Har dere budsjett?

Hælledussan

Elsker forumet
Da jeg var lærling så hadde jeg et mini budsjett.. Så steg jeg nesten 100 000 i lønn, vips så var budsjettet glemt..
Nå har jeg flyttet, utgiftene er høyere.. skal fra høsten gå skole, så da har jeg igjen mindre å rutte med.. tror jeg kommer til å ha nærmere 10000 mindre i mnd.. veit ikke hvor mye jeg får...

Noen som vil fortelle hvordan dere gjør det?
 
Nope... [&:]
Kan vel hende det hadde vært en lur ide, men har liksom aldri klart å sette meg ned å gjøre det... Jeg setter at ett visst beløp i mnd til lån, forsikring og andre faste utgifter også har jeg igjen litt til bruk på mat og annet vi har lyst på og trenger på brukskontoen
 
Høres så kjent ut - har hatt et sånt vagt budsjett før, sånn at jeg visste hvor mye jeg hadde å rutte med.
Men jeg ble singel, gikk opp i lønn og ned i husleie, og vips så renner pengene ut. [8D]

Så jeg har ikke så mange gode råd å komme med - annet enn at jeg alltid går over de faste utgiftene hver måned, husleie, studielån, internett, barnehage osv, plusser på omtrentlige summer for mobil og strøm og andre variable utgifter, og setter det + en slant til inn på sparekontoen.
Da vet jeg hvor mye jeg har å bevege meg med resten av måneden - selv om jeg kan ha pengene stående på sparekontoen frem til regningen betales, sånn at jeg får den lille renta som er i hvert fall. [:)]
 
Ja, jeg lager meg budsjett..
Føler jeg har mer kontroll da[:)]
 
kjenner at jeg må ha et budsjett, men syntes det er vanskelig når jeg ikke veit hva jeg får utbetalt til høsten...
 
 
får man lån\stipend fra lånekassa + OS?
får man mindre bhg regning?
småbarnstillegg?
 
Vi har nettopp lagd budsjett. Ser vi kan spare MASSE penger hvert år. Vi kommer til å følge det framover[:D][:D]
 
Jeg har en egen budsjett bok, der jeg fører opp alle regninger for den inneværende måneden+ dato når jeg betaler. Studerer heltid, så får full Os, lånekassa, dobbel barnetrygd+ små barnstillegg, bostøtte, bidrag.. Har jeg glemt noe nå tro?!
 
Jeg skulle ønske at alt kom i en pott i stedenfor å komme litt og litt[&:]..Jeg har mye mere oversikt etter jeg begynte med budsjett bok
 
Her har vi budsjett, som holdes! [:)] Nå er jeg samboer, men alikevel så har vi budsjett. Er masse vi kan spare på, men blir ikke gjort, desverre. Det som er viktigst for min del, er å ha nok til alle regningene som kommer, så setter av en fast sum hver måned til det.

Til dere som har/har hatt, og ikke får det til, dere har ikke for store "krav" til hva dere setter opp, og ønsker å evt spare? Da er det veldig enkelt å glippe! [:D] Prøv å sett opp et som er overkommelig, og prøv heller å juster opp sparinga når dere har kommet inn i rytmen! [:)] Hvis noen vil ha hjelp, så er det bare å sende en pm! [:)]
 
Nope, aldri hatt. Men har alltid penger igjen hver måned så har jo kontroll allikevel.
 
ORIGINAL: oslojente1980

Jeg har en egen budsjett bok, der jeg fører opp alle regninger for den inneværende måneden+ dato når jeg betaler. Studerer heltid, så får full Os, lånekassa, dobbel barnetrygd+ små barnstillegg, bostøtte, bidrag.. Har jeg glemt noe nå tro?!

Jeg skulle ønske at alt kom i en pott i stedenfor å komme litt og litt[&:]..Jeg har mye mere oversikt etter jeg begynte med budsjett bok

 
ok.. bostøtte tenkte ikke jeg på, veit ikke om jeg får heller.. egentlig ikke satt meg så inn i det systemet der..
 
 
Back
Topp