøpte drømmehjemmet for oss to, med håp om at det ville være greit nok for tre en kort periode. Nå som vi er tre er det absolutt ikke stort nok, så det blir flytting i løpet av 10-18 måneder (vi er litt uenige om når vi skal begynne letingen, hehe). Så vi får se om vi finner vårt neste drømmehjem når den tid kommer ;)

Han er enebarn og hans foreldre har et flott hus med en fabelaktig lokasjon, som vi skal overta etterhvert. Forhåpentlig om mange år, vil jo at lillemor skal ha besteforeldrene sine så lenge som mulig.

Jeg liker å tro at jeg vil bli lykkelig hvor som helst så lenge jeg har mannen og barnet med meg, men et drømmehjem gjør hverdagen litt lettere :)

Back
Topp