har dere byttet til ny bilstol..?

mammatil2jenter

Forumet er livet
vi har jo akta graco sitt med base til men jeg skal av og hente det nye nå snart.må bare løs rive meg herfra..hehe..
har kjøpt graco sitt men husker ikke hva mere det heter. men det er fra 5mnd til 25kg både framover og bakover kan man ha det.. får det til 2500 isteden for 3000..

pga det med base sitter hun så langt oppe med bena i setet i bilen.. ryggen..så jeg tror det er for lite til henne... men hun veier jo ikke mere enn under 7kg,, men føler hun sitter å sparker sånn i sete ryggen og beina litt bøyd..

åssen sete skal dere ha til dem ellr har dere bytet?

NEI DET ER sant det.. de selger bare det graco setet her i mandal.. så jeg tror jeg går for det. siden det kan brukes helt til hun er 4-5 år.. og begge veier.. men bare litt morro å høre hva dere andre skal ha eller har kjøpt..

Bruker fremdeles babysetet her enda. Hun veier litt over 8 kg, men hun er ikke så lang, bare 66 cm, så hun har plass til føttene enda. Det setet vi har nå har vi lånt, neste sete har vi stående etter 1.-mann, husker ikke nå hviket merke det var... På han brukte vi det forovervent, men tror det går ann å bruke det begge veier.

ORIGINAL: bente:

Vi byttet for en stund siden, til BeSafe Izi Combi. Det er bakovervendt nå (kan brukes begge veier).
Det sies jo at vektklassene bare er veiledende, og at barn som ikke har nådd 9 kilo også kan bruke seter beregnet for barn på 9 kilo og oppover. Men det er kun hvis setet er bakovervendt. Men jeg har ikke greie på det altså, har bare hørt det. [:)]

Kanskje du kan spørre noen som selger bilseter? Det er jo ikke noe godt for henne å sitte med bøyde bein og sparke i seteryggen heller.

vi åsså

Har kjøpt BeSafe zi Combi, men ikke tatt det i bruk enda...
Snuppa er ganske lang da, så hun spenner nesten borti seteryggen i det hun sitter i nå... Men har ikke somlet meg til å bytte enda, venter vell egentlig bare på at svigerinnen min skal "pjoppe" ut fetteren til emsen sånn at eg MÅ bytte... [;)][:D] De skal nemlig overta det... [:D][:D]

Vi byttet til Akta Graco Cosmic Comfort for et par mnd siden [:)]

Det kan stå begge veier og kan også settes i midten hvis man vil det

Nå er vi strålende fornøyde alle sammen når vi er ute å kjører [:D]

Vi har heller ikke byttet enda. Vi har også akta graco sitt med base. Han sitter foreløpig greit i det, så vi bytter ikke enda på en stund!

Har kjøpt nytt sete i dag[:)] Besafe izi combi tror jeg det var[:)]
Han sitter som en liten konge i det sete, skikkelig flott[:)]

ORIGINAL: Perlemor til to

Vi har heller ikke byttet enda. Vi har også akta graco sitt med base. Han sitter foreløpig greit i det, så vi bytter ikke enda på en stund!

samme her, men må kjøpe nytt sete snart, for han er blitt så LANG!

Vi skal kjøpe Maxi Cosi Prio Fix. Tror det var det det het. Er kun forover lent, og vi har tenkt å ha det i midten. Tenker det blir stas for snuppa ja![:D] Venter bare ei uke til nå for da skulle det settes ned fra 2000,- til 1500,-[;)]

Har ikke byttet ennå, men har stående så gjør det nok litt tidlig høst. Han var 11 kg når han var 7 mnd, så kg sett så nærmerer det seg + at han prøver å sette seg opp hele tiden i babysetet (ser så tungt ut å sitte slik lenge [:D])

Back
Topp